Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2 2020 (PCIB)

I forlengelsen av det vet vi jo hva PCIB har uttalt ifm data fra AZ samarbeidet (synergier etc). BioNTec samarbeidet har foregått siden starten av q3 2016 i dyr. Nærliggende å tro at data der er analysert og at det kan være dette samarbeidet det hintes til

5 Likes

Det var jeg ikke klar over @anon50125742, men det slår meg ikke som en overraskelse at BP har delt dette synet over tid. Helt enig at dette er positivt, og det er definitivt med på å bidra til optimisme!

@solo Det er samme uttalelse som @anon50125742 referer til.

7 Likes

Fått sett på rapporten og det er veldig mye klipp og lim ,men det er et viktig unntak:

Under fimaVacc er følgende avsnitt lagt til:

“In addition to T-cell enhancement, the fimaVACC features also include antibody enhancement,
suggesting that the technology has a clear potential to contribute to the development of new
prophylactic vaccines for infectious diseases lacking effective vaccines. Prominent examples are
malaria and tuberculosis, but there are also many other potential target diseases for fimaVACC basedprophylactic vaccination.”

Veldig spennende, særlig sett opp mot den situasjonen verden befinner seg i!

70 Likes

Lesestoff om antibody enhancement

9 Likes

Kurs passert 50.0 :slight_smile:

12 Likes

52, er det noe paa gang;-))?

2 Likes

50-100 milliarder er på gang!:rocket::rocket::rocket:

19 Likes

Å dæven, skal huske på at jeg leste det her først :rofl:

1 Like

Må vel si at han/hun som tok 90k på 46,20 i går gjorde en rimelig god handel.
Det som gjør dagens løft er tydelig noe i fra årsrapporten ( har ikke lest den) men er dette noe nytt eller bare en bekreftelse på tidligere kommuniserte fakta?

3 Likes

Se Investors innlegg. Der ligger det som er nytt, innen FimaVacc. :+1: Ellers er det mye gjentakelser av sterke ord, og det er jo strålende nyheter i seg selv. :ok_hand::star_struck:

Jeg synes utviklingen har vært utrolig god de siste ukene, vi får håpe det fortsetter fremover! Det er nok stadig flere som vegrer seg for å selge jo nærmere vi kommer Q1-presentasjon 6.mai, og AZ-fristen 30.06.

The FOMO is real :sunglasses:

13 Likes

The fomo is very real

5 Likes

Man kan godt smile litt av paastanden om at PCIB vil bli verdt ett eller annet sted mellom 50-100 milliarder kr. naar man ser paa dagens kurs. Men den dagen PCIB blir annerkjent for sin teknologi av flere BP selskaper, boer vi naa dit.

Bakskoen, er at PCIB ser ut til og vaere fryktelig daarlige til aa markedsfoere seg, (les selge seg inn til BP selskapene. ) For det er dit vi maa na for og tjene gode penger. Det har gaatt hele 5 aar siden PCIB fikk AZ paa kroken, uten at de har maktet og overtale ett annet BP Selskap til og teste ut fimaChem, fimaVacc eller fimaNac GRATIS??. Og da tar det selvfoelgelig tid og naa dit vi oensker.

Saavidt jeg leste, skrev Snoeffelen, eller noen andre i fjor, at Hiltonol hadde over 100 kunder. Og som kjent skrev de samme at vaar teknologi kan vise til bedre resultater. Da begynner og man selvfoelgelig og undre seg over hvorfor PCIB ikke har flere partnere etter saa mange aar hvor vaare produkter er presentert paa ett tosiffret antall (ett stykke opp paa skalaen), med biotec og pharma messer og konferanser verden rundt… Konklusjonen kan ikke vaere annet enn at de er fryktelig daarlig til og selge egne produkter.

Allikevel, er jeg ganske sikker paa at vi vil naa vaart maal siden forskningresultatene er gode. Det tar bare litt lenger tid enn normalt.

7 Likes

Yes, der er vi uenige. Maa si jeg hadde vaert veldig happy hvis vi hadde hatt flere BP selskaper som partnere.

1 Like

Veldig bra jobb, @Investor.

Tydelig at PCIB har et sterkt ønske om å løfte fram det potensialet fimaVACC har også innenfor profylaktiske vaksiner. Det er svært interessant.

Tidligere har man i all hovedsak lagt vekt på terapeutiske kreftvaksiner, og Walday har på spørsmål om muligheten for å gjøre seg gjeldende også for forebyggende formål, vist til at slike studier krever store populasjoner og er svært ressurskrevende.

Det siste er utvilsomt riktig, men de siste månedene har gitt en hel verden en kraftig påminning om at forebygging fortsatt må være en vesentlig del av det medisinske totalforsvaret.

Med andre ord; viser fimaVACC-teknologien seg å ha minst like store fortrinn innenfor forebyggende som for terapeutiske vaksiner, er det all grunn til at PCIB løfter fram dette nå.

