Og det har heldigvis de fleste her på forumet…
Smøre seg med tålmodighetskrem
Angående avklaring rundt samarbeidet med AZ er det om få dager kun to måneder igjen til fasit. Etter å ha ventet med spenning på avtale siden høsten 2019, så skal det gå fint å vente 60 dager til. Om man vil kjøpe eller selge får være opp til enhver tenker jeg, men aldri i verden om jeg hadde tatt sjansen på å miste en stor del av risikoavkastningen selv. Å sitte long i dette selskapet tror jeg vil bli utrolig spennnede.
Føler i stor grad denne avtalen vil være et slags startskudd på PCIB sin ferd mot å bli det vi mange her drømmer om. Det vil kanskje gi den validiteten selskapet trenger på resultatene vi har sett hittil.
Nå har vi allerede fått bekreftet Taiwan, noe som kom overraskende og positivt over samtlige. Kommer det en ny overraskelse før avklaring rundt AZ tror jeg det virkelig er tilrettelagt til et spennende momentum
Hvordan foregår handelen vanligvis om store aktører som feks folketrygdsfondet skal inn med ca 2mill aksjer? kjøper de over børs over en lang periode(flere mnd) eller blir kjøpet organisert utenfor børs( jeg antar dette blir gjort om selger står klar- men er dette en forutsetning om de skal tungt inn i aksjen).
Jeg tror ikke FTF investerer i selskaper med MCAP under 2 milliarder, men jeg er ikke sikker om det er korrekt.
Teoretisk , hvor mange pasienter kan ha blitt behandlet i RELEASE studien pr dags dato?
Hvor mange har fått enkel behandling og dobbel?
Selvfølgelig helt umulig å si men noen grove estimater bygget på forrige fase 1 studiet samt exthention studiet ???
Grunnen til frågan er at kontrollgruppen kan klinke til (allerede ved 60 pasienter) og godkjenne PCI behandlingen.
Er personlig helt overbevist om at godkjennelsen av GGK i fimaCHEM vil treffe markedet mye tidligere enn markedet forventer.
Dette bassert på fase 1 resultatene.
Så må det jo også sies at FDA/EMA vil stå overfor litt av et dillemma dersom sykehusene stenger ned videre studie mot GGK pga korona dersom resultatene i denne studien er på linje med resultatene i fase 1 (eller bedre grunnet 2 behandlinger kontra 1 i fase 1).
Det er tross alt mennesker som dør som fluer mens de venter på godkjennelse , inklusivt pasientene i kontrollarmen).
Å stenge ned en slik studie hvor der ikke forefinnes godkjent behandling sett opp mot at eldre dør i korona , ja , hvorledes argumentere her?
Og hvor blir det av partneren i fimaCHEM studien?
Hele vitsen med at FDA/EMA har gitt PCIB de gjeve privilegiene på bekostning av andre studier (PCIB sniker jo i køen på bekostning av andre) er at alt er klart til å starte behandling pronte etter godkjenningen…(ellers var det jo ingen hensigt i å gi PCIB disse privilegiene).
Så …jeg tror vi blir serdeles overrasket over tidsbruken her og melding av partner rett i etterkant.
Så kan vi krysse av for den første blockbusteren
Det eneste som er uheldig oppi dette er at en kan ende opp med lite datamengde (får ikke signifikante verdier) for å påvise abscopal effekt ( for denne er betydelig)…men , en kan ikke lage omelet uten å knuse noen egg.
Lykke til
PS.
Dersom ikke alle får innsatt stent i svulsten i gallegangen før studien begynner så vil den gruppen som ikke får PCI behandling bli dausjuke (gule øyne og spyr i ett sett).
En trenger ikke mye regning og statestikk for å se forskjell i gruppene.
Setter en stent i alle så blir kanskje ikke dette helt rett heller for da ser en ikke denne efekten av PCI behandlingen som går på dette med å holde gallegangen åpen for drenasje som jo er en veldig viktig sak i seg selv.
