Veldig spennende periode vi er inne i nå! Prognosene for makrobildet er relativt mørke og dystre de nærmeste månedene, samtidig som vi nærmer oss fristen for utløpet av evalueringsperioden for samarbeidet med AZ.
Det er nok grunnen til at aksjen spretter fort begge veier. Mange som sitter på utsiden pga makro, men som vil hoppe på toget så fort som mulig når det går.
Jeg tviler på at vi skal veldig mye lengre ned enn forrige bunn på ca 26kr selv om makro fortsetter nedover. De største sjokkbølgene i makrobildet tror jeg har lagt seg, og derfor tror jeg vi får en mer selektiv sell-off fremover, der ikke alle selskaper blir dumpet i blinde. Og jeg tror det er mange som er interessert i å kjøpe mer PCIB mellom 26-30kr, dersom den skulle falle så lavt igjen.
Men for alt jeg vet kan den stabilisere seg rundt 35kr igjen og vente på neste rykk oppover. Fullfinansiert med 3 spennende programmer hvor det diskuteres meget konkret med BP i ett (NAc), noe mindre konkret i ett (Vacc), og det siste er vårt lead product med interim i 2022. Vi klarer oss meget godt gjennom krisetiden, selv om det i verste fall skulle komme noen forsinkelser.