Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

Med fare for å gjenta det glade budskapet. I lys av positiviteten til PW i intervjuet i går OG forrige Radium podcast PCIB var med i, kan jeg ikke annet enn si at det ser ut til at det koker under overflaten i selskapet. Jeg har tenkt til å kjøpe meg litt mer opp (for å få ned snittet, jeg kjøpte meg primært inn litt før emisjonen i fjor), og tror timingen for den begynner å nærme seg. Det blir spennende å følge selskapet fremover :rocket:

EDIT lyst --> lys | nok Er --> koker

9 Likes

Det må vel kun bety en ting, og det er at resultatene er oppsiktsvekkende gode! :rocket:

7 Likes

Pharmma er risikabelt!! Men i den grad det er mulig er jeg 99% sikker på at pcib Lykkes.
Skulle det vise seg at Gallegangs går inn og resten er bare søppel, vil vi fremdelele kunne ta 15-20 gangern.
Det sier bar Litt om potensialet her🤘

9 Likes

Bare minner om at en AA-godkjennelse på interim avlesning er så godt om en blockbuster garanti. Har gått gjennom det før men gjentar det likevel; median inntjeningen på produkter godkjent på AA er 1 milliard dollar. That is a fact.
So you do the math.

24 Likes

Så er det jo også gode grunner til å gjenta det betryggende faktum at PCIB har penger til godt forbi tidspunktet for interimsavlesningen (pluss til andre planlagte aktiviteter).

Lenge før vi er kommet dit, er det svært sannsynlig at det er signert et antall partneravtaler innenfor fimaVACC.

Går dessuten storfisken i garnet mot slutten av neste halvår (fimaNAc), har jeg store problemer med å se hva som skulle utløse behov for nye emisjoner.

13 Likes

Sikkert en del som rynker litt på nesa over tanken på en ny opportunistisk emisjon i PCIB etter et eventuelt rally.

Men fytti tenk på hvor vanvittig usårbare de hadde vært med 700 millioner i banken og en market cap på 2+ milliarder.’

Da kan du plutselig snakke om en aksje som er i den absolutt laveste risikoenden av prekommersiell biotech.

3 Likes

Det som FAKTISK er deilig å tenke på er at PCIB er finansiert og full kontroll så langt det er mulig på RELEASE (ggk fimachem) mulighet for AA interim res (derav blockbuster) studie se gårsdagens samtale PW i PCIB og Pål F i Arctic Sec!

I tillegg en teknologiplattform innen chem, vacc og Nac med samarbeidspartnere!
:partying_face:

For all del noen ønsker sikkert lavere kurs for å komme inn😂

1 Like

Synes PCIB er usårbare nok som de er jeg, null stress, ikke behov for emisjon og ingen planer om emisjon :slight_smile:

4 Likes

Nei dette mener jeg ikke stemmer -
En pasient fra Asia som faller inn under inkluderingskriteriene for RELEASE studiet, er en fullverdig pasient i studiet, om pasienten er asiatisk har da ingen betydning.

Release studieoppsettet er det samme i Norge og Tyskland som US og evnt. ett asiatisk land.

Dette med at Japan har byråkratisk strenge regulatoriske regler for oppstart av ett registreingsstudie for så være - Vi har da våre gammle tunge byråkratiske regler hær oxo i Norge, som virker utdaterte i 2019!

Ronny snakker om dette på podcasten de var på rett etter Q2
Der han sier at Asia sites vil kunne gi økte kostnader ved site aktiveringer men oxo økt rekrutteringhastighet som igjen gjør at man kommer raskere i mål med studiet, og man vil ha et større marked ved en evnt. markedsgodkjennelse.

17 Likes

Hva er det markedet. Ikke skjønner ¿¿???¿?

2 Likes

ALLE høres tilfreds ut etter gårsdagens seanser men noen ønsker ikke at kursen skal ta av og derfor legges solide synlige poster for å vise at her må du ha volum om du har tenkt å flytte kursen.
Vi har alle våre hobbyer.

2 Likes

Markedet forstaar at etter saa mange aar, og saa mange gode nyheter, saa er det kun en partner som legger penger paa bordet som kan loefte kursen til stoerre hoeyder.

Men skjer det, vil kursen virkelig ta av. For da kan vi forvente at det vil komme mange fler som gjoer det samme. For med fimaNac og fimaVacc partnere som legger penger paa bordet, og fimaChem paa vent begynnet det og lukte storfugl.

1 Like

I et innlegg på denne strengen noen uker tilbake ga jeg min begrunnelse for å være virkelig langsiktig i en aksjen jeg mener har stor oppside og hvor jeg har tillit til ledelsen, teknologien og markedet.

Mine hovedinntrykk fra gårdagens samtale er disse:

Fremdriften i prosjektene er god og ledelsen har god kontroll med arbeidet innen de tre områdene. Jeg merket meg spesielt det som gjøres for å følge opp hver enkelt «site».

Etter diskusjonen rundt Nucana og mulige konkurrenter vurderer jeg sannsynligheten for suksess høyere idag enn for to dager siden.

Inngåelse av (partner)avtaler er omfattende arbeid, både fordi avtalene i seg selv er komplekse og fordi avtalene skal møte avtalepartnere når disse er i en situasjon hvor PCIB sin teknologi passer inn.

Vi har grunn til å vente positive nyheter fra selskapet innen nyttår, men sannsynligheten for at det blir partneravtale® i år oppfatter jeg som mindre idag enn for to dager siden.