Så skrikende aktuelt som dette er nå, var det vel nærmest umulig å vente helt fram til kvartalsrapporten :wink:

17 Likes

Vet ikke hvor grensa går mht børsmelding men er det noe nytt burde det vel strengt tatt være egen melding på dette?
Kursen går 10% og det kan ikke være bare pga gjentakelse av tidligere “sterke” meldinger? Litt forvirra men steika tilfreds med kursen og jo høyere vi står før avtalen med AZ jo bedre er det. Pils på terrassen her nå og i morgen blir jeg 66 og kan gjøre som jeg vil. Kan ikke bli bedre dette.

Tror ikke det er så dumt jeg at vi ikke har vært så ivrig for å få så mange på kroken for tidlig. Stor forskjell på å selge “farse” og ferdige kjøttkaker. PCIB HAR NOE nå og det øker prisen.
Vi har vært med på emisjoner og har stor makt med våre aksjer. Hadde flere BP vært inne så er det dem som har bestemt alt så her er jeg ikke enig med deg solo.

Men dette blir jo null problem når AZ blir en del av teamet.
Synes nesten dette bekrefter avtale med AZ? Eller trekker jeg det litt langt da?

4 Likes

Ikke første 8, men 8 med dobbel behandling. Kan gjenta denne fra i går

Gjentar denne som jeg fikk av Ronny Skuggedal 15.05.2019:

“IDMC sin konklusjon etter «safety run-in» på 8 pasienter med 2 fimaChem behandlinger vil bli kommunisert til markedet. Denne konklusjonen vil naturligvis foreligge en tid etter 2.gangsbehandling av den 8.pasienten. Det er også naturlig at inkluderingshastigheten er lavest i begynnelsen frem til alle sykehusene er aktivert”.

Når denne kommer vil det gi en pekepinn. En kan vel anta at omtrent halvparten av de innrullerte kan motta 2 behandlinger?

Hvis dette er forutsetningene vil det være omtrent 16 pasienter som er innrullert i den eksperimentelle armen og omtrent 16 med SoC. Altså totalt 32 av 120. Og meldingen vil komme “en tid etter 2.gangsbehandling av den 8.pasienten”. Hvor lang tid er dette etter innrulleringen?

Videre må man merke seg at “det er også naturlig at inkluderingshastigheten er lavest i begynnelsen frem til alle sykehusene er aktivert”.

Edit: 5 av 7 i extension studien fikk 2 behandlinger. Altså kan man anta at det er flere enn halvparten av de som får PCI i RELEASE som får dobbel behandling (lav N i extension studien)

Edit 2:

Fra innrullering til 2.gangsbehandling ser det ut til å ta omtrent 2 mnd. Korriger meg hvis jeg leser dette feil. En tid etter dette kan en jo bare spekulere i hvor lenge er, men ikke utenkelig med noen mnd til?

5 Likes

Er det noe endringer på aksjonæroversikten da? Virker mer som trading på meg…ganske mange millioner aksjer som har blitt handlet de siste ukene, uten at det er store endringer på listene. Årsrapporten var ganske nøytral…ingen UK, ingen fpd i USA, ikke flere sites åpnet, ingen åpning i Korea, ingen vurdering etter første 8 pasienter har fått fimaChem, mulige forsinkelser på Release etc. Lyspunkter er Taiwan og en fortsatt mulig avtale på Nac. Verdivurdering ligger vel fortsatt på noe over 80,- med 50% av Nac priset inn. Fortsatt noen kroner opp dit, men ser ikke noe annen grunn enn rent aksjeteknisk at den skal kjøre høyere nå?

10% av totalverdien for selskapet vel? Forstod at avtalen er priset til 50% sannsynlig, hvis jeg husker rett fra siste Radium.

Mulig jeg husker feil…men Pål Falck forventer ikke de vanvittige upfront avtalene med AZ

Det var nøyaktig det jeg sa…10% av totalen og 50% sannsynlig…da er halvparten priset inn. Skjø ner ikke hva du mener med å baisse…eller 51% hvis det er det du reagerte på

4 Likes

Bra at selskapet ihvertfall posisjonerer seg som “ikke uaktuelt”.

Solid med engasjement nedover i ordreboka

4 Likes

Tipper at det er fraværet av litt større salgsposter under 54 som har begrenset omsetningen de siste timene.

4 Likes

Utdraget fra årsrapporten her betyr ikke det samme som “ikke uaktuelt”.

Det kan også leses som f**k yeah, vi kan meget mulig nulle malaria, tuberkulose og andre smittsomme sykdommer hvor betalingsviljen har vist seg høy…

Jeg tror forfatteren av denne delen av rapporten gjør hoftevrikk og drømmer om snarlig fest på private yachter i Middelhavet. :motor_boat: :man_dancing: :dancer: Jeg inviterer meg selv med :champagne:

Edit: hadde foretrukket T-Rex emoji fremfor Brachiosaurus. Begynn heller å bruke denne :t_rex: :sunglasses:

26 Likes