Gjentar denne som jeg fikk av Ronny Skuggedal 15.05.2019:
“IDMC sin konklusjon etter «safety run-in» på 8 pasienter med 2 fimaChem behandlinger vil bli kommunisert til markedet. Denne konklusjonen vil naturligvis foreligge en tid etter 2.gangsbehandling av den 8.pasienten. Det er også naturlig at inkluderingshastigheten er lavest i begynnelsen frem til alle sykehusene er aktivert”.
Når denne kommer vil det gi en pekepinn. En kan vel anta at omtrent halvparten av de innrullerte kan motta 2 behandlinger?
Hvis dette er forutsetningene vil det være omtrent 16 pasienter som er innrullert i den eksperimentelle armen og omtrent 16 med SoC. Altså totalt 32 av 120. Og meldingen vil komme “en tid etter 2.gangsbehandling av den 8.pasienten”. Hvor lang tid er dette etter innrulleringen?
Videre må man merke seg at “det er også naturlig at inkluderingshastigheten er lavest i begynnelsen frem til alle sykehusene er aktivert”.
Edit: 5 av 7 i extension studien fikk 2 behandlinger. Altså kan man anta at det er flere enn halvparten av de som får PCI i RELEASE som får dobbel behandling (lav N i extension studien)
Edit 2:
Fra innrullering til 2.gangsbehandling ser det ut til å ta omtrent 2 mnd. Korriger meg hvis jeg leser dette feil. En tid etter dette kan en jo bare spekulere i hvor lenge er, men ikke utenkelig med noen mnd til?
Edit 3: Samler alt i en post så slipper det å bli så mange. “Valutagevinsten” på OB og norsk biotek er betydelig om dagen og der ikke ut til å minske fremover. AZ gjorde sin siste avtale med SILENCE THERAPEUTICS i dollar selv om Silence er fra GB og AZ har hovedkvarter i GB. Videre er oppgjørene i så godt som alle deals henvist til her på TI i US$. Kan jo bare nevne at dollaren er ca 70% (!) sterkere nå enn Algeta salget i slutten av 2013. Norsk biotek på billigsalg med PCIB i spissen!
Side 36 i onsdagens Finansavisen.
Jeg mener informasjonen fra denne artikkelen KAN være positivt blant annet for PCI Biotech grunnet ODD (sjeldne sykdommer)og solid balanse og lite eller ingen konkurrent innen RELEASE studiet (markedsposisjon). Det skal bli spennende å se om fond nu tar posisjoner i PCIB.
I korte trekk skal DNB lansere et nytt fond Innen kort tid. DNB Bioteknologi.
Fondet skal investere i høyinnovaskonsselskaper innenfor bioteknologiselskaper i segmenter som solide markedsposisjoner, god balanse og legemidler mot blant annet sjeldne sykdommer som står seg godt i dette markedet skrives det.
Fin lesing i årsrapport 2019 som ble børsmeldt i dag.
Generelt vil jeg si meg meget happy nu med å være innen helse og bioteksektoren. Kan ikke huske at selv det som over tid har blitt karakterisert som en «hot sektor» noen gang har vært så «hot» som nu. Vil påstå at verden aldri har sett så målrettet og så enorme summer BILLIONS på sidelinjen som skal investeres i sektoren. R&D i helse og bioteksektoren har aldri hatt bedre arbeidsvilkår når det gjelder tilførsel av kapital?
Trekker en parallell med billions på sidelinjen i markedet skal det kanskje liten fantasi til for å kunne mene at mulig avtaler og prising generelt av biotekselskap og budpremie vil KUNNE bli meget heftig framover. Da er det riskreward vedrørende RELEASE, vacc og Nac som ser stadig bedre ut i mine øyne. Det er meget betryggende å vite at AstraZeneca og PCI Biotech enda ikke har kommet frem til en mulig kommersiell avtale. Jeg støtter de som mener sannsynligheten for god deal øker for hver dag som går og dess nærmere Juni måned vi kommer.
Offensivt uttalande:
fimaNAC is well positioned to capture a significant part of the nucleic acid therapeutics delivery market
as demonstrated by the partnering activities of PCI Biotech in this field.
