Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2 2020 (PCIB)

Det vi imidlertid kan være mer enn "temmelig sikker " på , er at situasjonen er totalt forandret i løpet av inneværende år. Ingen negative antydninger hittil…det siste er jo meget oppløftende:)…Så får vi underholde hverandre inntil videre

5 Likes

Per (Walday), Pål (Falck) og Jonas (Askeladd). Et norsk biotekeventyr.

4 Likes

Radium - Episode 104: Kristian Berg - forskeren bak PCI Biotech og Photocure
3 months ago

8 Likes

Må bare gi en enkel forklaring til en lengere oppe i tråden som lurte på hvorfor det var så “vanskelig” å skaffe pasienter til gallegangsstudiet når det egentlig var 3-6k pasienter pr år på verdensbasis. Nå husker ikke jeg om det var 60 eller 80 sykehus som er involvert i studiet men uansett så er det visse begrensninger hvor langt unna dem skal hente sine pasienter. Det er altså en bitte liten promille av sykehusene som er involvert på dette nivået MEN den dagen behandlingen er godkjent så er alle verdens sykehus potensielle behandlere av denne sykdommen og da blir jo pasienttilgangen vesentlig større.
Ellers så litt spennende i dag da hvor tøft vi blir ramma av nedgangen i østen i natt. Lykke til alle sammen.

3 Likes

Mulig det er så enkelt.

Ellers så er det stort sett samme selgere fra topp50, noen datt tilogmed ut, så da blir det muligens mindre volum derfra.

Alt hjelper.

Og kjøperene er der ennå.

2 Likes

Mine 2 cent på dagens makro og covid19 er at når det snur i Italia så har vi truffet bunnen i aksjemarkedet. Aksjemarkedet er alltid i forkant av den virkelige verden.
Tror det dødstallene i Talia snur en gang i denne uka. Det begrunner jeg med at lockdownen i Itala startet for på mandag for 2 uker siden, og det tar 2-3 uker fra smitte til død for de som ender der. Tror ikke aksjemarkedet går rett opp igjen, og at det sikkert blir turbulent fremover. Men at bunnen er nådd
Poenget er at man da innser hva som skal til og at det er bedre med en måned eller 2 med lockdown enn å la dette flyte utover ukontrollert.
De som har cash tilgjengelig nå bør starte bunnfisket forsiktig. For de som har midler ville jeg tenkt 1/3 i løpet av denne uka, og så avventet vider Italia-tall.

19 Likes

Hva tenker du om USA da, en stund til vi ser det snur der…?

2 Likes

Snoeff. Det tro ikke jeg, Jeg tror isteden at i andre land som Frankrike, USA, Storbritania med flere, vil Corona krisen eskalere med en stigende kurve i minst en 2 mnd. til, og verdensoekonomien vil bli saa skadet at boligmarkedene vil krakke og utloese en ny finankrise. Og man maa huske paa at landene maa vaere like strenge i en 3-4 maaneder etter at doedstallen snur, for at viruskrisen ikke skal blomstre opp igjen. Slik at vi vil miste minst 7 maaneder, og deretter er tapene og konkursene blitt saa mange at det vil minst ta ett par aar og komme tilbake til normalen, hvis vi skulle vaere saa heldige og unngaa en ny finanskrise… Derfor tror jeg ikke PCIB kursen vil motta noen som helst hjelp fra Italia selv om doedstallene snur ned. Krisen har saavidt begynt, Naa skal sikkert boersene en liten tur opp pga. billionkanonen fra USA, men etter det vil det baere ned igjen.

5 Likes

Det gjenstår å se selvfølgelig. Min tanke er at de fikk det til i Kina, Taiwan og SørKorea, med helt forskjellige metoder. Kina med knallhardt portforbud, Taiwan med å være ekstremt godt forberedet og Sør-Korea med solid testing og smittesporing.

Klarer Italia det med lockdown så betyr det at alle kan klare det hvis det er vilje nok. Og når smitten starter å spre seg og dødstallene stiger så kommer viljen.
Godt testregime er alfa og omega, og selv om det går litt tregt til å starte med i US så kommer de nok i gang der også.

