Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2 2020 (PCIB)

Det finnes så langt kun én forklaring her inne som virker logisk.
At dette er relevant informasjon å komme med i samtale med en eventuel samarbeidspartner. Om dette blir formidlet til de, må det formidles offentlig.

Edit Ruben; de snakker nok med fler enn AZ angående vacc. Og mener jeg leste det her inne.

11 Likes

Følg med , følg med ( vet ikke om andre har nevnt dette ) …2.mars solgte AZ rettigheter for at andre skulle få selge noen av deres blodtrykkamedisiner…og fikk 350 millioner dollar upfront. Og , AZ forteller selv hva pengene skal brukes til : Satse på andre områder , blant annet oncologi. Blant annet , altså. Du får tenke selv:)

Mine regnestykker er ikke bedre enn andres. Etter gjennomgang i 2019 , anslo , ja . anslo etter verdiantagelser , hvert ben til 460 kr… jeg fikk mye kritikk for at det var altfor lavt beregnet. Fasiten foreligger sannsynligvis dette året. Selvsagt kan man både sjikanere og spøke med enhver utregning…Ellers: AZ frigjør nå kapital til nye/andre investeringer. Ikke vanlig å selge ut rettigheter til egne blockbustere. Noe spesielt foregår nå

“Meningsløs haussing”…spam…jaja , jeg oppfatter det som delinger av tanker om fremtiden

Klok tanke , IngBrun…oversatt betyr det beskjed fra PCIB til AstraZeneca ; Dere får bare komme med et bedre tilbud vi er fornøyde med. … Fritt oversatt til spam-språket : Vi er i sluttforhandlinger , ellers ville det ikke haste sånn med å fortelle dette , da kunne det bare vente til early april

6 Likes

For de som synes det kan bli vel mye støy og mange poster å pløye igjennom, så er det noen enkle grep man kan ta som f.eks suppress:

2 Likes

Da vil i tilfelle mange her inne bli ugly rich.
Vedrørende oppkjøp hva er trolig mest relevant for AZ?
Hele selskapet eller kjøpe ut deler, fimNAc?

2 Likes

PCIB er ikke nevnt i abstraktet men; “TLR er på norsk Adjuvant (også adjuvans) betegner en substans, oftest farmakologisk eller immunologisk, som modifiserer og forsterker effekten av andre substanser (f. eks virkesoff i vaksiner), mens et adjuvant i seg selv har få, om noen, direkte virkning gitt alene”.

Som igjen er nevnt i patentet som PCIB vil få i april; "Oslo (Norway), 26 March 2020 - PCI Biotech (OSE: PCIB), a cancer focused
biopharmaceutical company, today announces that the U.S. Patent and Trademark
Office (USPTO) has informed the company that a new US patent will be granted
early April 2020. The US patent covers the use of fimaVacc in combination with a
new important class of vaccine adjuvants called toll like receptor agonists (TLR).

8 Likes

Drøftingene med AstraZeneca gjelder fimaNAc og ikke fimaVACC, jf. børsmeldingen. Likevel skal vi ikke se bort fra at meldingen spesielt var adressert til AstraZeneca.

I så fall kan det bety at Walday & co, under drøftingene, har fått en fornemmelse av at interessen fra AZ strekker seg ut over bare fimaNAc. Da er det sjølsagt viktig at PCIB tydelig får fram potensialet i fimaVACC og de mulighetene som dette representerer for PCIB og liebhaberne til nettopp denne anvendelsen av PCI-teknologien.

For sjøl om PCIB under de pågående drøftingene (forhandlingene) med AstraZeneca skulle ha registrert interesse også for både fimaVACC og fimaCHEM (AZ har som kjent et eget produkt retta mot gallegangskreft i pipeline), så forhandler man ikke om oppkjøp. Det ville være høyst uvanlig, og heller ikke noe Walday & co har mandat til, jf. styrets uttalte strategi.

5 Likes

Takk @vcp for at du bidro til å løfte denne tråden ved å utfordre og stille spørsmål. Har vært rimelig hakk i platen her de siste månedene.

Når det er sagt er jeg stålbull og har posisjonert meg for at noe skjer innenfor både vacc og nac de neste årene:) Chem er dog hovedgrunnen til at jeg har aksjer her.

Jeg synes også det er rart (med positivt fortegn) at de børsmeldte at patentet vil bli godkjent, det tror jeg ikke jeg har sett før.

