Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2 2020 (PCIB)

Gode refleksjoner og informasjon @fleksnes og @Sorlendingen. Takk for at dere deler kunnskap

3 Likes

enkelt greit raskt , jaja :wink: Det får holde :rofl:

4 Likes

I dont think so. Tviler paa at AZ vil noeye seg med og dele fremtidige inntekter/ suksesser med ett lite biotek selskap som PCIB. Onsker de og benytte vaar teknologi paa mange indikasjoner, tipper jeg de betaler hva det koster for rettigheten til og bruke fimaNac eksklusivt (dvs. kjoeper fimaNac), eller kjoeper hele PCIB>

Alternativet er at de inngaar lisensavtaler, med upfront og milestones for kun 1-2 indikasjoner, og ved eventuellt suksess med disse, tar ett stoerre steg siden.

Men alt dette kommer an paa hvor gode resultater de har oppnaadd, og hvor sterk de er i troen, (eller allerede vet), hvordan det samme vil fungere klinisk. Man sitter jo med en sterk foelelse av at siden PCIB snudde seg rundt, og krevde hva de gjorde av AZ foer jul, saa burde resultatene de har oppnaadd sammen vaere meget gode. Og da…

Men, men, i tillegg faar vi inderlig haape paa en ting, at PCIB’s melding om mindre businessaktivitet rundt FimaNac, ikke omfatter AZ.

1 Like

Det enkleste er ofte det beste. Ingen kompliserende avtaler, bare et bud på 1000kr aksjen.
Enkelt og greit. Småpenger for AZ.

Jeg tror AZ tenker at lisensavtaler inngås med store firmaer.
Hvis de ønsker 2 eller flere indikasjoner med Fimanac er det både enklere og billigere å kjøpe den lille myggen som prises som “en pølsekiosk”.
Husk hva Bayer gjorde med Algeta.
AZ har allerede samarbeidet med PCIB i flere år, slik Bayer gjorde med Algeta før de slukte myggen.
Det som skjer nå kan like gjerne være “Due diligence” som forhandlinger.

16 Likes

Sett fra AZ’s ståsted så kan de også være interessert i å få bla.annet Kristian Berg med flere inn i et eksklusivt samarbeide i form av et PCIB støttet og delvis eiet av AZ.

Kristian Berg er jo opphavet til PCIB teknologien og vedkommende sitter på mange patenter og må vel sies å være en gullbarre for dem som kan dra nytte av vedkommendes kompetanse og private patenter og pågående prosjekter.

AZ tenker kanskje litt lenger frem og ønsker å få deltakelse i fremtidige prosjekter med en slik modell?

Videre kan en kanskje forestille seg at AZ kjøper en så stor del av PCIB at de kan stoppe saker som ikke er i deres interresse?

Tror der kan ligge en strategi fra AZ slik at de ikke bare får tilgang på selskapet slik det fremstår i dag men også forsøker å få råderett over kommende arbeide av kristian berg og vedkommendes private patenter.

3 Likes

Kanskje du kan gjenta ditt base case, Bull case etc @anon50125742 ? Jeg har omtrent samme estimater.

Synes det er greit å illustrere at milliardene som nevnes på forumet er super bull utfall etter mitt syn. Jeg deler langt på vei dette:

Er det samme person som følger opp godkjenning av studiet og aktivering i Taiwan og Sør-Korea for PCIB i RELEASE?

Med dagens markedsverdi av PCI Biotech vil jeg mene at BARE å verdivurdere RELEASE ( fimachem ggk) studien som superbull verditrigger. PCIB vil dersom de lykkes med «bare» denne indikasjonen ha skutt gullfuglen. Pål F i Arctic vurderte dette fint i podcast.

Astrazeneca kursen i 1001kr (1001 natt). Er det et tegn på at dette blir et vakkert eventyr også for PCI Biotech sine stakeholders :rocket: :partying_face: :joy:?

5 Likes

Å kom igjen da, make my day :wink:

3 Likes

Gratulerer.

3 Likes

Hva skjer?

Jeg har økt i dag, herlig. Nå byttes Joikakaker med reker :grin:

4 Likes

Passerte endelig 48… :sweat_smile::sweat_smile: Og endelig litt volum. :ok_hand:

6 Likes

Nice😀

2 Likes

Fredagsstemning. Kom med den avtalen nå :stuck_out_tongue_closed_eyes:

5 Likes

Enig med deg i det. Samtidig ville det være underlig dersom AZ har samarbeidet med PCIB i fire år, uten at de har sett verdien av den teknologien PCIB har utviklet. Derfor ville det vært enda merkeligere dersom AZ tok sjansen på at denne teknologien kunne havne i hendene på et annet BP.
Tror vi virkelig at et slikt utfall er realistisk? Ikke jeg. Derfor tror jeg at AZ er villig til å strekke seg langt for å sikre seg eksklusivitet. Og i så tilfelle burde ledelsen i PCIB sitte med svært gode forhandlingskort på hånd.

Forøvrig er jeg enig med dem som fremholder at dersom AZ hadde et ønske om å avslutte samarbeidet fordi de ikke ser verdi i PCIB sin teknologi, så ville dette vært meddelt PCIB lenge før vi kom til april.

15 Likes

Hvis det virker, så er det svært verdifullt.
Hvis det ikke virker, så er det null verdt.

• Stoler vi på Christian Berg (»Det virker på alt») ?
  • Tror vi på Per ?
  • Tror vi på FDA ?
  • Tror vi AZ forhandler for moro skyld ?

Jeg har aldri hatt mer i et enkeltselskap på børs.
Innen 10 uker .,.,.,.,.,

19 Likes

10% opp! Kommer vi oss over 50 i dag?

4 Likes

Over 48 er gull.

4 Likes

Tenk bare hva som skjer når dette går opp for alle de nye Nordnet kundene.Vi er nærme flodbølge oppdagelsen blandt folk når det gjelder Pcib.Da er det bare og holde på hatten og kast koder og innlogg data så man ikke selger.Og får en salgsrykkninger gå drastisk til værks,kast Pc ut av vinduet.Skål.

10 Likes

Får satse på at det holder denne gangen, og at det ikke bare er traderene som får herje vilt

1 Like