For et utsagn!!
PCI Biotech believes that the PCI technology has the potential to play a role in the realisation of several new therapeutic modalities, including cancer immunotherapy and mRNA therapeutics, and the signed fimaNAC research collaborations indicates that external companies share this view.
Ikke for å være en gledesdreper @Temlor , men de hadde akkurat den samme formuleringen i 2018-rapporten også.
Men de har tilsynelatende endret strategien det siste året, det kan være interesssant.
2018:
PCI Biotech’s FimaNAc strategy is two-pronged: collaborate with Biotech or Pharmaceutical companies having difficulties in their clinical stage product in a rescue-type scenario and develop long-term relationships with companies developing early stage innovative nucleic acid based technology.
2019:
PCI Biotech’s FimaNAc strategy is to collaborate with Biotech or Pharamaceutical companies having early stage innovative nucleic acid based technology.
Hva har skjedd her siden de har endret strategi? Er redningsaksjonen gjennomført?
I så fall bør AZ komme frem med sjekkheftet fortere enn svint.
@Sorlendingen, @Investor, @Snoeffelen, @polygon, @StockDZ, @FiloD, @Bra_Britt og flere gode biotekere ser du/dere fram til kvartalspresentasjon? Er en stor glede og hjelp i deres spørsmålsrunder ved presentasjoner. Tenker dere sende inn spørsmål denne gangen? Takk for deres bidrag og kunnskap dere deler
Er dere fortsatt like positiv til PCI Biotech og årsrapport var spennende lesning?
Quarterly Report – Q1: 06.05.2020 (Presentation at Oslo Cancer Cluster Innovation Park
Velkjente formuleringer, men «share» er tross alt presens. Hadde jo vært kjipt om vi gikk fra share til shared fra 2018 til 2019. Det er gjort en del forskning i mellomtiden, og samarbeidspartnere deler fremdeles optimismen.
Dette står vell ikke i 2018…
PCI Biotech believes that the PCI technology has the potential to play a role in the realisation of several new therapeutic modalities, including cancer immunotherapy and mRNA therapeutics, and the signed fimaNAC research collaborations indicates that external companies.
Som Tacobaguette sier, for et utsagn🥰
Markedet våkner vell snart når 100 lappen passeres
Det er sjelden jeg opererer som djevelens advokat, men jeg svarte som dere ser @temlor, og det utsagnet stod ordrett likt i både 2018 og 2019. Den eneste endringen var i den neste setningen om strategi, og der synes jeg det er meget interessant at de har tatt bort «rescue-type-collaborations». Se mitt innlegg over.
Men nå måtte jeg dobbeltsjekke, og det viser seg at @Tacobaguette sitt sitat også står ordrett i 2018-rapporten.
Men som det ble påpekt, dette står i presens og det betyr da at det fortsatt gjelder! Som er meget positivt!
Og jeg er meget fornøyd med formuleringene som blir brukt, bare så det kommer tydelig frem! Men de er altså ikke revolusjonerende i årets rapport.
Bra att du rättar Abradinho
Positivt å se selskap i Oslo Cancer Cluster ved Targovax Igjen inngå dealer. Godt å være «i gang igjen».
La det fortsette ! Og hvilket selskap i Oslo Cancer Cluster blir neste selskap med med børsmeldt avtale?
I mai ved kvartalspresentasjonen er følgende samarbeid jeg er mest spent på status:
Bavarian Nordic (stiger 8% til 150kr nu)
BioNTech
AstraZeneca (stiger nu 1021kr og ATH)
Disse tre forskningssamarbeid har alle et stort potensialet for å kunne materialisere seg til kommersielle avtaler (AZ er åpenbar ved melding nov 19).
Bamses innllegg over er kanskje det viktigste. For med en slik tekst, kan det ikke vaere veldig mange partnere som ikke oppnaar resultater med fimaNac.
Om denne setningen ogsaa staar i 2018 rapporten, vet dog undertegnede ikke.;-))