Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2 2020 (PCIB)

Jeg vet hva PCIB teknologien er i stand til å gjøre. Jeg vet at de samarbeider med AZ og andre store. Jeg vet hva som står på hjemmesiden til AZ. De skriver om ny leveringsteknologi som kommer i nær fremtid og at de samarbeider med små selskaper som har ideer. Gjett hvem.

9 Likes

Synes å se en parallell idag til floppen vi hadde etter at PCIB gikk i 82 etter at de fikk patentet i USA

2 Likes

Ja jeg mener det er akkurat det samme som skjer
Edit. er en bevisst strategi bak dette

Hardt å legge bak seg 30-tallet for godt…men nære i dag da :slight_smile:

Bra volum i det minste, og fortsatt langt unna 25-28.

6 Likes

Trøst til dere alle er at jeg har tapt hele veien i dag. Lå godt an på starten av dagen, men jeg har bare kjøpt meg mere tap i løpet av ettermiddagen. Sånn er det å være ny gamet. Ulvene spiser opp penga mine…

6 Likes

Lett å skjønne at du har solgt men å argumentere med at finansieringen av PCIB er skjør. Kan du utdype hva som er mer skjørt nå enn f. eks for en uke siden? (når du eide aksjer selv) :rofl:

4 Likes

Mente i det store bildet. Syns pcib har gjort ganske bra håndtverk innenfor rammen som finansiering over børs gir, men er så trist å se på hvordan selskapet som jobber så seriøst og har et så nobelt oppdrag og så mange trofaste aksjonærer likevel blir filleristet

1 Like

Opp 23%, så ned 4%. Man skal ha baller for å sitte i PCIB.
Glad jeg er litt distansert til daglige svingninger. Jeg tror uansett ikke jeg kunne profittert på dem. De fleste som trader taper mot dem som blir sittende. Dessuten kan man ikke trade store beløp uten å flytte kursen.
Den som ler sist, ler best,sa AstraZeneca (eller Roche)

6 Likes

Og til Ebitor: forrige patent kom 21.januar. Da lå ikke kursen på 82 men rundt 70.

1 Like

Hei Kjell du er ikke alene. Har kjøpt 20k i dag og ender i minus så det holder så 30 års fartstid er ingen sikkerhet mot “tabber”.

7 Likes

Det er ikke tradingen som hjelper best på formuen, det er å sitte når en vet hva en har :wink:

9 Likes

Hvordan var volumet fordelt på opptur og nedtur i dag? Noen som har noen tall på det?

Det foregår kvalmende trading av kyniske personer som gir beng i hva produktene kan gjøre for folk.
750 roboten har vært drivende for nedoverkjøringen i hvertfall.

4 Likes

Abradinho: gjennomsnittlig kurs på handlene i dag var 43, 65 iflg Nordnet.

6 Likes

Jeg tror dette er ren trading. Ingen større på vei inn. Lett å skyve kursen i denne når en vet aksjonærene sitter og venter på melding. Nå får vi igjen noen paniske salg i aksjen om USA går på trynet i neste uke. Det beste er nok å ikke endre investeringsstrategi selv om kursen svinger.

3 Likes

Jeg synes ikke trading er kvalmende i seg selv, men det er en åpenbar ubalanse i tradingen av pcib.

Hever en blikket ser en samtidig at kursen er markant opp siste to-tre dager på svært høyt volum og hyggelig patent innen virus teknologi. Radforsk twitret om nyheten i positive ordlag. Alt i alt mye positivt for PCI Biotech!

I dag omsatt cirka 2,1 million aksjer med snitt kurs 43,6!!! Helt topp!

6 Likes

Trading er et nødvendig “onde” det, er du dyktig tjener du og er du ikke dyktig taper du (og blir i enkelte tilfelle bitter)…

1 Like

Hadde dagens utvikling vært flat mellom 38-40 hadde vi alle vært imponert over hvor sterkt aksjen holdt seg etter den vanvittige oppgangen i går, dersom den hadde sluttet på 38,55kr…

Totalt sett er disse to dagene vært meget positive!

9 Likes

Hyggelig å tro, beste er å vite. :wink:

https://beta.tekinvestor.no/aksjonaerlister/pcib_ol

Enig, folk kaver seg vanvittig opp over eksakte kronekurser, og nekter plent å forholde seg til charts, hvor enhver kan se at det sentrale i første omgang er å etablere seg over 35.

Nå er det bare å vente halvannen uke til vi får se hva aksjonærlistene sier om dagens handel.

10 Likes