Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2 2020 (PCIB)

ja, enna mer enn vanlig i de tider med hjemmekarantene og dritt lange dager…

3 Likes

Det som skjer er at kursen kan mangedobles, men du beholder alle aksjene dine.

4 Likes

For mange av oss er det nok dessverre sant, @nisseladden :roll_eyes::tired_face::sweat_smile:

Jeg har ikke kjøpt eller solgt noe siden fredag 27.mars, da jeg kjøpte mine siste PCIB-aksjer. Men PCIB-kursen har jeg fulgt med argusøyne med maks noen få timers pause hver dag siden.

Man burde selvsagt ikke, men når man har alt for mye tid så er det jammen spennende også! :hugs::hugs:

4 Likes

Jada jeg er vel innom et ‘par ganger’ i løpet av dagen jeg og :sweat_smile: var sagt med litt Glimt i øyet.

4 Likes

https://soundcloud.com/user-972208711/episode-125

8 Likes

Etter ukevis med ralling i denne tråden om coronavirus ditt og astrazeneca avtale datt, så var det vanvittig forløsende når @Investor i går fant spor etter det som går på faktisk leveringsevne hos selskapet iht guiding.

Det er meningsløst å la seg frustrere over at ikke kursen fyker i været uten å korrigere underveis, fordi det eneste man da ender opp med er et opplegg for økt volatilitet i fremtiden når alt for mange ikke har sikret den gevinst de føler de trenger underveis.

Følg med på topp 50 utover våren og se om det kommer nye aktører inn der og aggregerer, før man ser spor av det så er det bare å slappe av og nyte inneværet. Jevn og rolig progresjon av higher lows hadde vært digg.

image

18 Likes

Meget bra av Pål om AZ, må lyttes til.

Eller hva synes dere ?

eg korrigerer, eg mener han er super bull rundt 30minutt inn :joy: :rocket:

18 Likes

Veldig mye positivt fra Pål, han mener at en evt avtale blir stor, den blir eksklusiv og den blir god for PCIB. Han mener også det samme som Jonas at det er diabetes de testet FimaNac på før jul.

27 Likes

I tillegg sa han at han trodde at AZ vil ha teknologien alene og ikke dele med konkurrenter.
Det ble opplyst om at Radiumhospitalet vil vurdere å starte opp med kliniske studier i disse dager.

25 Likes

Pål har også jobbet 5 år hos AZ. Det var nytt for meg.

16 Likes

Ja, det stemmer. Mr. Falck kjenner AZ-systemet fra innsiden. :slightly_smiling_face:

15 Likes

BULL :rocket:

7 Likes

Spennende det han sa om AZ sitt behov for leveringsteknologi og genbehandling innenfor diabetes! Ca 34-35 min.

11 Likes

Stålbull! Ikke lenge til feriepenger heldigvis, de skal gå til alt annet enn ferie i år.

6 Likes

Spm mitt ble besvart:

1. Avtaleverdiene for mRNA, selv i preklinisk, er veldig store i globalt sammenheng. Si PCIB lander en avtale med AZ, men i en mindre skala, både i up front, milestones og royalties. Markedet kan tolke dette som skuffende mtp sammenlignbare avtaleverdier globalt. En avtale vil uansett gi en validering av teknologien ref Sunsanne Stuffers på DNB healtcare podcast. Hva vil selv en liten avtale i mindre skala bety for PCIB? Vil ikke dette øke muligheten for videre mulige utlisensieringer i først og fremst NAc og Vacc, men også Chem? Da en BP har sett at teknologien har noe for seg.

Svar: det vil gi en kjempe validering fra markedet spår Pål Falck. Videre så tror han ikke det vil bli en dårlig avtale hvis det blir en. Videre antar han at det er over 50% sannsynlig for en avtale. Samme som Jonas Einarsson har uttalt.

25 Likes

Besvart det her også:

1. Jonas Einarsson har tidligere uttalt at han ikke misunner de som sitter og skal utarbeide en avtale, da det er mye å ta hensyn til. Hvis AZ mener at data fra onkologi er veldig bra, og ønsker en avtale, hvorfor er ikke det gjort allerede? AZ har økonomiske muskler til dette. Så kunne man tatt andre indikasjoner senere. Hvis data i onkologi er ekstremt bra, risikerer jo AZ at andre kan melde seg på mens forhandlingene pågår. Kan AZ ha en tidsbegrenset «førsterett» på onkologi delen?

Svar: Pål tror AZ har en førsterett på onkologi delen. At de har en opsjon her på å lage en avtale. Det tar lang tid. Minst 3-4 mnd.

Knallbra. Håper han har rett!

24 Likes

Vi er på 4 måneden nå👍

10 Likes

Fatter ikke hvorfor så mange lurer på om PCIB er involvert i korona vaksine etc. Bortkastet tid å spekulere i det er min mening.

8 Likes

Jeg tror ingen av partene ønsker å fullføre en potensiell avtale før PCIB vet de har fått uttelling for sin teknologi og AZ på sin side har fått dekt opp for de indikasjonene de trenger og eventuelt der de ønsker å forhindre andre å komme til. Da kan vi fort snakke om Juni-Juli ref Pål sin uttalelse + TTT + corona.

At en konkurrent til AZ skulle komme å “stjele” NAC foran AZ fordi de for trege har jeg liten tro på. AZ har kommet for langt i NAC samarbeidet til at noen skulle ha data nok til å komme i mål før dem.

I tillegg vil jeg tro PCIB vil være i sin rett å diskutere med AZ hvis de har flere beilere, slik at AZ ikke lever i troen at de er alene om teknologien, selv om de selvsagt ikke kan diskutere navn så kan sikkert AZ legge sammen 2+2.

2 Likes

Da er det jo naturlig at de kjøper Nac ? Blir vel en avtale med rett til og kjøpe da vil jeg tro etter en avtalt tid.