Ikke første 8, men 8 med dobbel behandling. Kan gjenta denne fra i går
Gjentar denne som jeg fikk av Ronny Skuggedal 15.05.2019:
“IDMC sin konklusjon etter «safety run-in» på 8 pasienter med 2 fimaChem behandlinger vil bli kommunisert til markedet. Denne konklusjonen vil naturligvis foreligge en tid etter 2.gangsbehandling av den 8.pasienten. Det er også naturlig at inkluderingshastigheten er lavest i begynnelsen frem til alle sykehusene er aktivert”.
Når denne kommer vil det gi en pekepinn. En kan vel anta at omtrent halvparten av de innrullerte kan motta 2 behandlinger?
Hvis dette er forutsetningene vil det være omtrent 16 pasienter som er innrullert i den eksperimentelle armen og omtrent 16 med SoC. Altså totalt 32 av 120. Og meldingen vil komme “en tid etter 2.gangsbehandling av den 8.pasienten”. Hvor lang tid er dette etter innrulleringen?
Videre må man merke seg at “det er også naturlig at inkluderingshastigheten er lavest i begynnelsen frem til alle sykehusene er aktivert”.
Edit: 5 av 7 i extension studien fikk 2 behandlinger. Altså kan man anta at det er flere enn halvparten av de som får PCI i RELEASE som får dobbel behandling (lav N i extension studien)
Edit 2:
Fra innrullering til 2.gangsbehandling ser det ut til å ta omtrent 2 mnd. Korriger meg hvis jeg leser dette feil. En tid etter dette kan en jo bare spekulere i hvor lenge er, men ikke utenkelig med noen mnd til?