Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 3 2020 (PCIB)

Enig i det du skriver her. Hadde selskapet hatt noe positivt å melde om f.eks. fpd i Asia eller noe om FimaVacc eller rekruttering, ville de vel meldt det nå for å bremse kursfallet. Å vente med slikt i denne situasjonen til Q3 ville vært utilgivelig.

3 Likes

En trist dag for alle.
Vi hadde vel alle håpet på at Amphinex skulle gjøre under for aksjekurs, pasienter og være med å bygge en ny norsk industri.

Mye av dette er gruset i dag.

Vi får gjøre opp status når støvet har lagt seg.

Flotte resultater med Ultimovacs, og flotte resultater sammen med AZ, som ingen av de vil ta i bruk, men kun presentere?

Det er ikke enkelt og vaere biotek investor. Man satser og treffer blink, uten at resultatet er verdt noe? Signalet som sendes, er at vaar leveringsteknologi passer bedre paa utstilling enn i bruk???

3 Likes

Dette må jo ha kommet svært overraskende på ledelsen og styret.
De ligger vel i respirator hele gjengen.
Nok en gang ser vi at megautstedelser av opsjoner, er en uting, når tildelingene baserer seg på premisser, som er feil.
Her burde de ventet til etter en avtale med AZ var signert.

1 Like

AstraZeneca er nede mot 900kr. De merker også at det ikke ble avtale :rofl:m

Fra spøk til alvor. Et scenario som nu er skjedd er etter alle solemerker et alternativ PCIB har vurdert og har planer for.
Det er stor grad av sikkerhet at det er business as usual for value in the vault ved RELEASE studiet.

I tillegg er det alternative handlinger innen Vacc og Nac som nå tas fram. Det er egentlig selvsagt at styret og ledelse nå tar fram de ulike valgmuligheter og planer utfra dagens veivalg!

6 Likes

å selge med 60% fall i verdien uten noe negativt fra selskapet om de 3 platformteknologiene…aldri i livet-
dette kan snu snart.
skal ikke mye positivt til før panikken vedvarer med motsatt fortegn.

15 Likes

Blue eyed Norwegians with far too much easy money; welcome to the reality show called Biotec!

2 Likes

Med fasiten i hånden kan man si at kommunikasjonen rundt dette har vært elendig fra ende til annen og har skapt ekstremt mye unødvendig volatilitet. Terningkast 1 til PW og gjengen for det.

Slakt i dag er på sin plass, men jeg tenker at 50%+ er litt i overkant, men det kan vel skyldes en forsterkning av fallet grunnet tvangssalg? @arve1954

Men vanskelig å si, kanskje 50%+ er helt passende også, tiden vil vise. Trøsten får være at det er bakt inn mye elendighet og mistillit.

Når kursen faller 50% på en dag så burde de skjønne at de har bygget opp store forventninger, da nytter det ikke å skylde på at markedet hadde for store forventninger, da må de ta en oppvask med seg selv.

9 Likes

fjerner bavarian og biontech og avlyser samarbeidet havarerer kursen.
veldig dumt men hva med muligheten for oppkjøp nå?

1 Like

Uten noe negative??? Hmmm…

Takker for tilliten, men jeg var ikke smart. Bestemte meg for sent for å selge, og fikk solgt mindre enn halvparten av aksjene fordi kursen begynte å falle og jeg avsluttet salget. Tabbe nr 2 var å kjøpe det meste tilbake på 70 kr. Men 400k i netto gevnst er selvfølgelig bedre enn at hele oppgangen hadde blitt borte uten at jeg hadde fått noe som helst igjen for den. Har jo også tatt pene gevinster i PCIB ved tidligere kortvarige opphold i aksjen.

Nå har jeg ingen som helst planer om verken å kjøpe eller selge i PCIB. Grunnen til at jeg tror at fallet er litt overdrevent er at når man ser at så mange kvitter seg med beholdningen så er det nesten vanskelig å forestille seg hvem det er som kjøper så mange aksjer som det som slippes ut i markedet nok. Det er muligens noen av de virkelig smarte som solgte alt på 85 og satt og ventet på at utfallet kunne bli “ingen avtale” for nå å kunne få 4 ganger så mange aksjer.
Forstår at folk som Arve ikke orker å skrive noe mer etter det som har skjedd. Katastrofe er nok bare forbokstaven på det han må føle.

2 Likes

Håper einarsson får PW inn i podcasten i dag , gjerne i en PCIB spesial

1 Like

Vel har eg vært bekymret for rekrutering på ggk.

Vel har eg fryktet dette utfallet! og dagen i papir penger er fæl.

Men SALG på 20 ?

Nei faen heller, kjøp hele dagen !

8 Likes

hva med å lese hele setningen

Trist dag for mange dessverre.
Jeg er godt oppe på Topp-50 lista og har derfor et stort papirtap i dag, men tar dagens nedtur forbausende rolig.
Jeg har vært med fra under 20kr til over 80, tilbake til 20, opp til 85 og nå tilbake til 20.
Skal nok klare det greit en gang til.
Jeg sitter for GGK.
PCI virker fortsatt selv om mange blir tvangssolgt i dag.
Turen oppover igjen blir lang, men dagen i dag er nok en overreaksjon.
Skal vi tippe 50% opp til jul ?

Den som venter får se. For meg er det bare papirpenger. Jeg har ikke tapt en eneste krone.

Har man trua så har man trua :slight_smile:

37 Likes

Kondolerer ,dette var helt uforstålig.Har solgt alt da jeg syntes dette skurrer.Men håper ikke AZ kommer med bud nå.

1 Like

#RiskManagement

Har selv solgt meg ut på 24.5 i dag. Close over 20.1 er bra men tviler. Ser ut som at den skal ned og teste 18 ila kort tid. Dipper den under så er det vakum…

Den perfekte storm dette, med kraftige forsinkelser på GGK, kapitalbehov og tillitskrise som bakteppe. Tenkte senest i går på på å lette meg med 40%, ble med tanken nok en gang. Som vil si at man kun har seg selv å skylde på…

3 Likes

Hva kan vi håpe på fremover som kan drive kursen oppover?
Q 17.11 vil forhåpentligvis være informativt, jeg har hele tiden hatt en tro på at forskningsresultatene som nå eies av PCIB kan skape verdi på noe vis, man skulle jo anta at hvis resultatene er så gode som selskapet har gitt uttrykk for, så skulle det være svært interessant for andre BP å i det minste kaste seg på en “evaluering”. Mulig jeg har vært for naiv i min tro her.

Det er klart en dag som dette svir, jeg har papirtap som er langt over smertegrensen. Alle har sikkert vurdert å selge i dag, hvordan er deres tankeprosess? Jeg tenker på f.eks forskningsresultater. Jeg har også hele tiden tenkt at jeg sitter til etter RELEASE, uavhengig av AZ, fordi der kan det komme store verdier. Tenker at selskapet var “nettopp” verdt over 4 ganger så mye, og det er ca 3 år siden prisen var på samme nivå som i dag, og om det virkelig er mest sannsynlig at verdien vil fortsette å falle på lang sikt.

Hvordan rasjonaliserer folk å selge med tap i dag, evt å sitte videre?

2 Likes