Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2 2020 (PCIB)

Pål mener 51% sjanse for avtale med AZ og da blir det avtale mener han. (Dem ville ikke ha godtatt at identiteten deres ble kjent om dem ikke var innstilt på avtale) Dette gjelder Fimachem i første omgang. Han virker mer jordnær når det gjelder hva vi snakker om i kr enn mange her på forumet.
Vi fikk også en god forklaring på hvorfor ikke vi er med på korona-vaksine i denne runden men at det kan være meget aktuelt ved neste korsvei for slike utbrudd.
En meget saklig gjennomgang i fra Pål sin side om tingenes tilstand.
Dem som tror på kurs 1000-2000 blir nok litt skuffet men 500 kan muligens være innen rekkevidde? ( mulig for høyt det også? )

5 Likes

En eksklusivitetsavtale var vel det som ble nevnt av Falck.

I det hele tatt godt å høre en realistisk og innsiktsfull Pål Falck som fremhever de gode argumentene for å være PCIB-aksjonær:

• Han har anslått 51% sjanse for at FimaChem når markedet innen gallegang.

• Asia-sites vil få opp rekrutteringstakten og ta igjen noe av den tapte tiden

• Han anslår minst 50% sjanse for AZ-avtale, og at hvis det blir avtale så blir den god, gjerne eksklusivitet.

• FimaVacc-avtaler kan ta noe tid før de blir inngått, helt naturlig at dette tar noe tid.

• Ikke stress med å tenke på Corona-vaksine nå, men kanskje det kan forsterke effekten på en fremtidig vaksine.

I analysen hans så teller FimaNAc og FimaVacc tilsammen 20% av kursmålet, altså snaue 9kr hver. Tipper det blir en god oppjustering av dette kursmålet hvis vi lander AZ-avtalen! :+1::sunglasses::rocket:

18 Likes

Det var da en ny vri,AZ vil ha avtale Firmachem først ? Det var da gode nyheter om det stemmer.Blir nok kjøp av hele butikken på sikt da.

2 Likes

Pål Falch sier om AZ :
“de har såpass finansielle muskler at hvis de først går inn og ønsker virkelig dette så vil de sikkert lage en eksklusivitetsavtale vil jeg anta. Hvis de tenker at ok dette gjør at vi har knekt leveringen av mRNA inn i cellene så vil vi ikke at andre konkurrenter skal få det”.

Pål som har jobbet flere år hos AZ vet nok hva han snakker om, uten at han har noe innsideinformasjon selvsagt :+1:

12 Likes

Jeg har spart litt krutt pga covid-19. I morgen bruker jeg mesteparten av de på pcib etter å ha hørt radium episode 125. Er personlig nokså sikker på at AZ avtalen blir vesentlig :pray:

17 Likes

Pål var tydelig positive til PCI. Sånn ca 50% av tiden ble brukt på PCI, og resten av tiden på resterende farma selskaper. Bull! :star_struck:

10 Likes

Hvis pcib har løst leverings problematikken så er kursmålet så høyt at selv den aller største optimisten bommer.

For da er der ingen begrensning på hvor høyt vi stiger mot stjernene :rocket:

9 Likes

Beklager Andor jeg blanda korta her. Hørte en gang til i fra 25 min. Det var 51% sjanse for at dem ville lykkes med FimaChem og at dette pr i dag utgjør 80% av PCIB sin verdi. SÅ var det avtale med AZ som gjelder lev.teknologien og her sier Pål at han mener min. 50% sjanse for at det blir avtale osv. Sorry - amatører gjør slike bommerter men det ødelegger ikke spenninga heldigvis.

6 Likes

Pål Falck nevnte Isis Pharmaceuticals (han kalte dem Isis Technology) i Radium idag, i forbindelse med hans spekulasjoner om at AZ ønsker å teste FimaNAc mot diabetes. Ifølge hva jeg fant på nettet er dette idag selskapet Ionis Pharmaceuticals (se link under).

