Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2 2020 (PCIB)

Hvis man tenker seg at det et mulig å benytte PCIB sin leveringsteknologi til å bekjempe Corona viruset eller lignende virus, hvordan skal det i så fall gjøres i praksis? Hvilke celler og hvilket område på kroppen skal belyses? Jeg har problemer med å forstå det.

2 Likes

Mixes ikke vaksinen med PCIBs produkt, i tillegg til at injeksjonsstedet og vaksinen belyses, noe som styrker effekten og immunresponsen i pasienten? Det er slik jeg har forstått fimaVac

2 Likes

Klarer ikke helt å se for meg at det er en slik omfattende løsning som vil dra det lengste strået når det er en kamp om klokken og opp til milliarder av doser skal produseres på kortest mulig tid. Uten at jeg har et snev av peiling måtte det vel være om utfordringen ender opp med å være å få til en fungerende vaksine i det hele tatt, hvor fimaVac plutselig ender opp som den forløsende prikken over i’en. Åpenbart en tanke som mest hører hjemme i Utopia, men likevel.

Eg tror det er bedre med en større bruk av fundament trådene. så drukner ikke fakta informasjon.

Småprat / trader tråd er fin som den er, fundament for fakta burde brukes mer.

Evt som flere har gjort , poster fakta på begge, men med kun fundament diskusjon på fundament tråden.

3 Likes

Kommende uke vil nok bli preget at mulig innspurt i forhandlingene med AZ. Jeg har en følelse av at ting er på plass før påske. Kan ikke begripe at dem må bruke mer enn 3 mnd for å si ja eller nei til videre samarbeide. Kan bli noen uforglemmelige dager?

4 Likes

Hvor tar du det fra? Det har jo ikke kommet noe som helst ift. AZ siden før jul?

Helt korrekt, @anon99163478. Og det er nettopp slik det må være. Å gi statusrapporter fra forhandlinger mens de pågår, ville være uproft og ødeleggende.

Så får hver enkelt “kjenne på gikta” om partene har behov for hele tida fram til 30. juni eller ikke.

9 Likes

Nettopp. Jeg synes bare setninger som “vil nok bli preget av” antyder at man vet noe.

2 Likes

Angående patentet så er det nok det han snakket om på Q3-2019 rapporten antar jeg.

Her er minutes fra Q3-rapporten
https://finance.yahoo.com/news/edited-transcript-pcib-ol-earnings-163323691.html

trykk Ctrl + f (for å søke på siden) så skriv inn “patent”

1 Like

Nei, tror ikke det…
Var ikke patentet som ble meldt fimavacc? Mener det er fimanac som omtales på Q3…

1 Like

Ah, du har rett - hadde glemt det patentet vi fikk i januar(?). Det ble vel ikke børsmeldt?

Forøvrig er ikke patentet nevnt som en achievment:


http://pcibiotech.no/wp-content/uploads/2020/02/PCI-Biotech-Q4-2019-Presentation.pdf

Det er nok derfor vi spekulerer såpass, for patenter er jo noe som blir omtalt på Q-presentasjoner. Per avviker fra normen, så blir det spennende å se i fremtiden hva fasiten blir, om spekulasjonene var på sin plass eller ei…

4 Likes

Dem har “snakka sammen” i snar 3 mnd ( egentlig mye lenger for samtalene var nok godt i gang lenge før jul) . Jeg aner ikke noe om status i forhandlingene men det må være tillatt å tippe litt i disse dager. Jeg får også mistanke om at noen vet noe men det er på grunn av volumet og trykket i aksjen i uka som gikk. Kan være tilfeldig at handelen tar av men mange har nok konkludert med at det kommer nyheter SNART. Tror sjansen for ny opptur frem til påske er større enn at vi faller tilbake.
Når dem varsler 6 mnd forhandlingsperiode og det ikke er avblåst etter 3 mnd så må det være tillatt å være optimist ?
Spennende dager i uka som kommer i hvert-fall.