17 Likes

PHOTOCHEMICAL INTERNALISATION FOR ENHANCING VACCINE IMMUNE RESPONSE
PHASE I CLINICAL STUDY

kan ikke skjønne annt enn at fimaVACC vil kunne gi en stor klinisk fordel spesielt for Peptid- og proteinbaserte vaksiner.

Peptid- og proteinbaserte vaksiner er en undergruppe av terapeutiske kreftvaksiner. Det er bred enighet om at terapeutisk peptid- og proteinbasert kreftvaksine så langt ikke har vært i stand til å fremkalle tilstrekkelig sterke immunresponser.
En grunnleggende utfordring for de fleste eksisterende terapeutiske vaksinatilnærminger er å produsere en sterk og relevant cellulær immunrespons (T-celleaktivering).
En potent induksjon av cytotoksiske T-celler anses som avgjørende for vellykket terapeutisk vaksinasjon.
Dette er et hovedbehov i markedet, som kan adresseres ved å bruke fimaVACC-teknologien.
I tillegg til bruk i terapeutisk vaksinasjon mot kreft, har fimaVACC også potensialet til å brukes til både terapeutisk og profylaktisk vaksinasjon for flere infeksjonssykdommer.

En annen lovende vei fremover i utviklingen av terapeutiske vaksiner er å kombinere vaksinasjon med andre kreftimmunoterapimodaliteter som sjekkpunktinhibitorer, CPI
Det er en sterk vitenskapelig begrunnelse for å kombinere CPI med fimaVACC-teknologien: fimaVACC øker antallet T-celler indusert av kreftvaksiner mens CPI forhindrer svulsten i å unndra seg immunresponsen.

En fimaVACC deal kan da umulig være langt unna :grimacing:

11 Likes

https://newsweb.oslobors.no/message/488103

Ultimovacs skal snart presantere resultater , noe som får en til å tenke litt på samarbeidet som var mellom disse to selskapene og resultatet som var lovet å bli presantert til markedet?
Når er det tenkelig at dette vil skje og vil det være en egen produsert melding kun for disse resultatene eller en del av en rapport fra Ultimovacs?

Når PCIB besluttet å kjøre fase 1 studien i friske frivillige så klarte de med veldig lav kostnad å kjøre 2 paralelle løp hvor en endet opp med ikke bare fantastiske resultater innen fimaVACC men også sparte en “haug med tid” .

Kunne en klart og gjordt tilsvarende med en liten gruppe kreftsyke innen fimaVACC hvor en (helst signifikant) kunne vise til “ytelse innen kreftsyke” parallelt med fimaCHEM så kunne en spart mye tid og fått "det endelige beviset for ytelse " med kreftsykdom.

Så , Ultimovacs prekliniske resultater kan bli viktige for PCIB og PW uttalte jo på en kvartalsgjennomgang…"ganske gode resultater for PCI-bidraget.

5 Likes

Hi Xxx and thank you for your interest in PCI Biotech.

The Ultimovacs collaboration ended due to strategic considerations and PCI Biotech foresee to publish data although this is not of highest priority.

Best regards

Ronny Skuggedal

CFO

Allt krut på det som skapar värde åt oss och patienterna. Ultimovacs resultaten kommer när dom kommer. :wink:

3 Likes

Skal ikkje være lett å legge bak seg 30 for godt, nei.

Vi får bare være tålmodige og vente på de neste nyhetene; mulig at det ikkje kommer noe som helst før Q3 og ESMO, men de VET vi at kommer :slight_smile:

FPD i USA og Asia blir nok ikje før i 2020…

4 Likes

Q2 August 28, 2019

► Regulatory and ethics approvals progressing according to plan – by mid-August
approvals had been received for USA and 8 of 11 planned European countries: Norway,
Germany, France, Spain, Belgium, Poland, Sweden and Denmark

► Site initiations progressing according to plan with a total of 15 sites across 7 European
countries open for enrolment and actively screening for patients by mid-August

► Orphan designation granted in both the US and EU

► Fastest way to market determined through regulatory interactions with authorities

► The prevalence of bile duct cancer is higher in Asia than in the western world

► Feasibility study in Asia ongoing to select the most appropriate RELEASE study sites for
patient recruitment and market impact, with the aim to open sites in 2020

9 Likes

Får de godkjennelse tidlig på 20-tallet og har patent til midt på 30-tallet har de god tid til å tjene plenty av milliarder, og god tid til å fornye patentet med ny teknologi.

8 Likes

@FakeNews

Mitt inntrykk er at selskapet har god kontroll når det gjelder sikring av den intellektuelle eiendommen. Hver gang spørsmål om patenter er kommet opp, har ledelsen forsikra oss om at her har man full kontroll.

Sjøl om teknologien som alle tre produktområdene bygger på, har en felles kjerne (kombinasjonen av fimaporfin og laserlys), ser jeg for meg at PCIB sitter med et betydelig og betryggende “patentbibliotek”. Jonas Einarsson har for øvrig kalt Anders Høgset for en trollmann når det kommer til patenter.

Så har jeg en klar forventning til at selskapet, når nettstedet oppgraderes / fornyes, vil presentere dette biblioteket. Alt ligger på åpne kilder, det selskapet kan gjøre er å sammenstille egne patenter i en ryddig oversikt.

6 Likes