Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2 2020 (PCIB)

Kun shorts over 0.5% står der.

3 Likes

Kl 09:30. ja.
Alvorlig talt, du har rotet deg bort i noe du ikke burde holde på med.

4 Likes

Er jo ikke en ekstrem post.

Jeg synes at det er morsomt når noen legger ut slike poster.

2 Likes

Lite bidrag til å more/underholde oss i ventetida

Når kommer avklaring på AZ deal/no-deal?

• April
  • Mai
  • Juni
  • Juli
  • Senere

0 stemmegivere

Deal or no deal?

• Deal
  • No Deal

0 stemmegivere

Om du tror på deal, hva slags avtale?

• Forlengelse av pre-kliniske samarbeid(ingen kroner og øre involvert)
  • Lisensavtale i eller eller flere indikasjoner
  • Eksklusiv fimaNac avtale
  • Oppkjøp

0 stemmegivere

Om du tror på lisensvtale eller eksklusiv avtale, hva blir up fronten på?

• 0-50 MNOK
  • 51-150 MNOK
  • 151-300 MNOK
  • Over 300 MNOK

0 stemmegivere

2 Likes

skulle nesten tro PCIB drev med noe olje relatert :stuck_out_tongue_winking_eye:

skal ha store baller for å shorte nå så nærme en mulig AZ deal og Q1

6 Likes

Jeg fikk kjøpt mine traderaksjer og de har jeg lagt ut for salg på 47 tallet. Tror de går ut i dag.

Edit: Dem gikk ut…

Tar ingenting forgitt før jeg ser at det kommer opp en avtale.

Har tro, men ikke helt 100%.
Det blir som å sitte ringside på Øvrevoll å vente på startskuddet på siste løpet

Logiske aksjekurser er ikke noe vi kan regne med så derfor må vi godta slike svingninger men at noen i edru tilstand ( om han/hun er det da) legger ut slike poster på en sur dag det tar liksom kaka.

Snart 10% ned dager før avtale? Hva skal man si om slike svingninger? Noen som presser ned for å komme inn billig?

Håper han får solgt og så kommer melding om avtale i morgen. Stygg den men litt morsom?

Ja den som tør shorte PCIB i disse dager han har til smør på kaka det skal være sikkert. Nedsiden er jo noen kr men oppsiden er mulig enorm så at noen er så gal det tviler jeg på.

Virker som det er en reell selger og da får vi vel bare ønske ham lykke til?

Flytter seg ned for å komme ut? Huff. Håper det ikke er noe tvangssalg da det alltid er litt trist.

3 Likes

Du må ha en rask bank :wink:

1 Like

Det var flaks du rakk det før @Jubel fikk meldt posten til myndighetene til
spesiell granskning :male_detective:

6 Likes

Veldig merkelig å legge ut slik ordre åpent. I de fleste tilfeller ligger slike ordre skjule og en fordeler jevnt ut over tid. Med mindre en vil skape bevegelser og kjøpe til «gode» priser? Og sikkert mulig hundre andre grunner. Det ble med ordren et fall på en krone til. Hvis intensjonen var salg var det dårlig håndverk.

Eller kanskje selger trodde PCIB selger WTI (olje) :joy:

Det finnes noen som kan kjøpe en slik post. Must nå har du muligheten til å befeste deg som biotek kongen😜. Den andre solide eier i PCIB er Myrlid. Disse kan sitt fag, statistikk og finans👍. Must med Fondsfinans kan også biotek!

Nu har PCIB fallt som DNO og QEC. Helt utrolig. Biotek indeks steg i går i statene. Motstrøms har sin sjarm. Eller ikke? Jeg heller til at en salgsordre på 86000 stinker??? Fall økte med 4-5% når den ble lagt ut. Kan umulig legge ut slik post for virkelig å ville selge??? Ned 10,5% nu

Tror denne salgsposten vil bli undersøkt. Et sted går liksom grensen? Du vet Tyrion at når noen vil skulle selge 86000 post ringer de megler eller fordeler over tid et slikt salg. Denne posten mener jeg går inn i historiebøkene. Helt uvirkelig gitt omsetning å kunne tro på salg med slik ordre.

Nei, det gjelder begge veier! Aldri sett slik størrelse noen vei med dagens omsetning. Derfor finnes markedsovervåkingsavd ved verdens børser. Men det er klart lov å gjøre dårlig håndverk. Tvilstilfelle?

Lag en poll om noen her virkelig tror på at dette er en salgspost ment for å kvitte seg med 86000 aksjer :joy:?

:joy: ofte et godt prinsipp. Markedsovervåking ser høyst sannsynlig på slik ordre. Foreløpig har ikke posten heller blitt omsatt? Selvsagt KAN det virkelig være en reell salgspost og at den blir slukt og kursen igjen stiger. Da er det bare dårlig håndverk?

Og når den ble lagt ut utgjorde den posten alene halvparten av dagens omsetning…normalt???

Tja 50% av omsatt verdi. Bare dårlig håndverk kanskje? Som jeg også skrev sikkert mulig 100 andre årsaker.

Da ble posten kjøpt

Hvem har sagt at posten fortsatt ikke var «morsom» selv ved omsatt? Avdeling følger alltid «unormal» bevegelser og kjøp/salgsposter med eller uten forum. Vil tro det er statistikk og algoritmer i software. Noen rammer finnes også i kapitalistenes høyborg børs. Slik skal det være. Men som sagt finnes 100 årsaker til «rare» poster.

Anyway. Kursen kom raskt tilbake. Godt PCIB ikke selger WTI som noen likevel ser ut til å tro.

2 Likes

Det blir nok meget bra :wink:

2 Likes

Eller rammelån.

Hehe, godt poeng!! :stuck_out_tongue:

2 Likes

Belånt hytta og kjøpte 80k PCIB aksjer, håper på en fet båt i gevinst… Eller så blir det telt :joy:

Det var selvfølgelig bare en ønske situasjon, godt en ikke har så rask bank egentlig​:sweat_smile::joy:

En ekte PCIB aksjonær har brukt rammelånet sitt for lengst…:joy::joy::joy:
NOK om lån, spennende tider uansett antall aksjer :muscle::+1:

3 Likes

Er en viss risiko for at markedet surner skikkelig til de neste månedene… “Margin calls” kan få store ringvirkninger som kan få snøballen til å rulle. Nok av segmenter å ta av. Kan nevne olje selskaper og verdipapirer knytt til denne sektoren.

Risikomoment man bør ta med i beregningene for sin posisjon i PCIB.

Under “normal” omstendigheter uten mye makro støy, har jeg vært betydelig mer eksponert i PCIB. Men nå er jeg mer “risk on” modus… Kommer krakket for fult, er de som sitter igjen med mest penger for hånd som kommer best ut… (Handler ikke om hvem som tjener mest, men de som klarer å unngå de største tapene)

Når avtalen med AZ kommer er det de som sitter igjen med mest penger for hånd som kommer dårligst ut…

6 Likes

Det som er riktig for en trenger ikke være riktig for en annen.

5 Likes

Vente, vente, vente. Som biotec aksjonaer, boer man vaere foedt med en uendelig taalmodighet;-))

5 Likes