Nei
Minst 4 tegn
Nei
Minst 4 tegn
Kommentar til pcib småprat.
Jeg har fulgt alle pcib tråder i over 2 år. I starten også på Hegnar. Den første tiden var det befriende å slippe lavmålet på Hegnar-forumet - seriøsiteten og faglighet var veldig mye høyere på tekinvestor.
La en ting være klart: Fortsatt er mange av skribentene her inne meget kompetente, og tilfører trådene spennende betraktninger og synspunkter. Men jeg mener nivået på disse trådene har falt betraktelig siste månedene. Min mening.
Jeg er ingen stor investor, tar meg råd til +/- 10000 aksjer, oppsparte midler. Fundamentalt har jeg klokkertro på selskapet. Fundamentaltråden, presentasjoner, forskningsresultater/Radium pod etc har gjort meg trygg på FREMTIDIG suksess for selskapet. Men jeg tror vi er et stykke unna materialisering (blir jeg kalt baiser ila dagen nå?)
Hvorfor må vi se lengre fram? Jo fordi vi er i en spesiell situasjon mht Korona og oljekrig / handelskrig. I tillegg så vet vi at “avtalesnekring” med big pharma ofte tar tid. Ja, Einarsson snakker om “fullt trøkk”. Det stemmer nok. Anbefaler forøvrig alle å lytte til Radium. Glimrende podkast med dyktige programledere, eksperter og øvrige gjester.
Jeg overvar Q4 rapporten, og der mener jeg Walday kommuniserer at det aldri har blitt lovet/ garantert for avtale innen H1. Han er vag/ kryptisk, helt på sin plass mener jeg. Har full tillit til Walday . AZ /pcib skal bruke tida fram til 30/6, så absolutt, men det kan selvsagt dra ut mht selve avtaleinngåelsen. Nei, jeg baiser ikke selskapet jeg selv støtter 100%
For meg som har trua, så betyr eksakt dato for avtale veldig lite. Forstår at situasjonen er annerledes når man er belånt , trader, eller ønsker kjapp gevinst for å flytte midler over i andre selskap, eller disponere midler annerledes.
Med ønske om gode poster i tida fremover!
Ps: Meget glad NÅR vi lander AZ! For det vil skje. Min mening.
Mitt innspill var ment som et svar til pingvin og generell betraktning og undring på hvorvidt budkrig er vanlig i biotech (ettersom selv Einarsson spilte dette inn på Radium podcast i november/desember som et mulig utfall/drøm). Ikke nødvendigvis at det er det mest sannsynlige utfallet fra Astrazenecasamarbeidet. Et sånt utfall kan i utgangspunktet spenne fra ingenting til nettopp en budkrig (som det mest bulle). MEN budkrig forekommer for produkter/selskaper som har en enestående god teknologi.
Personlig er jeg svært bull PCI. Ut i fra min lekmannsposisjon så kan jeg ikke fatte hvorfor ikke dette selskapets teknologi skal spille en viktig rolle innen medisinleveranse i fremtiden gitt de resultatene vi har blitt forelagt. Men ting tar tid innen biotek, det skal være visst, og det er ikke alle som er tilpass med maratondistanser. Når vi i tillegg får sorte svaner i markedet underveis, så blir veien til målet ekstra tøff, og det er lett å miste motet.
I en tid men fallende aksjekurser, også hos BP, kan et slikt kjøp gi gode signaler.
• Vi er på ballen og ser framover
• Sikrer oss verdifull teknologi
• Investorer skal ikke bekymre seg
• Leveringsteknologi som vi for eksklusivitet på
Osv osv
Vil ikke bli overrasket om vi ser et fremstøt i løpet av aksjenedturen
100% enig i dette. Veldig synd.
Hva mener du med dette?
Jonas kan si hva han vil fordi han ikke har innsideinformasjon om dette.
Jonas har nok veldig mye informasjon han ikke kan gi videre. Han og Per W ser hverandre jevnlig “i gangene” og han arbeider tett på Kristian Berg som er involvert i AZ-samarbeidet. Derfor må han være forsiktig og pakke inn uttalelsene sine som “spekulasjoner”.
Jeg deler mye av de samme tankene som Aakam kom med. Avtalen kommer, men når og med hvilket omfang og hvilke beløp vet vi ikke.
Mr.Einarsson kjøper ikke aksjer selv , ( vil ha ryggen fri i enhver situasjon , fastlønn ) så PW kan snakke så fortrolig med han som bare det. Nesten som far og sønn.
Skjønner. PW lekker innsideinformasjon til JE i gangene.
Herregud.
Ikke i gangene. De har egne samtalerom som er debugget.
Hvis du ikke tror at Jonas vet mer enn oss Chrkni har du ikke hørt en eneste Radforsk-podcast. Herregud sier jeg også.
