Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2 2020 (PCIB)

Det fundamentale. Det fundamentale.

5 Likes

Synes det kanskje hadde vært lurt å slutte med dette skråsikre «når», og heller bruke «hvis».
Vi vet tross alt ingenting. Tro, håp og kjærlighet synes å være mottoet.

6 Likes

Eller hat som i det siste tilfellet her. Dressogslips har fyrt av diverse salver i ettermiddag og kveld…

7 Likes

Tror nok heller at mange lider unødvendige økonomiske tap gjennom å bry seg for mye om den løpende kursen i slike desperate tider hvor man kaster kortene nedsyltet i negativitet heller enn å ha full fokus på det fundamentale og dermed stå løpet hvor man til slutt kan høste den velfortjente gevinsten.

7 Likes

Antar alle (unntatt shortere), som har investert i aksjen, har troen.
Men ingenting er sikkert, før vi ser fasit. Det var cluet i mitt forrige innlegg.

1 Like

Sålde mig helt ut IGEN idag med gav 30.90. 30kr på måndag så är jag inne IGEN

1 Like

De som har investert i aksjen og blir sittende har åpenbart troen. Skjønner også poenget med å prøve å snitte ned, men er begrenset hvor mange slike fallende kurver som kan iakttas fra utsiden før man plutselig har begått en gigaflause og blir sittende å se at toget raser forbi. Tiden jobber definitivt ikke på baisserne sin side.

2 Likes

Å tolke
«Men ingenting er sikkert, før vi ser fasit.», som baissisk, er patetisk.
Det håper jeg inderlig du skjønner.

3 Likes

Legger hodet på blokka og tilstår å ha solgt mye i dag på lavt 40-tall. Tenker det var en klassisk sell on news melding med å melde at et patent er på veg. FOMO og generell panikk som kjører kursen. Satser på å kjøpe tilbake på lavt 30-tall neste uke.

Makro ser gremmelig ut. Pcib har allerede meldt nac og vacc drar litt ut. Det tar tid. Ingen cowboyer vi forhandler med som plutselig drar opp revolvern fra beltet og fyrer av skudd i lufta er min tanke. Tidligst i august

6 Likes

Eneste som er sikkert er at nyheten om noe stort vil komme som jula på kjerringa, uansett om det skjer om en måned eller fire. Har selv gjort en for dårlig jobb med å snitte meg ned, samtidig som jeg innbiller meg at faller man for fristelsen til å trade med en større andel i dag er man fort troende til å gjøre det igjen på feil dag hvor konsekvensene kan bli svært store.

9 Likes

Har jo ingen fasit i hånd når jeg trader, og slik sett er det så klart risikabelt.

Jeg tror dog makro styrer mye og der ser det mildt sagt dårlig ut for tida. Når selskapet i tillegg melder at nac og vacc drar litt ut mens chem går bra, så stoler jeg på at AZ-avtale ikke dukker opp som et troll i eske på mandag.

Saa lenge PCIB informerer om godkjenning av viktige patenter, som slaar rett ned i de hotteste forskningsomraadene til BP, kan alt skje. Spesiellt i disse verdensomspennende virustider. I tillegg kommer det an paa hvor gode forskningsresultater AZ, eller andre fimaNac partnere har oppnaadd. PW mente neppe og inkludere AZ i sin melding om mindre businesspaagang. For da maatte han meldt at avtaleforhandlingene er avlyst, eller utsatt. Og det har han ikke gjort.

10 Likes

Har kjøpt nokre tusen PCIB-aksjar for eit år sidan. Skal ikkje kjøpe ein einaste til. Skal heller ikkje selge ein einaste før kursen blir 1500. Dvs vinn eller forsvinn.

5 Likes

Det er klart når en har fasit så skulle en solgt mere over 47, og kjøpt på slutten. 10kr aksjen er mye penger.

Men det er ikke så mye som å være ute når noen regner på hvor kursen burde være i forhold til fremdrift på Ggk, vi trenger faktisk ikke en eneste melding på pcib for å passere toppen fra januar.
Det er nok noen regner på Ggk og starter kjøpe.

