Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2 2020 (PCIB)

Beklager, men du har ikke hjulpet meg til mer viten om Pcib. Ser bare at jo mindre man vet om temaet, jo lettere er det aa uttale seg skraasikkert. Haaper du tar deg tid til aa lese egne innlegg.

4 Likes

Du tar ikke selvkritikk på denne nei vcp:

“Jeg vil dra det så langt som å si at dette kan tolkes som en noe negativ melding. Meldingen burde strengt tatt inneholdt nettopp det dere fantaserer fram, skulle den være stål bull imo. Dette er et godt eksempel på hva som gjør denne tråden nærmest ubrukelig. Enkelte fantaserer og drar ting ut av løse luften, for så å presentere dette nærmest som fakta.”

Jo det er mye gjentagelser her men en trenger ikke gå på med slegge før en er noenlunde oppdatert på caset selv…

5 Likes

Nei, ikke på ordlyden aleine, men med supplerende informasjon fra Radium pod, ja. Den kan ikke tolkes negativt da.

Slegge er nødvendig verktøy for å komme til essensen her og få fornuftige innspill. Er en grunn for at flere titalls innlegg i denne tråden er moderert vekk bare siste 2 dager !

Hva skal Pcib-småprat brukes til for at den skal være brukelig?
Jo, småprat. Fundamental-lenken finnes også for de som vil.
Her bør det være plass til drømmer, vyer og spekulasjoner; småprat.

3 Likes

Det er mange som vil ha aksjer i PCIB, men de tør ikke å gå inn. Da er det alltid slik at de pøser ut negativ energi i håp om at de skremmer flest mulig. Når de endelig kjøper, da er alt så positivt og kursen vil gå til himmels. Når de selger da er alt forferdelig igjen. Slik har det alltid vært og ingen bør ta dem høytidelig.

3 Likes

Har du virkelig vært her så lenge uten å ha lest deg opp mer? :thinking:

6 Likes

Jepp :slight_smile:

@vcp,

sier som @sjog ovenfor (#847), alt må ses i kontekst og sin helhet.

Kanskje du skulle ofre litt tid på å lese og høre før du hiver deg så dristig utpå.

5 Likes

Jeg har oppnådd det jeg ønsket her jeg.
Men nok om meg, kan umulig være så interessant å diskutere meg i denne tråden.

Fram med kalkulatoren :smiley:

2 Likes

Kanskje Pw ikke har fått med seg hytteforbudet og ville rydde pulten før lang påskeferie.

1 Like

Det som skjer, det skjer
Jeg kan ikke si deg mer
Synger Nora Brockstedt

Saa faar vi se. Det vil tiden vise :wink::+1:

1 Like

Ønsker bare å påpeke litt at PCIB er en leveringsteknikk. Hvilket medisin feiler som PCIB skal brukkes til i alle hast?

Mange her som bare drømmer.

2 Likes

Det er riktig. :ok_hand:
PCIB har ikke lovet AstraZeneca noe som helst, så BigPharma-selskapet risikerer å bli stående helt tomhendt igjen, dersom en konkurrerende aktør plutselig kommer på banen. :wink:

Et spørsmål som jeg da ikke klarer å legge fra meg, spesielt sett i lys av det superspennende abstraktet @Pk2k linket til, er; hva er PCIBs motivasjon for å fortelle hele verden i en børsmelding at de kommer til å få innvilget dette patentet «early april», i stedet for bare å vente de ytterst få dagene til dette faktisk blir innvilget?

Og for de som ikke har sjekket kalenderen. Vi skriver 29.mars i dag.

«Early april» er allerede neste uke, om kun to dager.

Kun én uke til påske. Etter påske er det ikke lenger «early april».

Jeg kunne forstått at man sendte ut børsmelding nå, dersom man f.eks. var forespeilet godkjenning av et patent om noen måneder eller til høsten.

Men, «early april»?!

Det er jo praktisk talt NÅ!
Det er april allerede til onsdag, om to børsdager.
Dette er rett og slett MEGET spesielt!

Og jeg tror neppe det er noen tilfeldighet. Per Walday og PCIB har nok en god grunn for å gjøre dette.

23 Likes

Jeg tør ikke håpe at du har rett…men tar imot alle positive overraskelser som kommer min vei! :rofl::rofl:

2 Likes

Ok, hvorfor forlenget de da ikke bare samarbeidet med 6 mnd fra 31 des. om det er kun det de diskuterer? Slik de har gjort hvert halvår de siste 4 år. Er ikke AZ fornøyd med samarbeidet?

I setningen “potensiale for videre samarbeid” ligger det mye mer enn at de bare skal fortsette samarbeidet slik de har gjort i 4 år. Nå er det penga på bordet eller ingen videre samarbeid som gjelder.
At enkelte prøver å gi inntrykk av at det ikke forhandles om kommersiell avtale basert på innholdet i meldingen blir for enkelt. Her skjønner de fleste at det er mye mer på gang.

Det lukter snarlig fimavacc avtale, men det trenger ikke være AZ som er beileren. Hva om BP nå er i ferd med å kjøpe opp de forskjellige deler av Pcib. AZ i førersetet på fimanac mens en annen aktør sikler på fimavacc. Sitter vi plutselig igjen med fimachem og med utlisensiert vacc og nac til BP samt en haug med cash på bok?

5 Likes

Noen tanker fra min side. Kan det være så enkelt som at PCIB har fått denne informasjonen og mener dette er kurssensitiv informasjon og deler dette med markedet? Selv om det ikke er innvilget sitter PCIB på informasjonen og ønsker å melde det. De ønsker vel ikke å gjøre noe lovstridig her.

På den andre siden har PCIB kun meldt om patentet innvilget en gang tidligere vidt meg bekjent.

2 Likes

Det har blitt framlagt et regnestykke, tidligere, som regnet ut en pris pr. aksje på 1400, - ( Ruben ?)
Kan vedkommende sette opp dette regnestykke på ny, til glede for nye lesere? Takk.

1 Like

Dette med patentet de meldte denne uken er en gåte. @polygon har jo funnet et annet patent vedr FimaChem hvor de har fått tilsvarende beskjed denne måneden uten at det er børsmeldt.

7 Likes

1400kr pr aksje, a`52 milliarder nok… :face_with_raised_eyebrow:
Det regnestykket må du gjerne leite fram.

Jeg tilhører de som mener denne tråden i alt for stor grad bare er meningsløs haussing.

Men ja, det er ganske snodig med denne meldingen, og veldig ulikt hvordan det pleier å være.

Jeg kunne kjøpe en teori om at meldingen kom på bakgrunn av noe info som plutselig ble public tilgjengelig, men har ikke sett dette dokumentert særlig godt, kanskje det har forsvunnet i mengden spam

11 Likes