Jonas treffer Per i gangen…
Jonas: Hei Per, sene kvelder om dagen?
Per: Ja, Fult trøkk og mye som må på plass.
Jonas tenker, kan jo ikke spørre Per noe rundt AZ, men det smilet og kroppsspråket sier sitt…
Det her blir konge
Jeg har hørt alle.
JE er jevnlig tydelig på at han ikke sitter på innsideinformasjon i PCIB.
Jeg foreslår at du kontakter Finanstilsynet med de grove anklagene dine. De bedriver i såfall lovbrudd.
Det er ikke anklager, nå må du rulle inn her. Det er lov å sitte på informasjon så lenge man ikke utnytter det.
Usunt å diskutere innside info…
Ja, mulig jeg dro igang noen tanker…
Men at Jonas vet mer enn oss, er jo helt naturlig… Det er ikke innsideinfo vi sier han vet, det er noen her som tolker det ditthenn…
Bruk hode og ikke vri på alt, Jonas tolker kroppsspråk osv, på samme måte som vi tolker Jonas sine formuleringer… Dette gjør jo hverdagen mer spennende…
Det finnes ikke noe mer solid og håndfast enn tolke kroppsspråk —> formuleringer —> tolke formuleringer —> fakta.
Ser ikke helt hva du mener, men kverulant er du…
På generelt grunnlag, er du naiv hvis du tror at ikke noen på børs sitter på info andre ikke har…
Mye som er god info som ikke går som innsideinfo… Hver og en av oss får tro noe rundt om Jonas har noe innsideinfo, uten at enkelte drar fram lovverket… Vi “alle” kjenner til lovverket…
Jeg tror det er et helt bevisst valg av Jonas å velge fastlønn , med alle de han omgåes… Selvsagt , selvsagt , er det flere enn Jonas som vet mer enn oss. Også i England , eller i Gøteborg. Pluss i advokatfirma… Å tro noe annet , er naivt.
Har ei kusine som jobber vegg i vegg med PCIB og dem deler kantine. Hun er på hils med Per og hun har prøvd å prate litt med ham men han røper ikke en millimeter. Hun fortalte om meg og sa jeg hadde satsa hele min formue på PCIB ( ca 1,5 år siden). Per svarte at det må han ikke gjøre for det vi holder på med er jo risiko. Så han røper i hvert-fall ikke noe til tilfeldige bekjente.
At noen vet mer enn oss andre er helt logisk så lenge det er forhandlinger på gang men tror vi kan være trygg på at når det kommer info så tilfaller den alle på samme tidspunkt i form av en børsmelding.
He-he , Per kan jo ikke forhandle med seg selv:)
Alle artikler som noensinne er skrevet om PCI teknologien er forlengst postet, og all forskningsdata PCIB har levert, er diskutert og dissekrert uttallige ganger paa denne, og fundemental traaden. Paa toppen av dette har alle vaare partnere bli endevendt og analysert i alle mulige retninger. Og naa har vi gaatt over i en venteperiode, uten ny informasjon, eller store nyheter av noe slag. Derfor maa nivaaet paa traaden falle. For de beste traaddeltakerne med Snoeffelen, Soerlendinger, Investor, i spissen, kan ikke levere de samme informative innleggene som gjoer alt veldig spennende om og om igjen, naar det ikke er noe nytt og skrive om.
Og da gjenstaar kun spekulasjoner om hva som komme kan/vil? Og det er interessant nok det. Hva jeg venter paa, er at AZ avtale med upfront payment. 2. Asia avtale for fimaChem. Og 3. en fimaVacc avtale med upfront payment, noe jeg er ganske sikker paa at vil aapenbare seg i loepet av aaret. I tillegg diskuteres det om vil vil motta ett bud paa hele PCIB, eller paa fimaNac fra AZ. Slik jeg ser det maa muligheten for ett bud fra AZ basere seg paa at de har oppnaadd sensasjonelle resultater paa mer enn ett omraade. Og dette vet vi desverre ikke noe om. Vi har mottatt alt for lite informasjon til og gjennomfoere noen kvalifisert spaadom om ett bud. Derfor blir noe slikt kun en gjettelek. Men det er jo lov og droemme. En lisensavtale med AZ derimot, ligger mye klarere i kortene. I tillegg aner vi ingenting om hvor langt vaare andre fimaNac partnere har kommet, eller hvor gode resultater de har forsket frem med hjelp av fimaNac, slik at her blir det og en gjettelek og forsoeke og spaa hva som kan eller vil skje. Det viktigste dog, er at vi saa langt ikke har mottat noen negative meldinger, slik at alle maalsettninger, og alt alt vi droemmer om paa PCIB’s vegne, fortsatt lever i beste velgaaende.