Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2 2020 (PCIB)

Vi starter ned som forventet men henter oss snart inn. Omsatt 100k første 10 min og det er da positivt. TROR dette blir en spennende uke men det er bare tro og ingen dokumentasjon.
Lykke til.

Da er “gutta” på plass. Hvor høyt skal dem kjøre oss i dag mon tro?
Litt morsomt å da selv om vi ender i minus så er det spennende å se at noe tør vedde på snarlige nyheter.

Omsatt snart 300k og vi er fremdeles under en times handel. Vi får nok litt hjelp av stupet i oljeprisen da mange vil flytte fokus til en mer stabil havn? Bank er jo ikke alternativ med 0 rente så strømmer ikke kapitalen dit.

Du er ikke alene bamse . Jeg er innsider men mine innlegg blir også ofte borte. Jeg “prater” nok litt i utkanten av tema men det er ting jeg mener betyr noe for selskap/kurs.
Vi får la være å bli for hårsåre og kjøre på med det vi mener er litt viktig så får bare “overdommer” sitte å stryke.
Ha en fin dag.

14 Likes

Sterk handel i dag :smiley:

17 Likes

Buketten med patenter vokser hos PCIB, og for hvert patent som innvilges, blir vi mere verdt. Kanskje en selvfoelgelighet, men siden PW har begynt og annonsere disse med viktighetsbeskrivelse, og til og med med ultra-tidlig annonsering, forteller det meg at det er noe vi boer legge ekstra vekt paa. Han stiller helt sikkert dette i lys av hva han vet BP er opptatt av, i meningen at vi snart blir uimotstaaelige;-))

9 Likes

Ja, eller litt fakta om galskapen som herjer en god aksje.

Viktig , når våre media skremmer oss ved å ikke komme med fakta, men skrekk-historier.

« Hvorfor er dødeligheten blant koronapasienter i land som Italia, Spania og Frankrike så høy? Det er flere årsaker. En av dem er at mange ikke dør av viruslungebetennelsen, som er mild, men av en uhelberedelig, etterfølgende multiresistent bakterieinfeksjon.

«Siden en stor andel av dødsfallene som er rapportert, skyldes en bakterieinfeksjon etter viruslungebetennelsen, vil andel personer og sykehusavdelinger som bærer multiresistente bakterier bli kritisk for overlevelse.

«Det europeiske kontor for smitteovervåking utgir tabeller for hvert enkelt land og andel prøver med resistente bakterier. Bruker vi meticillinresistente gule stafylokokker (MRSA) som eksempel,

har Norge denne bakterien i én prosent av prøvene, mens Italia har 34 prosent, Spania 25 prosent og Frankrike 12 prosent.

Norske fagfolk har hatt mot og innsikt til å begrense bruken av antibiotika i Norge. Det spørs hvor lenge de greier å stå imot presset, i en tid hvor livsfarlige, panikkinfiserte medier og politikere kveler de fornuftige røstene på område etter område. «

12 Likes

Pcib vil vel også bli hot etterhvert når det gjelder økt effekt av antibiotika for behandling mot multiresistente bakterier. Fimabacc. Hva er det teknologien ikke kan er vel heller det vi må spørre oss.

6 Likes

Dette ble fryktelig barnslig, gutter (eller jenter). «Før flagging…»?

Kom med noe som er relevant for PCIB, så er det sikkert mange som vil diskutere. Men å fylle denne tråden med vitser og Corona-nyheter er vel kanskje ikke nødvendig? Og heller ikke så overraskende at det blir flagget? Dette er ikke HO (ennå), heldigvis! Og skal vi klare å opprettholde en god standard, burde nesten slike barnsligheter blitt belønnet med noen dager i «karantene», spør du meg…

Det finnes mange andre tråder å både skrive og lese på her.

Og hvis man virkelig vil ha noe PCIB-snadder, så anbefaler jeg å lese «mRNA i vinden»-tråden fra aug-19 til idag. Det koste jeg meg med i går kveld! :star_struck::star_struck:

16 Likes

Om Pcib har all denne fantatiske teknologien lurer jeg på hvorfor det ikke er flere som er interesserte i samarbeid eller oppkjøp. Alle de store selskapene burde vel vært interessert i oss.

3 Likes

Nettopp. Dette er nyttig stoff på en Pcib-lenke, så ikke baiserene får kontrollen. Fakta er viktigere enn både baising og hausing.

3 Likes

Hva som skjer bak sceneteppet vet vi fremdeles svært lite om før showet starter. Det som er sikkert er at teknologien til PCIB er spennende, så er det opp til en hver aksjonær om man vil være med eller ikke.

4 Likes

Helt enig, sitter spent på første rad , spenna klar :joy: Venter på alle gjerde sittere skal prøve å finne tog plass, og hvor mye de mister i up gap, som er avhengig av up front størrelse :slightly_smiling_face:

For hva tror dere det gjør med kursen

upfront 50 mill euro

up front 100 mill

up front 200 +

8 Likes

Etter helgen ble det dørgende stille …

Men stille vann har dyp bunn, eller er det stille før stormen :wink:

5 Likes

Er det ikke slik ganske ofte.
Det henger nok sammen med at forventningene til selskapet er skyhøyt her på tråden.
Det minner tildels om det å sitte ringside på Øvrevoll Galloppbane, å heie på hesten en har som favoritt :wink::+1:

Svar på spørsmålet ditt Longtrader, jeg tror det laveste upfront du nevner ville ha løftet kursen flere tikroner. Selvsagt noe avhengig av resten av avtalen.

