Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2 2020 (PCIB)

Alle børsmeldinger er nøkternt formulert, det vet du vel hvis du ikke er helt fersk.

3 Likes

Enig. Helt fersk eller livredd for at vi kommer til å le hele veien til banken :rofl:

2 Likes

Korrekt vil jeg heller si, uten spekulasjoner.
Tror mye av opp jazzing og elleville spekulasjoner er som følge av Rad podène.
BP er int i flere av portefølje bedriftene deres. Man blir jo små yr av slikt.

Jeg håper dere har rett, men tror vi alle er tjent med en mer fakta basert tilnærming.

2 Likes

Jeg baserer mine investeringer på helheten av børsmeldinger, hva ledelsen sier i podcaster og på kvartalspresentasjoner. Hvis noen vil forholde seg kun til børsmeldinger er det deres valg.

Når Per sa i en podcast at det ble gjort gjennombrudd i forskningen med AZ sommeren 2019 er det en del av mitt beslutningsgrunnlag. Det har ikke stått i noen børsmelding.

21 Likes

“AZ wants go see if synergies reached in cancer settings can be translated into other decease settings” låter inte som de är jöttemissnöjda med resultatet som uppnåtts. :joy:

18 Likes

Nå er det vel du som drar ting ut av løse luften…? Hva med å heller høre selv gjennom de medium andre begrunner sine vurderinger ut fra før du angriper noe som for oss virker åpenbart at ligger i kortene: (at en evnt neste forlengelse/samarbeid med AZ inneholder en eller annen form for økonomisk forpliktelse)

Du bør høre på kvartalspresentasjonene og radiumene med pcib som gjester som har vært etter denne meldingen kom til markedet og så kan du heller gjøre deg opp en mening om hva du skal legge i meldingen istedenfor å bare lese den helt fritt uten å forstå bakgrunnen for meldingen.

For meg kommer det rimelig klart fram at AZ/Pcib sommeren 19 hadde et gjennombrudd i utprøvingen med Fimanac, du kan lese direkte av meldingen at de har sett synergieffekter av samarbeidet i preklinisk forskning innen onkologi (og synergieffekter i legemiddelbruk er jæ**** positivt) og at de derfor ønsker å se om de finner samme virkning innen andre områder enn onkologi… Dette er med høy overvekt av sannsynlighet for å kunne vurdere hvor vidt/bredt en evnt avtale skal favne/hva som skal inkluderes i tillegg til onkologi (min mening kommet fram til gjennom en vurdering av helheten som er kommunisert)

Videre kommer det ganske klart frem i Pcib sin kommunikasjon gjennom kvartalspresentasjoner og radium at det er de som nå har satt foten ned for videre utlån av sin teknologi til AZ uten at AZ er villige til å “comitte” seg økonomisk og binde seg mer til samarbeidet.

35 Likes

Ahh, no free lunch!
Du har helt rett, jeg har kun tatt utgangspunkt i hva dem har skrevet i meldingene. Skal se de siste presentasjonene.

7 Likes

Jeg har bokmerka dette innlegget, @vcp, for det tilfellet at mine antakelser er riktige og dine gale.

By the way, kunne du - bare sånn i utkastform - dele med oss andre hvordan denne børsmeldingen ville sett ut dersom partene i november hadde et felles ønske om å finne et grunnlag for videre samarbeid på klinisk nivå?

5 Likes

Noen som har oversikt over hvor mange aksjer Per Walday sitter på?

Hør også Radium-podkastene episode 103 og 109, så får du CEO og CFO sine egne uttalelser om avtalen (og gjerne episode 104 for å få Jonas Einarssons kommentarer og intervju med Kristian Berg som er forskeren bak hele PCI-teknikken). :ok_hand::ok_hand:

7 Likes

Per har ca 68.000 aksjer og ca 160.000 opsjoner mener jeg.

