Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2 2020 (PCIB)

“The US patent covers the use of fimaVacc in combination with a new important class of vaccine”

Smak på ordene: NY VIKTIG VACCINE!

12 Likes

vaksineklasse, ikke enkeltvaksine.

2 Likes

Var ikke utsending av denne meldingen et resultat av at noen fant den tilfeldig på nett? Når selskapet ble oppmerksom på dette annonserte dem det.

?

Ikke uenig i at sjansen for at en avtale er klar øker for hver uke som går av 6 måneders tidsrammen Arve. Når mange skriver at de tror det skjer denne uken kan det skape utålmodighet. Jeg har kjøpt det jeg skal ha og trader ikke, derfor er jeg kanskje mer tålmodig.

vcp: det var en teori som noen lanserte at noen hadde funnet patentet på nett, ingen fasit.

1 Like

Nei, tvert imot. Det er funnet en annen patent innvilget 20/2 som ikke er børsmeldt. Se bilde.

6 Likes

Ok, jeg mener å ha lest det ja. Utfordrende å skille klinten fra hveten her. Veldig mye spekulasjoner rundt PCIB. Forståelig nok med den meldingen som kom og volumet inn og ut torsdag/fredag. Her er det tydelig stor trader aktivitet, som ikke lar seg detektere så enkelt på aksjonær listene.

Hva er tidsvinduet for denne 6mnd perioden? Noen med link til denne meldingen?

1 Like

Til 30.06.20.

http://pcibiotech.no/pci-biotech-expansion-of-preclinical-research-collaboration-agreement-with-astrazeneca/

4 Likes

«a new important class of vaccine adjuvants called toll like receptor agonists.»

NÅ må noen puste med magen her, og ikke vri og vende på alt for å få det til å passe sin agenda og forhåpning. Her har man for eksempel fordreiet en hel setning fra pressemeldingen ved å ta den helt ut av sammenheng. :face_with_raised_eyebrow::face_with_raised_eyebrow:

Det står IKKE «a new important vaccine», da tar du ting langt ut av sammenheng fordi det høres bedre ut. :scream:

Som de fleste sikkert har fått med seg er jeg blant dem som har stor tro på avtale med AZ innen 30.06., men det må da være mulig å beholde roen såpass at vi ikke bare skaper falske forhåpninger i det kortsiktige bildet hos enkelte. Det vil vel i så fall bare øke volatiliteten i aksjen, og den er høy nok fra før. Samma om avtalen kommer før eller etter påske. Alle vil vi vel ha den så fort som mulig, men den kommer når den kommer. Hvis den kommer.

PS, jeg har aldri hatt flere aksjer i PCIB enn jeg har i dag og de skal jeg sitte godt med helt til selskapets potensiale er tatt ut enten på kort eller lang sikt. Så jeg er superpositiv, men la oss holde diskusjonene faktabasert.

Sånn, takk for meg :laughing:

35 Likes

Takk for tips!

Her er hva jeg mener er signifikant pt. mtp hva man kan forvente i nær framtid. Alt annet er reine spekulasjoner/drømmer og håp.

Update on operational implications of the corona pandemic

“The main identified near-term implications concern the RELEASE study in bile duct cancer, a rare disease with no approved treatment alternatives. The pandemic has negatively impacted both the opening of new sites and new patient enrolment into the trial, by postponement of site activation dates, and by the changing priorities and physical constraints that are being implemented at the hospitals as a consequence of the pandemic.”

The main priorities are now identification and implementation of potential mitigating actions for RELEASE study progress during the pandemic, as well as the previously communicated opportunities for removal of unnecessary recruitment hurdles in the study protocol. PCI Biotech has per date of this announcement not a complete picture of the long-term consequences regarding timelines and costs for the RELEASE study, but short-term delays and increased costs are expected. For the fima Vacc and the fima NAc programmes the main identified implications are short-term downturn in business development activities.

Oslo (Norway), 26 November 2019 – PCI Biotech (OSE: PCIB), a cancer focused biopharmaceutical company, today announced an expansion of its preclinical research collaboration with AstraZeneca.

The collaboration was initiated in September 2015 to determine whether PCI Biotech’s fima NAc technology has the potential to enhance the delivery of AstraZeneca’s nucleic acid therapeutic compounds. The aim of today’s expansion is to evaluate whether synergies established in oncology in vivo models are transferrable to additional disease areas. The research collaboration runs to the end of 2019 and the companies have agreed to use the following 6 months (until end June 2020) to evaluate the potential for further collaboration.

Evalueringsperioden ble forlenget med 6mnd, hvor selskapene skal vurdere potensiale for videre samarbeid. En positiv melding, men jeg ser for meg at dem kommer til å bruke disse 6mnd, biotech er vel ikke kjent for å levere før på tid. Spesielt ikke med det som forregår nå.

