Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 3 2020 (PCIB)

Personlig sliter jeg med å forstå hvorfor de er så overrasket. Synes heller det vitner om en ledelse som ikke er realitetsorientert med tanke på egen investormasse og dens motivasjon. Lå vel rimelig greit i kortene at kursen ville gruses ved no-deal.

3 Likes

Helt enig. Fullstendig i utakt med egne aksjonærer.

Per er overrasket over korreksjonen i dag, viser vel bare hvor mye peiling han har, hva trodde han egentlig! Han kan tydeligvis snakke når han vil og! Har lyst å bruke ord her om vedkommende som ikke egner seg på trykk!

1 Like

Fordi PCIB caset i realiteten før nov 2019 tilnærmet kun var RELEASE case.

Det er vesens forskjell på et fall på 20% vs fall på 50%.

Når ledelsen, investorer og analytikere tilnærmet kun har regnet på RELEASE som verdi i selskapet.

Samtidig var ikke kursen «høyere» enn 50-tallet så at det i utgangspunktet var euforisk stemning får ikke jeg til å stemme helt.

3 Likes

Enig i det, men det kan jo være småaksjonærene som i dag blir tvangssolgt som “tar feil”. Det er noen som kjøper i dag.
Siste kapittel om PCI er ikke skrevet.

7 Likes

Jeg synes det er snålt at han kan si at det er overraskende med en reaksjon ned til forrige støttenivå som var i leiet 20-25.

Tredagersregelen frem til close fredag så markedet får tid til å fordøye denne negative nyheten vil si noe om hvor vi skal ligge fremover, jeg blir overrasket hvis den begynner å trade under 20, men er 0% overrasket over at vi trader der vi gjør i dag.

Selskapet har i sin kommunikasjon lagt utrolig mye vekt på dette med Astrazeneca, mens det er aksjonærmassen som holder liv i narrativet om fremgang i asia med først regulatorisk godkjenning, og deretter åpne sites i både taiwan og sør-korea.

Dette var en av de sterkeste slidene PCIB hadde, hvordan vil den se ut i fremtiden hvis den overhodet er der? Begynner å bli en lang liste av store selskaper som har sett på FimaNac og ikke gått videre med den nå.

Selskapet burde selvfølgelig hentet penger for lenge siden mens de hadde sjansen. Nå er plutselig finansieringen i spill så det holder.

13 Likes

Selvfølgelig en trist dag å være PCIB-aksjonær, og har forståelse for de som velger å selge seg ut etter dagens melding. Jeg personlig investerte ikke i PCIB kun i håpet om at det skulle lande en avtale ved fimaNAc, men hovedsakelig GGK. Samtidig ser man i ettertid at kanskje det beste for alle parter hadde vært om PCIB potensielt kunne jobbet i det stille med AZ under denne evalueringsperioden og kanskje det ikke burde blitt børsmeldt noe som helst i november 2019. Denne evalueringsperioden har hatt ALT for stor innvirkning i kursen, noe man også ser i dag.

For å snakke om det positive med dagens melding, blir fortsatt resultatene gjennom samarbeidet omtalt som oppmuntrende mao. skyldes nok ikke avslutningen av samarbeidet som en faktor av selve teknologien. «Encouraging preclinical results have continued to be achieved with the fimaNAc platform in this collaboration (…)»

Dette underbygges i samme setning: «(…) the decision not to enter into a definitive
agreement is primarily based on a strategic evaluation of current development
needs. » Avslutningen av samarbeidet er et resultat av AZ sin strategiske evaluering av dagens utviklingsbehov. Dette kan være så mangt, men slik jeg ser det har det iallfall ikke noe med selve teknologien å gjøre.

Oppsummert, en kjip melding å starte dagen med, men jeg sitter hvertfall rolig i skuta ennå.

8 Likes

Kan jo prøve å tolke Waldays overraskelse “positivt”: Han er overrasket fordi han vet mer enn oss, men har ikke forstått det heller. Det skal jo ikke så mye til å vite mer enn det vi har fått vite… Han vet vel kanskje også hva det “strategiske” består i, som gjorde at det ikke ble noen avtale ? Men hvorfor ikke fortelle litt mer ? Kanskje kursen da ihvertfall ikke hadde fallt fullt så mye ?

10 Likes

Denne pågående ventingen om avtale eller ikke mellom AZ har tatt helt fokus fra alle de andre pipelinene til PCI med stor verdi. Hvis man kan trekke noen positivt utav denne dagen er at man nå fremover kan fokusere på det som i bunn og grunn de fleste i sin tid investerte i nemlig GGK og RELEASE. Bare dette tilsvarer kurs langt over det som den står i nå. Dette er en overreaksjon på grunn av stor skuffelse på noe mange mente var i boks, Tror nok vi får en reprising de nærmeste dagene når skuffelsen og sjokket har lagt seg tror jeg. Skjønner samtidig alle med et stort tap i aksjen har solgt. Jeg har også et stort tap, men forholder meg stille i båten til jeg får høre litt mer fakta fra ledelsen, som etter min mening må komme fort på banen og forklare seg til trofaste aksjeeiere.

