Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2 2020 (PCIB)

Du har nok rett, men oppgangen kan være litt lekkasjer ofte noen som vet mer…:slight_smile:

1 Like

Jeg sendte en mail til journalisten som skrev i FA, tviler på noe blir revidert men vi får se :slight_smile:

4 Likes

Er sikkert litt ubehagelig uansett å få en matching halt da vi vet at det kommer en viktig melding i løpet av de neste 7 virkedagene med stor betydning. Postivt eller negativt.

Tror uansett ikke det er snakk om noen lekkasjer her. Tror mer på at dette er en fin fin fomo effekt.

9 Likes

Det skal bli veldig spennende å se på aksjonærslisten på torsdag!

1 Like

Det er jo ikke sikkert det er fra pcib det er lekkasjer. I et så stort selskap som AZ er det alltid muligheter for utilsiktede lekkasjer.

13 Likes

Akkurat det jeg tenker også

2 Likes

Det rare er vel at det ikke blir kommentert i finansaviser heller. Går Pcib helt under radaren?
Bra.
Vi trenger det ikke. Forskningsresultatene har større verdi enn finansavisenes sauehausing.

6 Likes

Kanskje børsen har sett at svenskene handler som gale i PCIB i dag og ble redd for Coronasmitte :sweat_smile:

1 Like

Børsen må da kunne ta en telefon til PCIB i forkant uten å kjøre en matching halt, for noen sauer. Ødela jo det gode momentet vi hadde:) Klager ikke på dagen altså, men uansett.

7 Likes

Dagens kursbevegelser viser hvor potent denne aksjen nå er. Har vanskelig for å tro at dagens kursstigning kun var basert på spekulanter fra sidelinjen som hiver seg på i en selvforsterkende effekt når “noe skjer”. Til det var omsetningen litt for voldsom.
I så store avtaler som det her er snakk om, er det ofte noen tyngre grupper som posisjonerer seg som følge av at de vet noe. Husk at man trenger ikke være definert som innsider bare fordi man kjenner en som kjenner en som kjenner en…Gutteklubben grei osv…

3 Likes

Helt enig…
Unødvendig å stoppe aksjen for 15% bevegelse…
Kun en pust, så slår tyngdekraften til igjen😊
Melding/avtale innen kort tid… :partying_face:

8 Likes

Småposter som går nå for å få ned kursen for å få småsparerne til å selge etter at det ikke kom noen melding!

6 Likes

Noen må bare ta gevinst og det er helt greit. Dette er bare forfilmen til det som vil komme utover i uka så bare gled dere folkens.

5 Likes

Huff… Ikke bra for helsa de greiene her :joy::joy::joy::joy:

1 Like

Kanskje de som handla på innsideinformasjon ble nervøse og fant det best å tone ned handelen litt :wink:

2 Likes

«Usikre på fremtiden pga Coronakrisen» :smile::+1:
Noe av det sykeste jeg har lest.
Disse folka kan ikke ha mye integritet.

7 Likes

Pcib skulle vel presentere på Solebury Trout European Biotech Investor Day i morgen. Men nå er de ikke på listen over deltagende selskap lenger. Har de avlyst på grunn av viktigere avtaler som skal signeres?

https://troutaccess.com/investor.php/conference/presentation_schedule/hash/14d6cc9d72b8c8f78d1d0f6d18096630

17 Likes

Finnes ikke innsideinfo her for det ville ført til kursoppgang som vi aldri hadde sett maken til i noe selskap bare så det er avklart. Ikke alle aksjonærer som har samme oppfatning av tingenes tilstand og noe få tror jo ikke på avtale og dermed blir dette en glimrende anledning for disse å ta gev på slike dager.
At det om få dager viser seg at dette var kjempetabbe så må dem bare akseptere dette.
Bare å nye dagen om vi slutter 75 eller 85 så har vi bare sett starten på et eventyr som vil bli omtalt i årevis. ( dette er mine ville fantasier da men kan fort bli fasiten).
PCIB vil bli brukt som eksempel i stedet for Algeta ? Det må da bare bli bra.

7 Likes

Noen burde se seg etter noe annet å gjøre, enn å stoppe en aksje mitt i ett “annonsert” forventningsrally :thinking:

5 Likes

Oisann!

Mener jeg sjekket denne tidligere og at de stod der?

4 Likes