Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2 2020 (PCIB)

Interessen for å bidra sank nok nå sikkert hos flere enn meg. Det er ikke bra. Neste gang noen finner noe så er det ikke sikkert det kommer her først.

4 Likes

Hjelpe meg, nå må dere roe ned. Jeg la fram en spekulasjon ut i fra unormale kursbevevegelser og at det kanskje var noen som visste noe. Det kan det fremdeles være at det er. At jeg la fram investor sitt nick var kanskje uheldig, men det var jo noe rart at denne nyheten kom fram etter en slik oppgang. Mange som er ganske naive her og tror at alle her inne er langsiktige investorer. Det er det langt i fra.

Og det var ingen anklage og heller ingen påstand. Det var et spørsmål.

2 Likes

Fakta om økt inkludering i Asia lå tilgjengelig på nett.
Ha i bakhodet at PCIB kursen har fallt 30kr (minus 39%) bare i 2020. Vet ikke hva som er rart jeg. Med så mye i emning og også positive drypp er gårsdagens oppgang bare helt NATURLIG? Det store fallet i 2020 synes jeg i sum av fakta om PCI Biotech er «riv ruskende galt». Investor kan ikke bli tilegnet alle kursbevegelser :sweat_smile:

2 Likes

Snakk om halvfullt glass når man fokuserer på at PCIB er ned i dag.

Jeg ser en aksje som startet veldig entusiastisk opp, men som møtte en kombinasjon av teknisk motstand, gevinstsikring og surere børs. Hver eneste aksje som trades over 36 og spesielt over 40 er bull.

9 Likes

Ingenting ulovlig med å grave frem offentlig informasjon - Publisere den her og bruke infoen til egen vinning.

Ja, det er ingen grunn til å klage over den siste tidens utvikling. At PCIB er inne i en positiv kursutvikling får vi jo også demonstrert ved at PCIB nå på nytt har distansert PHO som det selskapet i RADFORSK-porteføljen som har den største markedsverdien.

3 Likes

Ikke for å være pirkete, men halvtomt er det vel du mener.

2 Likes

Haha du har rett

2 Likes

Noe flåsete. Men gitt teknologiutviklingen i PCIB. Det er kanskje på tide at Oslo Cancer Cluster og radforsk sfæren får fram et nytt Algeta :bomb:. Da KAN det være det per nu mest verdifulle selskap, PCI Biotech, som da seiler opp som det mest nærliggende å kunne kalle det nye Algeta?

1 Like

Rene bjørnetjenesten.

Som jeg har skrevet før, så er det synd at det er en ‘lagging indicator’, og ikke ‘leading indicator’ på dårlig kursutvikling i PCIB når @geiran eller @anon21766851 skriver innlegg, for treffsikkerheten er ‘pretty damn close to 100%’!

8 Likes

Det er det samme med teknisk analyse , med en gang den dukker opp i toppen av tråder på tek investor så selg😂 nesten altid snakk om ned for å tette gap😇

1 Like

Men for dere som lesset ut litt i dag tidlig, nå er den perfekt og ta inn igjen :wink:

Heldigvis bra tre små uker til Q :slight_smile:

2 Likes

Da ble det som spådd, rett opp og så ned. Utrolig frustrerende men tradere får tjent gode penger…

Å stirre blindt på kurser kan sikkert være frustrerende. Synes at PCIB viser styrke og stor økning interesse i markedet!

Det som fundamentalt har skjedd i PCI Biotech senere tid er bare gledelig. Måtte det bare fortsette!

4 Likes

Utrolig spennende og gode nyheter ift. RELEASE.
Igjen, så blir aksjonærer frustrerte over kurs, men det fundamentale styrker seg stadig vekk. Hva ville kursen ligget på i et rasjonelt marked?

Tenk på posisjonen vår da aksjekursen gikk i været etter nyheter i høst (Q3). Jeg ser oss i en situasjon som er betraktelig mye sterkere nå.

11 Likes

Bordet er dekket til fest, bruda er ferdig pyntet til fest, lunta brenner, en dag nærmere partner/avtale, virker på alt osv osv.
Det er betryggende å være PCIB aksjonær. Hvor kursen befinner seg mellom 80 og 20 bryr kun som ikke har satt seg godt nok inn i caset om. Og at det er en ny dag helt uten AZ nyheter, er fantastisk. Her er det mye som skal inn i avtalen :+1:

7 Likes

Nå håper jeg bare den OHS som Savepig la ut slår til, og at vi ikke skal ned på 36kr igjen, for jeg har lasta opp tungt i dag.

1 Like

Når AZ kjøper en del av PCIB, hva betyr det for meg som aksjonær? Får jeg x ganger antall aksjer og beholder x antall aksjer til en lavere aksjepris for den delen som ikker er blitt solgt?

1 Like

Til at de fleste her er long så er det utrolig mye nistirring på kursen som foregår :grin:

1 Like