3 Likes

Har personlig trålt igjennom alt av PCIB poster på ulike fora de senere år – og jeg ser stadig konturene av enkeltindivider som fatter overilte konklusjoner, mange av disse passer fint inn i James Nathan Miller’s sitat; «the only exercise I excel at is jumping to conclusions». I de langt fleste tilfellene har det vært mye skriking om ulv, uten at ulven har vært til stede. Man skal uansett akseptere standpunktene til andre, men jeg synes personlig vi kan ha en litt mer realistisk «approach» enn å diskutere om aksjen er verd 1.400 kroner eller 3.400 kroner. Sist jeg sjekket var markedet villig til å gi 38,55 kroner. Skulle AstraZeneca sin interesse visne hen, og fimaCHEM trekke ytterligere ut i tid, er kanskje dette en «for dyr» pris? På motsatt side, skulle AstraZeneca være like forelsket i PCIB som det jeg er, vil priser på tresifret nivå raskt være innenfor rekkevidde. Men opp til 1.000 kroner er det stadig en lang vei.

Jeg leser ofte (flere her på forumet som påpeker dette) hvor konservative selskapet er i sin fremtoning, og jeg er vel kanskje ikke uenig i det. Men man kan ikke påstå at de har vært konservative i sin tidligere guiding, siden de har bommet til dels grovt på enkelte av sine milepæler. Men, det har stort sett vært plausible årsaker til forsinkelser – selv om enkelte av tilfellene kan karakteriseres som «human errors». Jeg har klart å riste av meg tidligere skuffelser på guiding, og fokuserer nå først og fremst på RELEASE. At godkjennelse i Taiwan er på plass er kanskje det mest gledelige i 2020 for mitt vedkommende. Men, en eventuell avtale med AstraZeneca vil naturligvis ta over stafettpinnen (som det mest positive) dersom vi er så heldige at dette scenarioet materialiserer seg. Hvorvidt man skal tolke uteblivelse av nyhet som positivt eller negativt er jeg jammen ikke sikker på. Tiden vil vise!

Det eneste sikre er at ingenting er sikkert. Jeg tviholder imidlertid på mine aksjer uansett om markedet er i FOMO modus eller panikkmodus. En annen sikker ting er at dersom man tar seg tid til å lese seg opp på caset, vil man antageligvis bli både imponert og litt euforisk. Nedsiden har vi kontroll på, angående oppsiden strides de lærde. Hvis de «sykeste» kursmålene her på tråden blir realitet kan mange førtidspensjonere seg! Jeg kaster nok kortene lenge før vi eventuelt ser firesifret kurs – men det er et fritt land så her kan man både posisjonere seg samt ta tap/gevinst når man selv føler for det. Men jeg savner til tider litt edruelighet! Så derfor er det godt at noen kommer med innlegg som balanserer dette litt mer :wink:

37 Likes

Forhåndsbeskjeden som kom kl 9 torsdag er åpenbart ikke myntet på småinvestorer og tradere på OSE…i denne BP-verden er til og med spettet en lettvekter

3 Likes

Saa hva mener du vi skal gjoere naar PCIB til stadighet melder om gode forsknings resultater, innvilgede patenter, innvilet p2 med interim for fimaChem, samt andre forskningsavtaler blant annet med BP?

Ta det med ett skuldertrekk, og skrive en objektiv kanskje det vil skje noe melding, med tekster som det er jo lov til og haape, men de fleste biotek selskapene feiler som det mest spennende innlegget??

Det hadde blitt en fryktelig kjedelig traad. Det vi gjoer, er og se paa hva andre selskaper har faatt til foer oss, og sammenligner PCIB’s resultater med forloepet til deres suksess, ogsaa droemmer vi om det samme og bedre paa godt og vondt. Uten dette, ville traaden mistet all sin sjarm og levevilje;-))

Det store haapet vi gir uttrykk for angaaende PCIB, og som enkelte kaller hodeloes haussing, grunner i at PCIB har vist til forskningsresultater som langt overgaar dagens gullstandard i markedet. Og det paa alle tre forretningsomraadene som er i gang.

Hvorfor man ikke skal hylle dette, og sette resultatene inn i en riktig forhaapningskontekst for fremtiden, staar for meg som en gaate? Det blir det det samme som at vi ikke skal begrunne hvorfor vi er PCIB aksjonaerer.;-))

19 Likes

Ser det spekuleres mye i hvorfor det blir meldt at patentet kommer i stedet for å vente til det kom? Kan det ikke være så enkelt som at informasjonen de har fått fra U.S Patent and Trademark er så bindende at det ikke er noe usikkerhet? Da er det jo like greit å melde om nå i stedet for at noen snapper opp informasjon i andre kanaler?