Her er avtalen som ble inngått mellom AZ og Isis Pharmaceuticals i 2015. Upfront på $65mill + milestones og royalties:

Ny avtale i 2018 som kan være relevant (men nå er jeg på litt tynn is), med potensiell utbetaling på $300mill:

En annen interessant link om samarbeidet:

Kilde til at Isis har blitt Ionis:

19 Likes

I forhold til diskusjonen vår i mrna trådne så var det interessant å se at han også spekulerer i og tror de har en form for opsjon i avtalen. Fikk mye gode svar fra denne podcasten. En av de bedre som har vært synes jeg.

Ellers går tiden veldig raskt da det nå faktisk kun er 3 uker til kvartalspresentasjon. Kanskje vi får noen drypp rundt hva som skjer i forhold til AZ og om de er “on track” i forhold til forhandlingene. Asia på fimachem vil vi vel også få noen oppdateringer, mens fimavacc så blir det vel noe info rundt det nye patentet.
Også kun 2,5 måneder igjen av H1 så nå er det bare å telle dager fremover.

27 Likes

Falck tror på eksklusiv Nac avtale. Og han vet hva han snakker om med den bakgrunnen han har.

I morgen skal vel alle tvilere inn igjen. Pluss Nasdaq stiger.

Blir det som Falck tror ser vi upfront på 300-500 mill Nok.

Eksklusivitet, da må de punge ut!

5-6% opp i morgen?

25 Likes

5-6% var da beskjedent? Vi var vel opp mot 52 i dag og skal vi tilbake dit må vi nesten 20% opp. Passer bedre med 50 enn 40 synes nå jeg da.

5 Likes

Det er noe merkelig med analysene til Falck. Senest i dag bekrefter han at Nacc utgjør 10 % av hans verdivurdering av Pcib. Han setter kursmål til kr. 86. 10 % av dette er knappe 9 kroner. Videre vurderer han at en avtale om Nacc vil gi full eksklusivitet for AZ. Han ser 50 % sannsynlighet for en slik avtale.

Enten er det noe fullstendig galt med Falcks analytiske evner, eller så er det ikke mye å hente hos Pcib. (Skulle gjerne sett at han turte å fortelle hva han faktisk mener.)

3 Likes

Jeg har ikke hørt podcasten enda. Men han har i all fall tidligere (i intervjuet med PW) vært veldig tydelig med at analysen er konservativ.

8 Likes

Pål holder sikkert igjen litt til kursen går opp (og Arctic sine kunder har fått fylt opp mer) :wink:

2 Likes

Jeg tror det er såpass stor usikkerhet omkring hva slags deal AZ og PCIB vil inngå og omkring hva slags upfront PCIB eventuelt vil motta, at han ikke tør å «anta» en pris knyttet til dette. Fullt forståelig, i mine øyne.

Det er veldig mye lettere å regne på FimaChem, og det er også vårt «hovedprodukt».

Ny analyse foreligger nok i løpet av sommeren, med betydelig økt kursmål… :wink::rocket:

16 Likes

Kortsiktig eller langsiktige mål i aksjemarkedet…
Jeg fatter ikke at de som kjenner til PCIB, men alikevell velger å ikke ha PCIB aksjer i POTEFØLJA…
Egentlig er jo det nærmere 90% sikkert (enn 50%) at det blir en avtale med AZ. Og kursen VIL sprette veldig opp på denne nyheten…
Hvor finner du en annen aksje med et slik mulighet, med sikkerhetsnett som heter FimaChem :grin::money_mouth_face:

Hmmmm, vil de ikke tjene penger? :grin:

10 Likes

Ikke selg skinnet allerede nå, @Chilli

Ingenting er sikkert, før det er sikkert.

7 Likes

Enig, men det gjelder alle aksjer…
Men risk reward er en av de bedre…
Eneste en trenger er tålmodighet…
Hører mann på Falck(50%) og følger boka, er det kjempe risiko…(men hører man på Falck, hva han sier direkte og mellom linjene, så snakker vi) Men de fleste som følger boka, blir aldrig rike… De har en eller annen gang tatt stor risiko… :blush:
Alle behøver ikke å våre “all inn” :joy:

6 Likes

inneholder NAc avtalen oxo diabetes med eksklusivitet så tenker jeg avtalen blir stor med store milestone payments , bare 3-5 onkologi indikasjoner vil gi en god deal.
tipper upfront på 170M$ og 1,7B$ milestones + royalties ?

13 Likes