Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2 2020 (PCIB)

Jeg kjøpte mine første aksjer noensinne i 2015, og valget falt på PCIB. Tror kursen var ca 12 kr når jeg kjøpte, og H&N-studiet var fremdeles i gang. Jeg hadde satt meg veldig lite inn i selskapet. Et par måneder senere ble H&N-satsningen lagt ned, og PCIB staket samtidig ut en ny kurs som vi begynner å virkelig ane konturene av nå. Kursen gikk i kjelleren, og på kort tid var min første investering avspist med 70%.
Forøvrig var Snøffelen, da på Hegnar forum, svært positiv til endringen PCIB bestemte seg for og mente det var langt mindre risiko, og høyere LOA, med det nye opplegget (fritt gjengitt fra hukommelsen min). Det har vel vist seg at Snøffelen, og ikke markedet, hadde rett.

Jeg har gradvis økt min beholdning (og til tider tatt gevinst/tap), man kan trygt si at jeg har falt i fellen med å forelske seg i en aksje. <3 Heia PCIB! :sweat_smile:

38 Likes

Hode &nakke-studiet vil garantert bli satt i gang igjen ein dag i “nær” framtid. At eit så unikt og positivt studie vart satt på vent viser berre enda klarare rekkevidda av PCIB sine enorme moglegheiter i framtida!
God helg!

19 Likes

Når en ser både biotek myggen PCIB går som en tanks videre opp og samtidig som giganten AZ er over 1000kr og all time high blir en bare glad :partying_face:

At PCIB ender i all time før helgen tror jeg ikke men godt over 50kr?

Så blir spørsmålet: får aksjonærene i PCIB avklaring neste uke, i April, mai eller Juni?

Volumet bikket 300 000 aksjer. Akseptabelt

9 Likes

Det er altså ca NOK 1.350.000.000.000;- eller mer enn 1/8 av Oljefondet.

4 Likes

Hvis AZ bare setter av verdistigningen i dag til å kjøpe PCIB har vi nesten 1000kr pr aksje.
Jeg får nesten følelsen av at det er noe på gang. Får vi en gla´melding etter børsslutt ?

2 Likes

Hvis de oensker og ta innersvingen paa sine konkurenter, og dobble denne verdien paa sikt, burde de satse stort paa PCIB. Lykkes se sammen med oss, ligger det uante gullgruver og venter.

4 Likes

Close 52?

1 Like

Da ser det ut til at vi closer over 48 med god margin, og alt ligger til rette for videre oppgang på mandag. Edit, close på 49.9

• Det er bare uker til kvartalsrapporten.

• Kommer det oppdatering om framgang med Asia sites?

• Vi er utrolig nærme svarfristen om det blir avtale med AZ!! Jeg har personlig tro på at om det tar lengre tid, så kan det være en positiv indikasjon på at det blir en avtale.

• Virus, og vaksiner er hot som bare det for tiden, og pengene strømmer inn til selskapene som forsker på dette.

• Og vi har solid data fra Chem i bakgrunnen

Må si jeg gleder meg til å se hvor vi står i utgangen av 2020.

God helg til alle med-aksjonærer, dette skal bli et fint år :crossed_fingers::rocket:

18 Likes

Syns NRK kunne slått på stortrommen og lagt ut Pcib minutt for minutt direkte på tv hele sommeren :sunglasses: :rocket:

22 Likes

Ikke mange dager før vi er i Mai måned og da er det kun maks 2 mnd før vi har avtale på bordet. Lite trolig at dem trenger 6 mnd så snart er alt i boks. Tror vi kan puste ut når det gjelder spørsmålet om det blir eller ikke for jeg nekter å tro at dem bruker 4 mnd for å takke nei så spenningen ligger nå i hva vi kan håpe/drømme om i kr og øre. Dagens handel og kurs tyder på at flere å flere nå forventer avtale SNART.
Bamse med flere tror på kurs 1000++ og vi kan jo håpe han har rett men dette er over 20 x dagens kurs og det høres veldig mye ut for meg.
Må innrømme at det skal bli en fornøyelse å få en skattesmell på noen 10-talls millioner men det blir vel bare med drømmen?
Tausa har vært på byn og kjøpt ferske reker så nå er rødvin kommet på bordet. God helg.

20 Likes

Inflasjonsjustert er det under dobbelte av Algeta, som bare kunne lindre 1 indikasjon noen uker.
De var dessuten bundet til Bayer.
PCIB kan bidra til å revolusjonere kreftbehandling, diabetes, vaksinasjon, you name it.
Jeg mener 1000kr er røverpris.

Riktig god helg, alle. Det ble en bra start på helgen :blush: :champagne:

25 Likes

Begynner å ligne en skikkelig pinsemenighet det her😬 Får håpe menigheten får rett for en gangs skyld👍🏻

4 Likes

Vi er klar for himmelspretten. Torsdag 21.mai er den offisielle himmelsprettdagen, men vi har en annen dato.

2 Likes

Pcib har da brukt noen år de og,men felles har de at de står bunn solid.Jesus er veien til himmelen,Pcib er veien til himmelen er på jorden.

5 Likes

PW er vår Messias mens Kristian Berg er Gud :joy: :innocent:

3 Likes

Er det ikke bedre å bruke Buffet, som ledestjerne?
Jesus hadde andre verdier en dere gutta boys!

2 Likes

@Ebitor, Jesus investerte også i mennesker som yppersteprestene og den øvrige eliten ikke mente var gode nok… :wink::sunglasses::joy:

Likevel forandret de verden… :muscle::star_struck::rocket:

4 Likes

Ja, man skal være svært forsiktig å bedømme mennesker etter lommebok og det ytre. Det vandrer mang en kalket grav rundt blant oss.:+1::joy:

2 Likes

Det er MCapen til AZ jeg skriver om. Noen flere aksjer der.

1 Like

Ah. Fail, jeg må få meg synsforsterkere🕵🏻‍♂️

2 Likes