Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2 2020 (PCIB)

Vi fortsetter småprat om pcib her!

1 Like

Puh, var redd vi hadde brukt opp kvota og ikke fikk ny tråd før i 2021 jeg nå. #skrivekløe #az #jonas #dealornodeal

5 Likes

Den forrige tråden var nok programmert til å dø etter 7 634 innlegg - omtrent som f.eks blekkskrivere (se “planned obsolescence”).

Hjelper nok lite.

3 Likes

For å ta opp tråden fra slutten av forrige. Her er mange som i kraft av mye kunnskap har klare forestillinger om at snart vil vi se resultater. Overbevisende forventninger, sterk tro som nærmer seg sannhet.

Jeg liker å tro det er sant, jeg og.
Men
Kanskje
Realiseringen av de nødvendige mekanismene, kan bli forsinket
Som mye annet i verden?
Hvor mye pauses?
Kan alle involverte ledd og prosedyrer rulle videre? Like stødig? Samme hva? Med hjemmekontor? Karantene?

Poenget kan sies enklere. Hvis toget sakker farten, får flere stopp underveis enn planlagt, så kommer det senere fram til Målet.

Har jeg bannet i kjerka nå?

1 Like

Brukte du veldig mange ord på å hinte om en mulig utsettelse av en AZ-avtale pga Covid19?.

Selvfølgelig kan den bli forsinket - men inntil vi hører noe annet er det vel greit å ta utgangspunkt i at ting er “on track”!?.

6 Likes

Einarsson sa nå ihvertfall i podcast her om dagen at fra BP sin side så er det fullt trykk. Ikke sikkert det gjaldt PCIB men jeg tenker det er god sannsynlighet for det.

Men uansett om det tar lenger tid å komme i mål - hva så? Er teknologien blitt dårligere? Får ikke folk kreft lenger?

5 Likes

Ser Ingen grunn til at avtale med AZ ikke skulle ferdigstilles innen 1juli…tror faktisk samtalene intensiveres!!
Det som skjer nå, øker bare fokuset,på Pcib sine leverings plattformer,Garantert

6 Likes

Mer klart og tydelig enn Einarson sin bekreftelse er det vel ikke mulig å gi så ingen grunn til å bekymre seg for forsinkelser.
Vi får gå ut i fra at dem vil bruke 6 mnd slik dem antyda så blir vi ikke skuffet for den fristen vil dem garantert holde.

4 Likes

«Fullt trøkk» sa Einarson!! Går ikke an å misforstå!

3 Likes

Full trøkk og lav rente. Så får vi se om vi klarer stige litt :slight_smile:

5 Likes

Det skulle vel være større og større sjanse for avtale med AZ etterhvert som tiden går nå frem til 1. juli?

Vi bør ha passert 30 for godt i dag…men hele tiden noen som selger ned.

5 Likes

Tipper mange er usikre og vil ta med risikoen litt ved å selge seg ned litt,
Enten vil de sitte i cash en stund, ellers så tror jeg mange tar noen lodd i Phorocure nå siden det kom melding fra selskapet i går og Spetalen er tungt inne.
Men dette er bare tipping frå min side, kanskje er det smarteste å bare sitte rolig i båten.

Viktig i all elendighet å huske akkurat denne : “FULLT TRØKK”…ta den frem av og til :slight_smile:

4 Likes

Mange ulike vurderinger og hver enkelt må vurdere hva man tror er lurest. Nå er vi snart over i siste halvdel av den tidsrammen på 6 måneder som PCIB og AZ avtalte for ca 9 måneder siden. En avtale med AZ kan komme mandag morgen, neste måned eller om to-tre måneder. Den som hadde visst sikkert når det kommer kunne kjøpt dagen før. Alle vi andre må igrunnen stole på magefølelsen. Min tilsier at jeg ikke vil være på utsiden når dette er i boks.

7 Likes

“Det virker på alt”.

God helg!

9 Likes

Fruen dro på me bobler til frokost, er det å et tegn ?

Eg fikk ikke noe, noen må jobbe :joy:

7 Likes

Både håper og tror at dette går veien. Men hadde nok vært enda mer komfortabel dersom det var AZ som hadde kommet til PCIB med forslag om tettere samarbeid, avtaler/mulig oppkjøp, og ikke at det var Walday som fikk presset frem forhandlinger ved å sette ned foten og stille ultimatum.

På den annen side har forhandlingene nå pågått så lenge at dette uansett var noe AZ tar på det dypeste alvor.

Et lite hjertesukk:
Noen ønsker åpenbart at disse trådene skal fungere etter prinsippet om at “hvis du klør meg på ryggen, så klør jeg deg på ryggen etterpå”.
Og at det minste snev av motstand er motivert av ønsket om en lavere inngang.
Det siste er i beste fall særdeles banalt og naivt.
For det første blir da tråden en eneste stor “onanistisk” boble, for det andre er det ingen, inklusive de mest innflytelsesrike skribentene her, som kan flytte kursen en tiøring med ren synsing, som f.eks den jeg bedriver nå.

I den grad en enkelt skribent greier å påvirke kursen i et av våre selskap, er det fordi vedkommende har kommet over harde fakta som så sprer seg som ild i tørt gress.
På den annen side skal man ikke undervurdere den positive eller negative holdning som råder grunnen på de enkelte tråder.

8 Likes

Er det noen som vet hvor ofte de møtes, eller hvor mange ganger de har møttes? Altså med AZ.

1 Like

For mange er det om å gjøre ikke å bli mismodig , og selge seg ned i panikk. Denne småprattråden bidrar til både å holde motet oppe , og å beholde aksjebeholdningen oppe. Begge deler er viktig !

7 Likes

Fakta har vi mottatt fra PCIB. 1. Stor interesse for fimaVacc, etter de presenterte vaksine resultater og godkjenningen av det siste patentet. 2. FimaNac avtaleforhandlinger med minst ett BP selskap. 3. FimaChem, Pivotalt release studie, og forhandlinger om ASIA partner.

Hva enn forumdeltakerne maatte skrive paa dette forumet, kan det umulig bli mer bull enn dette! Vel, det maatte vaere at de presenterer at en upfront payment avtale er inngaatt, eller at ett BP selskap har lagt inn bud paa PCIB>

3 Likes