3 Likes

Og en hest vinner alltid.
Så er det kanskje rart om den hesten som har tre ben vinner?

  • Ikke når de andre hestene har ett eller to ben, og ikke har den beste teknologien/styrken for å levere i mål.
3 Likes

Jeg har kikket litt mer på avtalen som ble inngått forrige uke mellom AZ og Silence innenfor siRNA. Samlet potensiell verdi på ca. 4 milliarder USD btw…

Korriger meg gjerne her dere som har større kunnskap enn meg, men jeg synes absolutt det virker plausibelt at vi har å gjøre med et trekant-samarbeid her. Eller i hvert fall at AZ vil trenge PCI Biotech for å nyttegjøre seg av avtalen med Silence.

  1. PCI Biotech skriver på sine (nydelige🤪) hjemmesider: «…preclinical experiments have shown that fimaNAc can give a substantial improvement in the effect of very important classes of nucleic acids (e.g. mRNA, siRNA and DNA).
    Link: http://pcibiotech.no/macromolecules/

  2. Vi vet at AZ turboforsket i slutten av 2019 for å finne de samme synergiene de har funnet innen onkologi med PCI, i andre sykdommer. Gidder ikke linke til dette, dette har alle fått med seg.

  3. Samarbeidet med Silence er innenfor «the treatment of Cardiovascular, Renal, Metabolic and Respiratory diseases.» Kan vi si at det er plausibelt å tenke at dette kan være AZ sine «andre sykdommer» som de har fått lov å teste på? Dette passer jo meget bra med Polygons tidligere funn.

  4. AZ skriver videre: «This multi-target collaboration will harness Silence’s established siRNA platform to identify and progress liver-based targets, as well as developing new delivery approaches for targeting other tissues such as the heart, lung and kidney.»

Link: https://www.astrazeneca.com/media-centre/press-releases/2020/astrazeneca-to-discover-and-develop-sirna-therapeutics-for-cardiovascular-renal-metabolic-and-respiratory-diseases-in-new-collaboration.html

  1. Så til den spennende delen som jeg fant på det store internettet. En artikkel på Evaluate.com stiller seg smått uforstående og noe tvilende til at Silence kan løse alle AZ sine utfordringer med levering av siRNA:

«But the deal calls for delivering siRNA molecules to tissues other than the liver – a tough prospect»

«Delivery of siRNA to the liver is an established approach (…), pulling off a similar trick in the heart, lungs and kidneys will likely require a different delivery tech; Silence’s work with lipid nanoparticles could have application here.»

Er det her PCI Biotech kommer inn i bildet og gjør at AZ er villig til å satse på Silence? :muscle::nerd_face: «will likely require a different delivery tech…» Den likte jeg! :sweat_smile:

Ifølge artikkelen er det nemlig et annet selskap som burde vært foretrukket fremfor Silence (dersom ikke AZ hadde PCI i bakhånd, min spekulasjon):

«Another question is why Astra has roped in Silence rather than the more established RNA interference player Alnylam,»

Og de avslutter sin artikkel med dette poenget:

«Why Silence, though? Alnylam is a bigger group with proven tech: its Onpattro, a lipid nanoparticle-delivered transthyretin siRNA, was launched in 2018 as a treatment for hereditary amyloidosis. If Astra was looking to add siRNA capabilities to the mRNA-based tech it has thanks to its tie-up with Moderna, Alnylam would have been the logical place to start. Perhaps Alnylam was not interested in the Astra deal, or wanted significantly more than $80m up front.»

Morsomt avsluttende spørsmål. :sweat_smile: Men kan vi snu på det og si «kanskje ble ikke Alnylam spurt fordi AZ allerede hadde en bedre leveringsteknologi på hånd som vil utfylle Silence sin teknologi og gi enda bedre resultater»? :ok_hand::smiley:

Setter pris på innspill fra dere med større kunnskap om dette! :sunglasses::+1:

Og jeg er altså fortsatt BULL på avtale med AZ, om noen skulle være i tvil. :ox::muscle::star_struck:

Link: https://www.evaluate.com/vantage/articles/news/deals/astrazeneca-throws-silence-80m-lifeline

79 Likes

Ikke utenkelig.

6 Likes

Var ikke denne verdien på potensielt ca 20mrd NOK (2.06bn$)?

https://www.pmlive.com/pharma_news/astrazeneca_forms_%242bn_gene_silencing_pact_with_silence_tx_1329988?SQ_DESIGN_NAME=2&

Edit: Riktig skal være da ca 40mrd NOK og @anon50125742 er ganske spot on

3 Likes

Det var for fem indikasjoner. Det er åpnet for fem til. (opsjon på fem til). Da er de på over 40 mrd etter dagens kurs men med mye “dersom hvis såfremt ifall”

5 Likes

Kursutvikling siden avtalen ble kjent:

image

Market Cap rett i underkant av 5 Mrd NOK.

6 Likes

Takk, jeg var visst litt kjapp og optimistisk i valutaberegningene der. Har endret det til USD, så blir det helt riktig :ok_hand:Og ja, det er «potensiell verdi».

2 Likes