5 Likes

Skyter litt ut i mørket da jeg er en grei amatør når det kommer til å lese meg opp på abstrakter. Abstrakt på mus for SARS(COV) https://jvi.asm.org/content/88/15/8597

Et lite utdrag fra diskusjon nederst i abstraktet; " Mice immunized with inactivated RSV plus TLR agonists produced mature antibodies following TLR stimulation, preventing enhanced respiratory disease. These findings suggest that TLR stimulation during immunization with UV-V plays a key role in reducing eosinophil infiltration into the lungs, with strong TLR stimulation by TLR agonists shifting the host immune response in the lungs from Th2 to Th1. In line with this, our microarray analysis showed that several genes downstream of TLR3 and TLR4 signaling were markedly upregulated in UV-V+TLR-immunized mice compared with expression in UV-V-immunized mice on day 1 after subsequent SARS-CoV infection. Furthermore, IPA analysis of CD11b+ cells isolated from the lungs of UV-V+TLR-immunized mice showed upregulation of genes associated with cellular movement and maturation of antigen-presenting cells in the TLR3 and TLR4 signaling pathways. This finding indicated that UV-V+TLR but not UV-V immunization may prime effective innate immune responses against SARS-CoV infection in mice due to the intensity of TLR stimulation.

To our knowledge, this is the first study to show that vaccination with UV-inactivated whole virions plus TLR agonists provides protection against SARS-CoV infection without strong Th2 skewing; TLR stimulation reduced the high level of eosinophilic infiltration that occurred in the lungs of mice immunized with UV-V. TLR agonists are approved for human use , and several are currently in preclinical development for use as vaccine adjuvants. Further studies regarding the association of TLR stimulation with protective immunity to SARS-CoV infection, the indication that eosinophils contribute to the negative sequelae of disease, and the mechanisms of eosinophil recruitment to lung tissue are required."

Skyt meg gjerne ned hvis jeg er helt på jordet her men kan se flere trekk med tanke på dette abstraktet og patentet PCIB (TLR) vil få i april. Er det noe på gang??

6 Likes

103 der var spennende!

3 Likes

Vel, ut i fra meldingen aleine ser jeg ikke hvordan man kan tolke det dit henn du gjør, MEN med informasjon fra Per i radium pod nr 103 kan man definitivt det. Da er det ikke er en tolkning, men direkte hva Per sier.

7 Likes

AZ har 6mnd på seg til å hoste opp noe i tråd med hva @TyrionIV henviser til over her. Hvor sannsynlig er det at dem ikke bruker tidsvinduet gitt dem?

Jeg tenker at vi små/mellomstore investorer og tradere er bedre tjent med å diskutere basert på fakta og diskutere hvor sannsynlig utfall X er vs Y. Kursen svingte 30% intradag fredag. Verdens indexer er under et voldsomt press og vi vet at mange store investorer sliter med høy belåning og må selge grunnet manglende likviditet. Det kan vi enten bli et offer for eller tjene på.
Selskapet har nylig meldt om forsinkelser og høyere kostnader pga korona, så her kommer det trolig gode muligheter for den tolmodige.

Uansett, spennende og informativ diskusjon, jeg har blitt vesentlig mer opplyst og håper også flere har fått mer innsikt som følge av min kritiske tilnærming.

3 Likes

Vanskelig å ikke tro på en avtale etter den, ja. Men men, vi selger ingenting før bjørnen faktisk er skutt! :+1::+1:

5 Likes

Spørsmålet er hvor sannsynlig det er at en avtale kommer før 6mnd periodens utløp?

Kan skje noe i morgen, kan komme til sommeren, kan komme til høsten, helt umulig å si.

Også veldig vanskelig å vite hva slags avtaler som kommer.

Jeg kommer slett ikke til å gå ut av aksjen…

12 Likes

Bra at du har moderert deg vcp, det er aldri feil å lese seg opp litt før en kaster seg inn i en diskusjon :wink:

6 Likes

Det viser at det er mulig å få gode og faktabaserte innspill med referanser, i denne tråden men dem drukner i alle
“noe skjer raskt”
" Toget, for ikke å snakke om raketten, forlater snart plattformen."
“noe vil skje FØR «early april»”

Slikt har man hørt i mange år allerede.

2 Likes