10 Likes

Det som har gitt meg en “reality check” er at når AZ avslutter samarbeidet, er det vanskelig å se for seg at PCIB sitter på en medisinsk revolusjon. Ja det er, hva skal man si, lovende resultater som kan bli til noe i fremtiden, men da jeg investerte i dette selskapet hadde jeg høyere tanker om det. Alle som har tatt store tap i dag har min dypeste medfølelse. De som ikke har min dypeste medfølelse er de skribentene som har satt klovnefjes på alle kritiske innlegg. Dere har gjort disse PCIB-trådene til ekkokammere. Sett i retrospekt har disse skeptikerne foreløpig hatt soleklart mest rett.

7 Likes

Tenk å ha munnbind etter å ha gjort det slutt med eksen

Walday skjønner ikke at flere år med ny ørkenvandring og emisjoner er det verste aksjonærer vet. Han må leve i sin egen verden.

1 Like

Dette hadde vært reell kursnedgang hvis PCIB ikke hadde andre bein å stå på (GGK, RELEASE) Overreaksjon grunnet alt for mye fokusering og snakk om dette. Ikke avgjørende i det hele tatt for prisingen av aksjen. Siste analysen var ikke AZ inkl. engang og kursen var satt langt høyere.

4 Likes

Denne høyst uvamlige fremgangsmåten har jeg vært inne på flere ganger, uten å få noen adekvate svar. Hva kunne motivet til pcib være for å offentliggjøre disse forhandlingene i november?
Var det bare rent amatørskap i et håp om å legge litt ekstra press på AZ?
Hadde Walday opptrådt som ledere flest og tatt dette internt, ville kursen fra november og til i går vært en annen og lavere. Antagelig i intervallet 25-30.
Da ville vi også unngått dagens tragedie.

Mange har mistet sparepengene sine på urealistiske forventninger. Vel er alle ansvarlige for egne investeringer, men her har de glade amatørene i pcib også bidratt. Eierne av pcib, altså oss aksjonærer, fortjener en kjapp redegjørelse nå.

Ser ingen nevner at den felles forskningen nå er pcibs eiendom. Men så var den antagelig heller ikke av vesentlig verdi, i alle fall ikke for az.

2 Likes

Jeg vurderer det dithen at de er et av de biotekselskap med minst brenning av penger pr kvartal og at de har 250 millioner ish på bok? Så har styret og ledelse nå en jobb med hvor de skal kunne sette Nac teknologien i virksomhet.

Ikke minst fokus på gullet som alltid har vært og fortsatt er RELEASE. Nu recruiting i Asia. Trist i dag uten AZ, men ikke så helsvart. Kursen lå jo «bare» i 50-tallet og som flere påpekte milevis unna FOMO reaksjon.

Skal kursen liksom ikke få ha en FOMO under evalueringstiden og samtidig bli gruset ved fakta og handles på 20-tallet. Mulig helt selvsagt basert på TA, men basert på liten oppgang ved evaluering i utgspunktet kan like gjerne dagens enorme fall være tidenes overreaksjon?

3 Likes

Skjønner ikke hvordan du kan skrive dette. PCIB har penger på bok lenge enda, og mye kan skje den nærmeste tiden bl.a med rekruttering, sites i Asia, flere samarbeidspartnere osv. Den ørkenvandringen din ser jeg ikke for meg nei. Viktig å barbere seg uten å kappe av hodet.

3 Likes

231 mill ved utgangen av juni.
Cirka 170 ish ved årsslutt.

Penger brukt/antall pasienter dosert = SKyhigh

Mtp måten de har FLÅDD folk levene på når de har kommet med litt kritisk tankegang her inne? Klovnefjes sendt ut i hytt og gevær? De burde skamme seg. Til resten av gjengen har de min dypeste kondolanse. Børsen er brutal og lærdom er ofte dyrt. Slike echo chambers som denne kanalen har bestått av er livsfarlig.

7 Likes

På en dag som denne er det mange som får en kalddusj og realitycheck.

Det som egentlig har skremt meg litt er hvordan alle som har vært bittelitt kritiske evt litt risk beviste har blitt sablet ned som idioter og tullinger.

Jeg tenker det er flere brukere som idag kan gå seg selv litt i sømmene og tenke seg om 2-3-4 ganger hvordan de har oppført seg i tråden det siste månedene.

Ellers, svært kjedelig for de som satt over her.

26 Likes