Frykten er høy nå, og da blir motivasjonen tilsvarende.

Det ligger også mye motivasjon, ikke bare blant politikere, men også i befolkningen generelt på å ikke feile på noe andre har klart. Tror det er oppdragende.

15 Likes

Yes, men det er ikke over i KIna, og den skadeskutte kinesiske oekonomien, vil naa bli enda mer skadeskutt fordi de maa vente paa at hele den vestlige verdenen skal igjennom det samme som de har vaert igjennom, og fortsatt er. For kineserne kan ikke slippe opp alt for da vil vurskrisen ta av igjen. Det ser faktisk ut som at det blir det kinesiske boligmarkedet som vil krakke foerst. Og der i gaarden sitter staten med med gjeldsbyrde paa 300% mot BNP, slik at ryker boligmarkedet der er dette over, og vi vil gaa en ny finanskrise i moete. For PCIB’s skyld haaper jeg at jeg tar feil. Eventuellt at vi mottar en fet avtale foer alt rakner. Kom igjen AZ, dette er ikke noe og vente med;-)))

4 Likes

Tenk for en drøm det ville vært å få et fett bud eller melding om en knallgod avtale i PCIB nå! Da kunne man solgt litt av PCIB porteføljen og kjøpt massevis av andre kvalitetsaksjer på tilbud fremover :slight_smile:

4 Likes

Der er ikke noe som hadde gjort meg gladere på nåværende tidspunkt en bud på pcib.

eller eg kan korrigere litt, bud på axa først :wink:

2 Likes

Enig med Snoeffelen og helt uenig i “solo” sine sedvanlige ekstrem-analyser den ene eller andre veien.
Dette er over før de fleste pr. idag tror og mener. Mulig det kommer en kortvarig resesjon i etterkant, men smittettoppen i Norge er max. 3-4 uker frem i tid, og bunnen i aksjemarkedet internasjonalt ser man i løpet av de kommende 2 ukene.

Tror det er en god strategi med kjøpe av små daglige poster i PCIB i de kommende ukene.

8 Likes

God dag !

Litt av en absurd hverdag vi nå befinner vi oss, med karante, isolasjon og en usikkerhet større enn Trumps twitterkonto. Nå blir det utrolig spennende å se hvordan PCIB utvikler seg, og jeg er per dags dato nærmest overbevist at vi vil få en avtale med AZ. Med en prissettelse på 86kr, og det vektet mot FimaChem, er jeg sikker på at vi vil nå 100kr når dette roer seg, med et samarbeid med Astra Zeneca i ryggsekken. Dette er tre ganger så mye vi er priset til i dag.

Nå skal vi ikke undervurdere sannsynligheten for at AZ ønsker å sikre seg hele teknologien, enten rettet mot NAC eller hele selskapet. Dersom førstnevnte er tilfellet blir det utrolig spennende å se hva slags bud som blir lagt på bordet. For hva er egentlig Nac verdt? For meg vil det være skuffende med en pris under 6 mrd hvertfall.

Ved salg av PCIB til en god pris, tror jeg vi alle ville smilt øre til øre. En pris på rundt 900-1200kr aksjen tror jeg ikke er usannsynlig (bare et estimat, uten store innslag av egne beregninger), noe som ville gitt oss alle en utrolig stor mulighet for å entre markedet med summer som fort kan doble seg når Coronapandemien roer seg. Dette er dog et drømmescenario, og jeg ville ikke solgt en eneste aksje før AZ og medbringende avtale er på plass. Selve summen er jo alltid gøy for oss aksjonærer å spekulere i, men det vi alle burde være enige om er at en evt avtale vil gi oss en ytterligere sikkerhet rundt kapital. Med økt interesse fra BP, investorer og forhåpentligvis internasjonal oppmerksomhet tror jeg vi kan oppnå et sterkt momentum, selv i et svakt marked. Kanskje vil det høres rimelig ut å plassere kapital i et selskap som nettopp har sikret seg en stødig aktør i ryggen? Og hvem vet om dominoeffekten vil spille inn ved begrenset avtale med AZ? Vil dette føre til en fleksibilitet for PCIB, som i dette tilfellet kan føre til flere avtaler med andre BP, med en gang formalitet er sikret med Astra.

