Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2 2020 (PCIB)

Yes, men egentlig ingenting så positivt at aksjen burde gå opp 20 - 30 %.

Vi får se!

1 Like

De store volumene har vært omsatt etter den listen der kom Savepig.

1 Like

Det er noen større aktører som ikke bryr seg om aksjonærlistene. De går inn og ut etter sine egne strategier. Tilfeldig om de dukker opp der eller ikke. Det er tusenvis av «Spetalen»folk i US. Pcib er et lett bytte for pump and dump og annet lureri.

Hur många gånger har denna aktien vart ner till 25-30kr ? 864655 gånger ?

2 Likes

Minus nå kan FORT bli et midlertidig kamp sår vi kan mimre tilbake til når kursen på mandag kan sprette opp flere titals % hvis en avtale med gode milestones blir underskrevet. De langsiktige vinner alltid hvis det fundamentale er analysert korrekt, uavhengig corona situasjonen. Denne kampen er ikke for pyser og bare de knalltøffe tørr nå å øke sin posisjon. Jeg økte antallet lodd idag og håper fellesferien blir i mai. Jo fortere jeg får feriepengene jo fortere kan jeg fortsette å kjøpe lodd på Corona salg!

Ps, jeg er ikke permittert og har full forståelse for dere som ikke kan / vil øke deres posisjonering nå.

5 Likes

Tid: 16.43.30

Veldig interessant intervjue om CEPI og et studie som starter nå i Oslo.

"Norge blir et episenter for forskningen på dette feltet.
(korona)

5 Likes

Ny aksjonærliste mandag får vel ikke med det som skjedde torsdag og fredag så vi må nok vente litt til før vi får se om det er “nye fjes” på listene. Forunderlig uke men ble da ikke så verst.

5 Likes

35% på en uke må da være greit ja. OSEBX + 5%.

9 Likes

Sjog

Stemmer. Oppgangen mot 82 kom tidlig i januar. Jeg klarer ikke helt å se hva som trigget oppgangen. Men, plutselig sa det stopp, og så ramla kursen fortløpende, og bunnet ut medio mars på 37!
Det blir spennende å se om 38 nå holder neste uke, heller om dette delvis traderbaserte stuntet vil virke inn på volatiliteten framover

Så kan man lett glemme Pcib sin fundamentale verdi, i slike raske oppgangstider. Oppgangstider som nok både er “suckers rally” og en bevisst kjøring , delvis kjørt at av de som løfter kursen, - & selger for å samle mer av det fundamentale, antall aksjer.
Pcib er ikke øyeblikkets aksjekurs. Pcib har en teknologi for levering av medisin , både i forhold til kreft og til kommende pandemier.
Men jo flere som selger jo bedre er det for de som står igjen.
De som til slutt gir en kjøpspris på hele Pcib kan legge mer penger i potten for de resterende aksjer de mangler. Jo mer de har av aksjer, kjøpt for en lav pris, jo mer kan de betale for de resterende.
Sluttsummen for en oppkjøper er basert på kommende inntjening. Både innenfor kreft og pandemier.
For hele samfunnet , og verdenssamfunnet, er dette småpenger, når man ser hva kostnadene ellers vil være.
Alle tjener på dette uansett B.F. sin grådighet.
Selg, selg, de som vil.

14 Likes

Magefølelsen er bud fra AZ før sommeren. Regner med et skambud på 400 kroner, men aksjene mine får de ikke. Sluttsummen blir mye høyere. Jeg stoler på magefølelsen.

8 Likes

Du skriver at du er er ferdig for en stund og vil kjøpepå 20 tallet, men hvem er vi som du hele tiden referer til?
F.eks her: ‘‘Veldig glad for at vi er finansiert akkurat nå uavhengig av verdens undergang men likevel…’’
Du har jo solgt deg ut, etter eget utsagn.
For meg er du kun et troll.

8 Likes

Gammel vane bare, men jeg skal uansett inn i pcib igjen, er bare blitt krisedeprimert. Innser at det er gambling å satse på nedtur til 20tallet også.

troll er kanskje litt å ta i eller?

Edit: og la oss si at jeg er kun et troll. Har jeg feil i alle påstandene /bekymringene mine over her? Det er jo faktisk mulig at den spekulative markedsplassen som børsen er har gjort at mange lider unødvendige økonomiske tap fordi de er dedikerte til et bra selskap. Jeg tror store haier går inn i aksjer som denne og sluker små og mellomstore aksjonærer og at det er fornuftig å ha den bevisstheten med seg.

1 Like

Hva er teknologien til Pcib og årevis med forskning verdt?
For Norge, for Radiumhospitalet, og for verden, for pasienter og for videre forskning/utvikling.
400, - :rofl:

4 Likes

Det er mange som vil selge på 400, men som jeg skrev… sluttsummen blir mye høyere.

4 Likes

De som starter å baisse når man selger blir dårlig likt, jeg gjør det aldri. Det skal man ikke gjøre. Ha en fin helg og ta vare på hverandre.

7 Likes

Poenget mitt var at om vi biasser eller hausser aldri så mye så har det ikke noe å si på kort sikt for det er andre krefter som råder nå. Men uansett god helg og ønsker alle lykke til på mandag

For dere som ikke fikk det med seg : Strax kursen passerte 48 kr , så formet det seg en omvendt kopp i chartret , som umiddelbart skapte et salgspress , derfor stoppet kursen på like over 48.60 før det snudde. …Neida , det er ikke morsomhet , det er tatt rett ut fra læreboken

1 Like

Nå er vi nærmere noe enn noen gang.
Det er det verdt å vite. Og at budkrig kommer.

7 Likes

Nå gjør du meg stresset. Jeg sverger herved på TI sin ed at om det kommer melding om bud før åpning på mandag så skal jeg alltid velge rødvin til reker resten av livet for å minne megselv på min egen idioti under kokornakrisen 2020