10 Likes

Utrolig at PCIB klarte å bestemme seg for å utvide med taiwan og sørkorea i ggk studien.
Kanskje de 2 beste landene å drive kliniske studier i i dagens situasjon.
Vitner om utrolig flaks eller dyktighet.

FimaCHEM:

Vil tro at BP er i kontakt med PCIB vedrørende denne studien.
Pakken leveres jo fullt ferdig uten safety konserns og dersom vi er heldig med dobbel behandling … en enestående effekt.

Vil BP følge opp og være tidlig ute?
Ville være rart dersom ikke?

En sansynlig fremtidig blockbuster med off label komplett ferdig , ikke dagligdaks kost.

14 Likes

Et snodigt paradoks:

Følgende er å anse som en sannhet:

Selskap som ikke har inntekter er veldig utsatt med høy risiko, altså de som først skal gå i dass i nedgangstider.

Så hva er det vi ser skje?

PCIB er av denne kategorien men er sikret drift i årevis fremover i dagens situasjon.

Produktene som forskes frem er mere aktuelle enn noensinne etter som tiden går og driften er sikret.
Vi bør være skjeleglade for at vi er aksjonærer i PCIB og ikke i fly , hotell eller andre lignende bransjer.

Så , et paradoks at de som skulle ha det verst ser ut for å bli de som har det best?

8 Likes

Selskap som ikke har inntekter vil gå rett i dass…
Vi skal være glade for at vi sitter i PCIB i disse dager. Vi er finansiert til lenge etter at dette “kaoset” er over og er det noen som kan få ekstra midler i disse dager så vil jeg mene vi står langt fremme i køen. PCIB HAR noe som funker og det bør snart Erna og hennes stab innse. Men det burde også være tillatt for PCIB å ta kontakt med Erna og fortelle at vi muligens har noe på sikt?
Tenk at verdens rikeste land mangler verneutstyr som mange “underutvikla” land har i bøtter og spann!! Direkte flaut.
Tror på gode tider for PCIB og så får vi sende noen gode tanker til Petter med 200 tomme hotell!! Huff å huff. Taker 250mill i mnd.
Noen har det VESENTLIG VERRE enn oss.

2 Likes

Ikke vær misunnelig på andre som har fått det til. Petter er hyperaktiv , men snill.Det er hele familien.Mora ruller fortsatt sine egne sigaretter… I tillegg , ikke skriv noe stygt om Kjos.

4 Likes

CEPI ledet fra OSLO.
Dette er stort.

https://cepi.net/research_dev/vaccine-science/

224

Number of vaccine candidates against 11 priority epidemic infectious diseases identified through CEPI research.

$2.8 billion

The minimum average cost for progressing one vaccine against each of WHO’s 11 priority epidemic infectious diseases

$570 billion

The estimated annual global cost of moderately severe to severe pandemics

Kan ikke forstå annet en at fimaVACC og fimaNAc kommer i inngrep med CEPI.
Når en ser på de oppgitte summene det koster å utvikle vaksinene så må en anta at dette må kunne gjøres mye rimligere med PCI-teknologien.
Det satses på genteknologi ser det ut for og PCIB sitter på løsningen for delivery av kargo gjennom forsvarsmekanismene til cellene og leverer i forutbestemt dose / styrke og kun lokalt der kreftcellene er.
I tillegg så kan selskapet også styrke imunforsvaret.

Er det tilfeldig at dette siste patentet blir levert samtidig med at CEPI starter opp i oslo og PCIB annonserer i siste godkjente patentsøknad at de vil utlisensiere fimaVACC samt satse på egne vaksiner?

En må da kunne anta at miljøet i oslo ikke er større enn at de forskjellige kjenner til hverandre.

Spekulasjoner selvsagt.

Men løsningene kan ligge rett forran nesen på CEPI.

9 Likes

Nå er det ingenting som tilsier at PCIB kan tjene noe på covid. Annet enn at de blir forsinka - vi får prise oss lykkelige at de er finansierte årevis fremover & krysse fingre og tær for både RELEASE i Asia & materialsering av AZ avtale (oppkjøp?)

4 Likes