Når det gjelder børsmeldingen så er det jo litt interessant at de legger på noen formuleringer under seksjonen «About FimaVacc» som vanligvis er en copy/paste seksjon med generell informasjon. Sammenlignet med meldingen som kom ved forrige patent i januar, er følgende i fet skrift lagt på i den siste meldingen.

This novel vaccine technology applies a unique mode of action, triggered endosomal release of antigens, to enhance the cytotoxic effect essential for therapeutic cancer vaccines as well as for several types of vaccines against viral and parasitic infections.

…… og så

The fimaVacc programme aims to enhance the cellular immune responses that are important for the therapeutic and prophylactic effect of vaccines

Dette med profylaktiske vaksiner ble diskutert på en kvartalspresentasjon, og da sa Per at det i utgangspunktet var terapeutiske vaksiner de rettet fimaVacc mot, men at han ikke ville utelukke bruk i profylaktiske vaksiner.

At de nå inkluderer «Viral and parasitic infections» og «important for the prophylactic effect» i «About FimaVacc» tyder vel på at de åpner for et mye bredere nedslagsfelt for fimaVacc.
Uten å spekulere videre i hvem, hva og når, kan vi vel si at om denne ordlyden ikke er tilfeldig snakker vi om et gigantisk marked.

Som flere av de dyktige skribentene her har nevnt før, fimaVacc kan bli det virkelig store området for PCIB!

51 Likes

Jeg er ganske grønn på aksjer og hvertfall PCIB, men kan noen fortelle meg litt om forskjellen contra Photocure?
Spetalen er godt inne i sistnevnte…

1 Like

Du har en gullgruve å utfolde deg i her på TekInvestor. :moneybag::moneybag: Anbefaler deg å bruke litt tid på å sette deg inn i hvert enkelt selskap ved å lese trådene og se selskapspresentasjoner fra de ulike selskapene. Radium-podkastene er også meget gode.

Og BTW: Spetalen er allerede godt ute av PHO.

4 Likes

Myrild trader litt i PCIB. Lurt! Ypperlig mulig med alle påstander her. TTT

Har hørt på podcasten fra Radium, både 103 og 104, meget artig “listning”.
Når jeg hører Kristian Berg snakke klarer han ikke å skjule hvor fantastisk dette er. De må sitte på noe revlusjonerende uten tvil mener jeg.

5 Likes

Fint innlegg, @brb

Enig med deg i at det neppe er tilfeldig at PCIB nå framhever også profylaktiske formål.

Vi står midt oppe i en pandemisk infeksjonbølge, og det forskes intenst i en rekke land for å få fram en effektiv og sikker forebyggende vaksine.

Nå er det vel slik at PCIB lenge har sett fimaVACCs potensial også for profylaktisk bruk. Men Walday har på direkte spørsmål vist til at utvikling av slike vaksiner krever svært store studier og derfor er svært kostbare.

Konfrontert med de enorme konsekvensene den pågående pandemien allerede har vist, blir gjerne legemiddelindustriens og nasjonale helsemyndigheters økonomiske vurderinger annerledes. Det er denne nye situasjonen PCIB fanger opp i børsmeldingen, tror jeg.

12 Likes

Morgen tilbud, løp å kjøp :wink: gull på gata :innocent:

nei, ble litt mer tilbud gitt

1 Like

Hmm høres nesten ut som en shorter som prøver å få ned kursen :stuck_out_tongue:

Fantastisk prisutvikling paa PCIB i disse vanskelige Corona og oljepris tider. Blir mer og mer overbevist om at noe stoerre er paa gang? :crossed_fingers:

12 Likes

Føler meg litt forfulgt av moderator. Mulig det er fordi jeg ikke er innsider, men det er nettopp derfor jeg ikke er innsider. Bl.a nevnte jeg hvorfor jeg ikke tør å trade PCIB (pga mulige bud/avtaler som lyn fra klar himmel, etc etc). Det var visst off-topic.
Vel, årsaken til at jeg skriver lite er altså ikke at jeg har mistet trua. Den er større enn noengang.
AstraZeneca lot seg ikke presse fram i lyset uten grunn. Der kommer det noe.
Håper noen her drar i gang et kalas når vi er i mål. Da er jeg med. Tipper det blir før corona er over, men da får vi bare utsette.
Lykke til folkens, dette går veien :slight_smile:

32 Likes