Uansett, så er det ikke så mye en kan gjøre i disse dager utenom å spekulere. Av en eller annen grunn så har jeg ikke følt litt stress tilknyttet min store nedgang i egenkapital de siste uker. Resultater fra teknologi, interesse fra BP og vår lave cashburn holder hvilepulsen nede og jeg håper det gjelder resten av forumet også. Litt utenom selskapet anbefaler jeg alle og få hverdagen i gang så godt det lar seg gjøre. Hold rutiner og organisering i hverdagen oppe, selv om det er lett å spandere seg en dag i underbuksa i disse dager.

Og sist, men ikke minst: Ha fokus på det fundamentale i PCIB. Min følelse er at vi er med på en revolusjon!

26 Likes

Historisk store krisepakker som denne uken vil komme fra EU og US denne uken vil kunne roe markedene og så har man flere behandlinger av covid-19 som nå blir testet ut verden over. itillegg til at flere vaksiner har påbegynt safety studier i friske frivillige.

nye raskere og bedre corona-test metoder er oxo på trappene.

kina har forsiktig startet opp sine fabrikker igjen de siste 3 ukene og hjelper nå flere land i europa med både utstyr og guidlines om hvordan man skal få kontroll på situasjonen.

så helt svart er det ikke @solo, snart kommer oxo solen :hugs: stay strong

21 Likes

Haaper dere har rett, men, men…

3 Likes

For noen år siden så var det immunterapi som skulle bli det store noe det da også ble.
Sammenlignet er det nok genterapi som blir det neste store innen bl.a kreft (mRNa etc.)

Og det stemmer vel godt med det vi ser i PCIB.
Samarbeidspartnerene til PCIB befinner seg alle i fimaNAc teknologien (mRNa).

Litt snodig at det ser ut for at genterapi seiler opp som første kontakt/avtale område da denne har figurert som verdiløs sett i sammenheng med analyse av selskapet.

Delivery inn i cellene av store molekyler har ikke funnet løsningen enda og er et kjempeproblem som stopper opp utviklingen innen genterapi og PCIB ser ut for å sitte med nøkkelen.

Pandami meg både her og der.
Jeg følger PCIB uansett og slår dette til så vil produktene prises i norge likt i utandet.

Og går det på dunken så får jeg leve med det.

Lykke til

10 Likes

Er ganske sikker paa at vaar leveringsteknologi, er i ferd med og naa anstendige annerkjennelsesnivaaer hos BP. For PCIB er fremtiden, og vi vil snart faa godt betalt for vaar standhaftighet.

5 Likes

Spania seiler opp til å bli det nye Italia. Og man kan jo bare tenke seg, med referanse fra finanskrisen , hvordan økonomien i Middelhavslandene vil fortone seg fremover om dette vedvarer gjennom sommersesongen. Og denne gang vil neppe EU (les Tyskland) stille med store redningspakker.
Men den store prøvesteinen blir USA.
Kinas tiltak med boltede og igjensveisede inngangsdører, egne sentre for tvangsinternerte febersmittede, etc, er neppe gjennomførbart over dammen.

Fallet i verdensøkonomien, kombinert med helt nye utfordringer i gjennomføringer av kliniske studier, gjør at biotek faller som alt annet. I sær de som kun lever av emisjoner.

PCIB har gode resultater å vise til. Men mitt stalltips er at om/når PCIB inngår en avtale med f.eks AZ, og det får vi virkelig håpe og tro, vil det neppe bli til de fantasisummene vi så for oss for noen måneder siden.
Vel har BP “ræva full av penger” som det heter. Og det er det jo en grunn til. De driver ikke ren veldedighet de heller.

2 Likes

Der tror jeg du tar feil, siden PCIB’s produkter omhandler de hotteste omraadene innen pharmaindustrien om dagen. I tillegg tjener BP selskapene mer enn noensinne under coronakrisen. Apoteket jeg sogner til setter omsetningsrekord nesten hver dag, noe som kommer BP tilgode.

7 Likes