Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2 2020 (PCIB)

Av denne grunnen hadde det vært fantastisk om man kunne fått på plass en Asia-partner for FimaChem-gallegangskreft NÅ, slik at kursen kunne steget betraktelig i forkant av en EVENTUELL avtale med AstraZeneca. :slightly_smiling_face::crossed_fingers:

6 Likes

F. eks. A.Z ?

2 Likes

når en AZ deal er landet tror jeg folktrygdfondet kommer til å kjøpe seg inn i PCIB, og skal de ha 6,5% av aksjene som i Nano så må de kjøpe ca 2,5 millioner PCIB aksjer.

vanlig eierskap er ofte mellom 5 og 10% og at det kun er Nano som representerer norsk biotec i denne porteføljen er nærmest uforstålig og forkastelig…!!
Mener det kan ha noe med mcap krav å gjøre, men det vil komme av seg selv med en AZ deal. (vet at PW hadde ett møte med folketrygdfondet ifbm DNB Nordic Healthcare conference den 12 December 2019)
PCIB Kurs 12.des.19 var70kr = mcap 2,6Mrd

9 Likes

Hva er verdien på PCIB ?

Algeta i 2013 :
Overall survival i 1 indikasjon (prostatakreft med metastaser) ble 14 måneder, mot 11,2 måneder for kontrollgruppen. (De ekstra 2,8 mnd var ikke noe å trakte etter i følge en slektning som døde av prostatakreft som gikk i skjelettet)
Dette kjøpte Bayer for 2,9mrd dollar etter først å ha betalt 4,8mrd kr for en samarbeidsavtale.

PCIB :
Hva tror dere f.eks en permanent løsning for både unge og gamle diabetespasienter har av verdi sammenlignet med 2,8 måneder lengre liv for noen gamle, døende menn ?
Uendelig mye mer selvsagt !
Dessuten kan PCI brukes til så mye mer : Gallegangkreft, hode&nakke, vaksinasjon,“virker på alt”.

OK, dere kan hevde at Algeta fikk markedsgodkjenning, noe PCIB ikke har ennå.
MEN, i følge Per trenger man ikke godkjenning i Fimanac for å benytte leveringsmetoden på mennesker så lenge payloaden er godkjent.

1000kr pr aksje er en røverpris !

Er det feil å sette saken i perspektiv ?
Kom gjerne med et bedre estimat

Hvem har sagt at det er enkelt ?
Det er ikke enkelt å utvikle en leveringsmetode heller. Men PCIB har klart det, og har patenter på den.
Jeg skjønner ikke poenget ditt.

6 Likes

Kommer vel ikke noe nytt her i morgen?

FINANCIAL YEAR 2019
Annual Report 2019 – 22.04.2020

1 Like

Årsrapporten er jo ny da… :laughing: Blir spennende å lese, uansett, tenker jeg! :+1::sunglasses:

6 Likes

Ikke minst kun få dager til kvartalspresentasjon!

Quarterly Report – Q1: 06.05.2020 (Presentation at Oslo Cancer Cluster Innovation Park)

Denne statusoppdatering vil bli svært interessant.

5 Likes

Postene på kjøp/salg på 750stk er det roboter? De siste dagene har det vært veldig mange av de. De kjører kursen, ser det ut til.

2 Likes

Svært god Biotech indeks i USA i går.

AstraZeneca står nu i 1018kr og opp 0,6%. All time high er alltid gledelig. Er positivt å se at mulig kommersiell partner virkelig er i siget :rocket:

5 Likes

Jepp. Roboter.

1 Like

Stemmer. Jeg er en smågutt men stor nok til å tørre å ha egne meninger. Prøver å skrive det jeg mener men liker å provosere litt innimellom uten at det ligger stygge/onde tanker bak.
Jeg har klokketro på PCIB men tør ikke helt sluke det dem største optimistene skriver. PCIB har vært den største posten i min port. siden 2015-16.

Oljeprisen STUPER og Equinor ned 2,2% mens vi er nede 4,6% ??
Helt logisk liksom? Trodde det å rømme til oss var en redningsflåte og ikke motsatt.

4 Likes

I USA gikk biotek indeks opp når WTI (olje) var i negativt territoriet.

Norsk biotek kommer tilbake. I korte tidsløp er det umulig å spå men over tid er norsk biotek like godt som US biotech. Prising i et internasjonalt marked er transparent og teknologi og verdsetting blir kjent over tid og blir verdsatt om teknologien er god.

5 Likes

Hvem dumper 86000 aksjer på 46,50 nå?

2 Likes

vel, de gærne har de godt, tar inn en trading post :crazy_face:

1 Like

Ja, hvordan gjør man det? Ser at mange griper til en slik merkelig forklaring når kursen går gal vei.

Jeg lever etter rema prinsippet. Det enkle er ofte det beste.

Det er noen som selger i dag.

2 Likes

En post med en verdi på 3,9 millioner kroner…

3 Likes

Litt av en dust her

1 Like

Ganske sikkert en short det der. Noen har shortet og har mer krutt på lager for å holde kursen nede.

1 Like

Mulig jeg misforstår, men skulle ikke det da stått i shortregisteret? Finner ikke noe der?
https://ssr.finanstilsynet.no/