Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2 2020 (PCIB)

Abacus mente sikkert oppdatering fra Asia og linker fra site oversikt i tråd over :partying_face:. Snart kvartalspresentasjon og detaljer om dette og status for PCI Biotech fimachem, fimavacc og fimanac. Tidlig mai :+1: @abacus

Hvorfor ATH er nærliggende å vurdere etter slik informasjon er fordi kursmål Arctic på 86kr tilnærmet kun tillegger verdi på RELEASE studiet. Det betyr at snev av positive nyheter for blant annet pasientinkludering og hastighet reduserer risiko betraktelig og øker LOA%. Det gir under «normale» forhold i biotek muligheter for å få fram store økte verdier i mcap.

Omsetning etter 20 min cirka 5 millioner kr. Ser ut til at flere har fått med seg informasjonen. Nok en dag med økt interesse?

3 Likes

Eg skal ikke protestere på det hadde vært fint.

1 Like

Hva tenker dere om Asia partner sammen med lansering av sites for Chem?

1 Like

Eg tenker at desto senere partner kommer inn, jo mer får pcib beholde av profitt ? Eller er det heilt feil ?

4 Likes

Dersom PCI Biotech får en partner i Asia vil det sannsynligvis bety solid kursoppgang. Uansett når mener jeg. (Termene for en slik deal er selvsagt avgjørende). Enig og nå kan en mulig Asia partner komme nærmest til dekket bord? Det koster som regel mye!

Det er podcast med Pål F i Arctic og Einarsson i radforsk denne uken? Synes jeg så noen hadde sendt inn gode spørsmål.

AstraZenaca fortsetter solid opptur og er opp 17,5kr og nesten 2%. Moderna presentasjon som blant annet gjorde susen?

2 Likes

ja, det tviler eg ikke på. Men eg mener at partneren må betale mer om den kommer sent i løypa.

4 Likes

Godt poeng Longtrader. Vi stiller sterkere overfor en potensiell partner (f. eks fra Sør-Korea) når det er åpnet 3 sites i Taiwan allerede. Vært litt slappere om en kom og sa “Hi vi ar æ smål kåmpany fråmm Norway ændd vi vish tu ixxtend our klinical treil tu Eisja” :sweat_smile:

7 Likes

Jeg er MEGET glad for at vi har folk som @Investor her inne som klarer å grave frem den type informasjon, så den påstanden synes jeg bare du skal trekke tilbake. :exploding_head:

25 Likes

Fakta om økt pasient tilgang og inkludering i Asia er selvsagt meget positivt. @Investor deler sin solide kunnskap. Stor takk :+1:

Kursen steg solid på godt volum i går. Sett mot gårsdagen virker kurs i dag solid i mine øyne.

Kursen kan like gjerne gå plutselig langt over 50kr i dag. Da blir lyden en annen?

3 Likes

Ja. Kan legge til at å komme med påstand om ulovligheter er en alvorlig anklage.

4 Likes

Er det ulovligheter dersom personen i fråga ikke er knyttet til selskapet mer enn å inneha aksjer?

Hyggelig at mange “graver” litt og finner spennende poeng men dem virkelig utslagsgivende nyheten får vi i form av børsmeldinger i fra selskapet så alt annet blir ren spekk med korte utslag på kursen.
Tviler på at PCIB lar være å kommentere om det blir “store” nyheter som avsløres?
For min del så dreier spenningen seg mest om at tiden nærmer seg for avklaring med AZ og hver dag uten melding ser jeg på som en bekreftelse på at vi får en eller annen form for avtale.
Mulig jeg tar feil men at dem skulle bruke snart 4 av avsatt 6 mnd for å si “NEI” blir i mitt hode meningsløst så NOE kommer og det kan bli veldig snart.

13 Likes

Ulovligheter? Ingen som påstår det er gjort noe ulovlig. Er og meget glad for at vi har investor her som er meget dyktig skribent. Som sagt, bare en spekulasjon fra min side at det er han som har kjøpt kursen opp og solgt ned i dag. Ingenting ulovlig i det.
Gi meg gjerne tommelen ned og diverse emojier for mitt “angrep” på investor, det må være lov å kommentere bevegelser i kursen som kommer ut av det blå. Og da passer det jo bra at det kommer en nyhet like etterpå.

Beklager. Da misforsto jeg. Jeg tolket det dithen at du siktet til kursmanipulasjon ref: “Investor som kjøpte opp kursen i går før han “slapp” Asia nyheten?

Legger meg flat dersom jeg tolket det feil.

1 Like

Det sier seg selv at det blir ulik informasjon i markedet med den børsmelding praksisen ledelsen bedriver.Syntes det står til stryk.Det var såpass viktig nyhet så det burde de ha børsmeldt.

1 Like

Det stemmer ikke. Kommenterer ikke egne handler, men jeg utnyttet ikke dette til min egen fordel, snarere tvertimot, så mye kan jeg si.

15 Likes

Ok, da legger vi den spekulasjonen død :slight_smile: Er flere som trader her inne, ingenting galt i det.

1 Like

En tåpelig påstand som aldri burde vært satt frem. Som skribent på et forum slår det tilbake i form av redusert troverdighet til den som slenger frem slik vås. Prøv heller å bidra med å grave frem nyheter selv neste gang.

11 Likes

Ikke noe galt i å trade.

Men dine anklager er det noe galt med.

5 Likes

Noen annen enn meg som synes at vi skal ta diskusjonen tilbake til våres kjære PCIB?

5 Likes