Hvor ofte får magen din rett da?
Mange har solgt??? Blir vel litt merkelig fremstilling for det er jo kjøpt like mye. Ingen som får solgt en eneste aksje uten at kjøperen er der.
Drøy tredobling de siste tre månedene. Strutter av potens og veldig bra at springbrettet blir satt høyt før oppskytingen.
Så det blir lenger å falle om raketten ikke får fyr?
Det har hent at jeg har følt at ting kom til å bli slik jeg hadde tanker om så dette kan for bli rett. ( det er jo bare 4 børsdager igjen i fra i morgen så muligheten for å treffe er rimelig høy)
Jeg mener Jubel har et poeng.
Kursutviklingen de siste ukene forteller meg at mange av oss små og mellomstore i PCIB har tatt ned beholdningen i forkant av meldingen fra PCIB.
Det betyr ikke at forventningene er lavere, men at beholdningen er tilpasset god nattesøvn.
Det betyr at det er mange PCIB-eier som følger godt med og som har penger klar om medlingen er kursdrivende.
Syns egentlig ikke springbrettet er satt spesielt høy. Eneste grunnen til tredoblingen er kursfallet grunnet tidenes verste makrobilde. Vi er nå på en fornuftig prising vi jeg påstå. Litt turbulens pga tradingen, men tipper mange har lagt seg på et nivå de kan tåle nå. Innser at jeg har vært konservativ i min vurdering av PCIB hittil. Oppsiden er jo sinnsyk i forhold til nedside. Og faller den ned vil det være en genial anledning til å plukke for å bli med på den langsiktige turen
Edit: rett skal være rett 200% er ikke tredobling, men tregangeren
Min nattesøvn blir dårligere av en mindre beholdning og ikke bedre. All inn!
Vel vi er vel ca der vi burde være før Nac ifølge kursmålet til Pål Falck
Jeg er 3% in ut fra aksjekontoen, men etter å ha fulgt PCI siden våren 2017 skal jeg ikke være ulastet - uansett utfall. Vurderer å kjøpe mer, men kjenner på at vi er litt høyt oppe om ting går “south”.
Tenker det samme som deg, å har 30% buffer i cash for å evt kjøpe mer ved fall / emisjon om vi skulle være så uheldig. Men det tror jeg ikke er tilfellet, skal uansett ikke gå på den blemma som jeg gjorde i 2018 å være all inn, den emisjonen tok meg på senga for å si det mildt.
Glad jeg tredoblet beholdningen sist aksjen lå på 20-tallet. Hadde blitt dyrt å gjøre det samme nå. Noen med kontanter på bok fikk jo en pen ekstramulighet da aksjen som snarest var under 30 den verste dagen under Corona-krisen. Målt i kroner og ikke prosenter så er det nok sannsynlig at et positivt resultat gir større utslag opp enn det et negativt resultat gir av nedgang. Teoretisk sett ligger det derfor i kortene at markedet har større tro på et negativt utfall enn et positivt. Jeg velger uansett å gå mot markedet og holde på mine aksjer selv om jeg er klar over potensialet for bondeanger etterpå…
Dette “mange har kjøpt / mange har solgt” er et litt meningsløst begrepsapparat. Åpenbart vil man i listen over handler finne ett identisk antall kjøpte og solgte aksjer.
Det man må se på er om det blir solgt på bid eller ask, og om det er størst omsetning på oppgang eller nedgang.
Hvordan ser ordrebøkene ut gjennom uken?
Er det kjøpspress eller salgspress?
Ser vi spor av mandag-onsdag når vi sjekker topp 50 neste mandag? Mitt bet er at nesten ingen endringer kommer til å synes der, omsetningen er for lav
Noen som har oppdaterte analyser/kursmål på PCI?
Som ekspert på handelsmønstre, hva er ditt tips for bunnkurs etter en eventuelt manglende avtale?
Uteblitt avtale tror jeg vil halvere aksjen, kanskje mer.
Avhenger nok helt av begrunnelse og kommentarer fra PCIB. Eksempelvis vil “AZ var ikke villig til å gi så mye som vi mener dette er verdt i markedet” berolige markedet.
Helt ærlig tror jeg den vil kunne touche helt ned mot forrige bunnivåer, inne i rangen 25-34 et sted. Kommer litt an på hva slags omtale og stemning.
Men med asia på plass bør den kunne stabilisere seg på 40-54 uten de store problemer.
Nedside/oppside potensial virker helt ok i skrivende stund, men er ikke noe jeg vil sitte all in i
Jonas Einarsson forventer melding innen fristen:
«De har vært tydelige, de skal gi markedet en melding innen 30.juni. Og det er ikke så mange dager igjen.»
Fra dagens Radium, fra 11:28.