PCIB for dem som er long er nærmest et bet på storavtale/oppkjøp. Tror ikke de bryr seg nevneverdig om dette skulle komme i morgen eller juni, satt på spissen.sterk tekst

6 Likes

Ja synes det er greit å ta 10-er poster.

Jeg tror ikke at man klarer å komme frem til en ferdig spikret avtale før tidligst 30. juni, mest trolig i juli. Ellers er det innholdet i en eventuell avtale som er det viktige, ikke når avtalen kommer.

Man bør også huske på at det ligger ikke noen lovnad om en avtale, men bare at man skal evaluere potensiale omkring videre samarbeid frem til 30.juni.

Ellers blir kursutviklingen på kort sikt nå spennende da det trolig blir en kamp mellom den generelle børspsykologien i de internasjonale markedene og troen på det fundamentale hos PCIB; og da spesielt hvordan man tror en eventuelt fremtidige avtale med AZ vil se ut.

Tror på test av tidligere børs-bunn i US i de kommende par ukene, og det blir da spennende å se hvordan PCIB-aksjen klarer å stå imot dette.

5 Likes

Så du mener at de kun diskuterer potensial for videre samarbeid??? Meldingen i november 19 var vel bygget opp litt annerledes enn de halvårige forlengelsene av samarbeid som Pcib og AZ har hatt de siste 4 årene. Hvorfor stopper de da dette samarbeidet plutselig 31. des? Nei her diskuteres og forhandles det om kommersiell avtale eller oppkjøp. Noe annet vil overraske stort.

4 Likes

Det er jo det som står i meldingen da…

1 Like

Jeg er stålbull PCIB, men dette har jeg ingen tro på. Forskningen med AZ er avsluttet.

“The research collaboration runs to the end of 2019 and the companies have agreed to use the following 6 months (until end June 2020) to evaluate the potential for further collaboration”.

Skulle det være tilfelle at PCIB er involvert må det komme en børsmelding om dette siden det ikke foreligger noen avtale eller samarbeid med Moderna og AZ. Samarbeider de er det kurssensitiv info og skal straks meldes markedet. Ellers er det straffbart.

5 Likes

Slik jeg tolker børsmeldingen fra 26. november 2019, er AstraZeneca avgjort svært fornøyd med samarbeidet - og ikke minst med de prekliniske resultatene de hadde oppnådd etter vel fire års forskning.

Ordlyden i meldingen er sjølsagt omforent med AstraZeneca og rund og forsiktig nok til å dekke alle mulige utfall.

Jeg har mine antakelser om hva som vil komme ut av denne evalueringen og har låst ned alle aksjene.

18 Likes

Alle må finne sin egen strategi ut fra hva man tror på her. Den som ikke forventer at noe skjer før tidligst 1.juli (og handler deretter) kan risikere å bli sittende igjen på perrongen og surmule. Den som tror det skal skje NÅMEDENGANG kan komme til å dø av kjedsomhet eller selge i skuffelse fordi det ikke skjer med en gang. Kanskje er det en god strategi å bare sitte stille med et greit antall aksjer.

Selv om det er over to måneder siden Jonas snakket om de som sitter og tråkler sammen avtalen vet vi ikke hvor stort og komplisert “broderiet” er.

Så er det selvsagt et stort utfallsrom når det gjelder omfang og beløp i en avtale, fra en begrenset lisensavtale, en bred lisensavtale med eksklusivitet til et oppkjøp av NAC eller hele selskapet. Derom er det vel like mange meninger som det er aksjonærer. Jeg tror på en bred avtale, det er nå min mening. Jeg har også “låst ned” aksjene mine men vil noen kjøpe hele selskapet skal jeg klare å finne igjen nøkkelen :wink:

9 Likes

Det står jo svart på hvitt man må lese hva selskapet skriver.

2 Likes

Og høre på hva de sier også. Per Walday i Radium episode 103 f. eks.

3 Likes

Det store poenget maa vaere at det var PCIB som sa at naa er det ingen vits i og fortsette samarbeidet lenger, uten at vi tar ett steg videre. Slik at spoersmaalet blir om PCIB har skutt seg selv i foten eller ikke?

Ville PW gjort noe slikt hvis ikke resultatene var saa gode at han helt sikkert visste at AZ vil gaa videre? Svaret paa det maa vaere Nei. For skulle svaret vaere Ja, har PW avskjediget seg selv. Og saa dum er han selvfoelgelig ikke.

6 Likes

Hvordan i alle dager kan du hente dette ut av meldingen, det står ingen ting om dette, overhode. Jeg vil dra det så langt som å si at dette kan tolkes som en noe negativ melding. Meldingen burde strengt tatt inneholdt nettopp det dere fantaserer fram, skulle den være stål bull imo. Dette er et godt eksempel på hva som gjør denne tråden nærmest ubrukelig. Enkelte fantaserer og drar ting ut av løse luften, for så å presentere dette nærmest som fakta.

3 Likes