Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2 2020 (PCIB)

Jonas snakker om dette fra børsmeldingen:
“Dr Snapir also brings years of experience in business collaborations, alliances and product co-developments”.

Fra 05:00 til 05:15. Jonas hinter til samtalene med AZ. CMO ansettelsen bedrer PCIB sin posisjon på business development siden. " Vi vet at de muligens har noen samtaler med selskaper rundt det, så det er vel fint".

9 Likes

Men det vet vi jo, @Bonusfrelst

Vi skal vel ikke skvise noe mer ut av det han sa her, enn det han faktisk sa? Og det var intet nytt for noen av oss imo. :smirk:

2 Likes

Nja. Jf det Jonas uttalte til TDN i går var det ikke helt sikkert at prosessene PCIB har gående fortsetter i samme tempo. Kan ha vært andre radforsk selskaper. Greit med bekreftelse fra flere kanaler tenker jeg. Men jeg ser poenget ditt også. Blir ekstra ivrig på å analysere alt og ingenting

5 Likes

Kjenner følelsen, believe me! :laughing::joy:

Men alt er i orden med AZ-samtalene inntil vi får beskjed om noe annet. :ok_hand::sunglasses:

9 Likes

JA, Da er vi i form :wink:

og der våknet kjøpere å :wink:

1 Like

Hørte på Radium nå og jeg synes da Jonas mer enn hinter til at Pcib kan bli neste selskap som kommer med et initiativ mot Covid19? Pcib, Vaccibody og Ultimovacs ble nevnt. Vaccibody kom med en satsing idag. Hva er sjansen for at PCIB kommer med noe? Jeg tror faktisk den er ganske stor. Kanskje ikke noe revolusjonerende som at de har en finger med i spillet med Moderna og de andre, men mer i retning av det Vaccibody meldte.

14 Likes

Har hørt bare starten av episoden, når omtrent sier han dette?

3 Likes

Ca 8-10 min.

"Forskere fra flere av selskapene er med i task forces for å designe og utvikle vaksiner mot Covid19 "

PCIB, Vaccibody og Ultimovacs nevnt spesifikt rett før det.

9 Likes

JE sier at et av radforsk selskapene inkluderte pasienter i usa forrige uke. Om det ikke var Pcib så viser det iallefall at det fremdeles inkluderes pasienter i kliniske studier i usa til tross for korona.

13 Likes

PW sa på q4 at AZ nå analyserer data fra forsøkene de gjorde de 6 ukene før 2020. Fikk litt inntrykk da at samtalene/forhandlingene ville dra ut i tid. Det vil bli børsmeldt om AZ ikke har noe mer interesse og avslutter forhandlingene. Vi er nå i q2 og fortsatt ingen børsmelding.

Selv om AZ analyserer data fra de siste 6 ukene av 2019, og si de er ferdig med dette i q1 (altså nå), så vil ikke det si at det ikke har vært forhandlinger parallelt med onkologi delen der man har sett synergier etc. Og disse forhandlingene kan en anta har pågått siden desember 2019 da man var ferdig med onkologi delen etter slik jeg har forstått PW.

Mye kan allerede være på plass for onkologi og Nac og man bruker q2 for evnt andre indikasjoner enn onkologi og detaljer rundt selve avtalen som visstnok er tidkrevende og detaljert arbeid.

Med bakgrunn i det PW informerte på q4 at AZ analyserer data fra forsøkene de gjorde de siste 6 ukene av 2019, er det noen som kan gi et kvalifisert innspill på hvor lang tid analyse av slike undersøkelser i 6 uker kan ta? Vi vet jo.at Vacc analyser av data fra fase 1 tok rimelig lang tid.

Må si at det er uhyre spennende hver dag som går uten at en børsmelding på dette foreligger.

19 Likes

At de ikke har startet å snakke sammen før de dataene var ferdig analysert stemmer ikke med andre uttalelser, så de har nok fått avklart mye allerede. Når de er ferdige skal jeg ikke begi meg ut på å tippe på :slightly_smiling_face: En kan også se for seg mer enn en avtale med AZ (hvis de ikke vil ha kontroll på hele FimaNac da).

4 Likes

Dagens situasjon, med en hel verden rammet av Corona-virus, har snudd opp ned på veldig mye. Det er mye som er blitt annerledes enn tidligere, og kanskje for godt.
Jeg tror ganske sikkert at dette gjør at slike prosesser plutselig kan gå adskillig raskere enn tidligere.

8 Likes

Det er jeg enig i. Men jeg er ganske sikker på at mesteparten av analysene fra data innhentet de 6 siste ukene i 2019 ble gjort før corona virkelig tok sitt inntog i Europa. Prosessene er jo ikke satt på hold ref informasjon fra Einarsson og Silence mld med avtalen med AZ

4 Likes

Skulle de børsmelde om igjen når patent på FimaVacc blitt definitivt mottatt?
Har noe spurt PCIB hvorfor de kom så tidlig med meldingen som de gjorde?

1 Like

JE sa på podcasten i går at godkjenningen av patentet ville kommet midt i påsken, derfor meldte de det i forrige uke!

6 Likes

Hørte det, men en børsmelding 07.00 første børsdag etter påske ville gjort samme nytten.
De har også mottatt tilsvarende varsel rundt et FimaChem-patent i mars og det har de ikke børsmeldt. Så jeg klør meg fortsatt i hodet over timingen :thinking:

6 Likes

Påskeevangeliet…
Jeg tror på Pci Biotech, BP’s enbårne sønn,
som ble unnfanget av Kristian Berg,
født av Photocure,
pint av tradere,
korsfestet, død og begravet,
for ned til dødsriket,
stod opp fra de døde og steg opp til himmelen sammen med sine aksjonærer

27 Likes

Håper at det blir en fint påskeegg

image

1 Like

Vel, håper de kan få ut fingeren, kunne tenkt med en ny hytte i egen kommune ved sjøen i disse tider :joy:

4 Likes

Jeg kan ikke huske at PCIB noen gang har børsmeldt patenter. De som har blitt delt her tidligere har blitt delt av aksjonærer, ikke ledelsen i PCIB. Link gjerne til en tidligere børsmelding fra PCIB om patentinnvilgelse.