15 Likes

Hva som skjer innen synergier i samarbeid er «top secret» inntil det børsmeldes. Det vi vet er at noen av samarbeidene går bedre enn andre, og at AZ hadde et gjennombrudd med PCIB teknologi sommeren 2019. De fikk også forske i 6-7 uker i hu og hast innen et utvidet område frem til 1/1-2020. Nå hastet det med å børsmelde en patent som VIL BLI godkjent «early april». Jeg tolker det som at noe vil skje FØR «early april». Hva som skjer da vet ingen på forumet. Jeg vet bare at tidlig april starter førstkommende onsdag!

14 Likes

I mangel på konkret informasjon så må man av og til rett og slett følge magefølelsen.
Og den forteller meg at NÅ er det like før!

Mange års forskning og samarbeid er i ferd med å kulminere i noe veldig stort.
Ingenting er umulig nå. Alt kan skje!

Utviklingen i verden de siste ukene og månedene, med Corona-viruset, har snudd opp ned på mye.
Etablerte «sannheter» har stått for fall. Verdens børser har blitt nesten like volatile som et gjennomsnittlig Radforsk-selskap.
Helse og bioteknologi blir satt på agendaen som aldri før. Det vil bli satset hardere enn noensinne og milliardene kommer til å sitte løst overalt, i alle land og verdenshjørner.

Jeg TROR, understreker tror, at det vil skje noe stort i PCIB de neste dagene eller den neste uken.

Kan selvsagt ikke tilby noen garantier, men «føler det på gikta» at ting vil se ganske annerledes ut allerede før påske.

Toget, for ikke å snakke om raketten, forlater snart plattformen.
Den som ikke kjenner besøkelsestiden sin NÅ, kan kun takke seg selv.

Og skulle det inntreffe, så vil det faktisk bli ganske fornøyelig å se allskens tradere og spekulanter stå igjen fortumlet og ikke skjønne hva som skjedde før det er for sent.

22 Likes

«Mange års forskning og samarbeid er i ferd med å kulminere i noe veldig stort.
Ingenting er umulig nå. Alt kan skje!»

Og hvorfor melde at en patent vil bli innvilget tidlig i april hvis det ikke skal skje noe før det? Det er «high risk» å sitte utenfor PCIB nå, og fra om med onsdag er det «very high risk». Dessuten tyder det enorme volumet torsdag og fredag at det er flere som har oppfattet det.

18 Likes

Mange som tror og vet og håper og føler på gikta at noe skjer raskt nå ser jeg. Det kan fort føre til utålmodighet og frustrasjon hvis dette ikke stemmer. Jeg tenker at avtale kommer når den kommer, jeg har god tid og “nedlåste” aksjer :slightly_smiling_face:

20 Likes

“CEPI har i tillegg utlyst midler til selskaper som har en vaksineteknologi som kan «skrus til», altså endres, slik at den kan brukes mot det nye viruset. I disse dager velger de ut hvem som skal få støtte til dette.”

Nå er vel PCIB’s PCI-teknologi først og fremst kjent for hva som er mulig mot kreft.
Kan noen ha tipset PCIB om at de må informere markedet om at de også har området fimaVACC til ikke bare bekjempelse av kreft men også infeksjonssykdommer , deriblandt influensa og corona m.m.

Overstående sett i lys av at de da kan bli bevilget midler og blir tatt “med på laget” for å bekjempe corona-viruset?

Bare spekulasjoner selvsagt og må ikke tas for mere enn det.

9 Likes

Arve, kjøper du bare i 10k mengder?

Moderna Therapeutics, Curevac and partners Pfizer and BioNTech, which are all working on mRNA vaccines, too.

3 Likes

Første bud i Biotek; TTT. Forøvrig drar vel heller ting ut nettopp fordi teknologien er så bra at PCIB er i posisjon til å komme med motkrav og ikke bare logre med halen.

7 Likes