AZ har vel tatt alle kostnader under forskningssamarbeidet ved benyttelse av PCIB teknologi? Og undisclosed var BP samarbeidet i nesten 5 år før offentliggjort i nov 2019! Det ser foreløpig ut som en genistrek fra PCIB. Venter spent på hva fasiten blir for lovende mRNA teknologien.
Melding kl.16:08, uvisst hvilken dag. Bare for å skape skikkelig «hara-ball» på slutten av børsdagen.
Det er lov å tro at det er en stor kjøper på beddingen, men …??
hvem er det da som selger??
Spørsmålet en da kan stille er om det er noen som vet noe, vi ikke vet?
Og de sidste to dage, var der også nogen som vidste noget bare uvidende, der hjemtager gevinst… noia before final
Ellers er det bare generell FOMO hos et stort antall “småsparere” som tror de skjønner hva det går i.
Jeg sitter jevnt over i PCI med følelsen: Jeg burde hatt flere aksjer - men går det drit burde jeg nok hatt færre.
Det kan jo hende at de fusjonerer og forhandlingene dreier seg om bytteforholdet. Hvor mye i kontant vederlag, og hvor mange AZ aksjer skal tildeles til Pcib aksjonærer. Det er jo en mulighet.
Nå er vel PCI ganske liten fisk for AZ om de virkelig vil. Husk at det er et firma med 61 tusen ansatte som omsetter for 250 milliarder i året.
Før undisclosed ble det hevdet at samarbeidsavtalen var blant en av de 10 størte BP i verden. Hvor på denne topp 10 listen befinner AZ seg?
Ser med spenning fram til neste oppdaterte aksjonæroversikt
Nr 6 eller rundt der, er det vel?
Forstår ikke logikken.
Hva har antall ansatte , Mcap , pipline-storleik m.m. å gjøre med forhandlingene mellom AZ og PCIB å gjøre?
Det hele dreier seg vel om PCIB’s produkter og om AZ vil ha dem enten ved kjæp eller lisens.
PCIB trenger ikke selge noe som helst og der er liten hjelp å få for AZ at PCIB er et lite selskap og at AZ er gigantisk.
Produktets data , ytelse , pris , patenttid , muigheter for utvidelser m.m. er det eneste som teller.
Stolene er like store for begge gruppene ved pågående forhandlinger og kunnskapen og eierskap / patenter er PCIB’s styrke.
Kommende dager avgjøres det hele.
Det er dette som kommer nå som er grunnen til mitt valg av metode ved denne type investeringer i biotek.
Kommer der ikke noen avtale så bevirker det aksjekursen men ikke produktenes muligheter og kvaiteter.
lykke til
Størrelsen på firmaet sier for meg om at de ikke har problemer med å legge en del penger på bordet og at kanskje sjansen er enda større for avtale. Men at man også skal huske at et firma av den typen har muligheter i alle retninger.
Det hele samles i det faktum: Er PCI-teknologien så god og enestående at AZ vil ha den for enhver/en høy - pris? Jeg har inntrykk av at de er veldig interesserte og jeg har lagt en del tusenlapper i potten, men slår det hele til burde jeg nok hatt 20-gangeren…
Har vært grisete trading i flere dager. Hvis det er noen som akkumulerer så ble det nok ikke gjort i disse periodene.
Er usikker her alltså, typisk trading så kjøper de jo ikke poster på 50.000-80.000 aksjer i gangen, de siste 3 dagene har det blitt gjort slike store kjøp. Så blir gøy å se den top50 lista snart.
Det har blitt lagt store poster på kjøp for så å komme digre dump. Typisk handelsmønster for store traderaktører.
Ja enten det, eller så er det noen som rigger seg den andre veien. 50% / 50%
Snart siste sjanse for å komme inn FØR avtalen ligger på bordet. Har telt litt på knappene om jeg skulle sikre noe gev men føler at aksjen er verd dagens nivå uten avtale med AZ og da blir det litt vanskelig å trykke på salg. Sist vi var over 80 så hadde jeg ca 140k og megler spurte om jeg ikke skulle ta gev men det ble ikke gjort den gangen heller så dette kan bli reprise på kjempebrøler om det utenkelige skulle bli fasiten. Huff å huff for en spenning. Magen min sier avtale før børs i morgen.
Storebrand har solgte i hvert fall 22.000+ aksjer på fredagen og er ute av topp 50 igjen.
Et mulig scenario er at mange allerede eksisterende eiere nu under siste oppgang har tatt gevinst og solgt deler av sin beholdning. Dermed blir oppgangen dersom det faktisk blir avtale langt heftigere enn antatt? Nettopp fordi mange nu allerede har solgt og det er lite til salg ved nyhet?
Tendensen har vært ENTYDIG: kraftig oppgang siste dager på stort volum. Like it or not molbre
Har vær en tendens i dag og i går til at kursen blir kjørt kraftig opp for så å falle tilbake, dette caset skjer flere ganger for dagen. Blir spennende å se om den faller tilbake nok en gang i dag eller om vi fortsetter oppgangen