Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 3 2020 (PCIB)

Må si meg enig i at ledelsen har sviktet fullstendig, Einarsson har også bommet fullstendig.
Viser bare at bioteknologi er ren gambling, alle snakker om algeta, som om det var en selvfølge at norske pharma selskaper før eller siden ville bli kjøpt opp.
De aller, aller fleste av dem har så langt ikke produsert annet en emisjoner og forsinkelser

2 Likes

Chris33

Du har min dypeste sympati! Jeg har også en veldig høy inngang og taper svært mye av mine sparepenger her.

12 Likes

“planlegger å arbeide sammen for å publisere…” Ja, det høres ut som noe som kan ta tid. Planen om et evnt samarbeid om å publisere må vel også evalueres først… ? Og så må det også planlegges først. Det er vel mulig det er kommet noe positivt ut av dette forskningsmessig. Men “strategisk” minner dette mer om å snuble i sine egne bein, evnt rett og slett ha blitt spent bein på.

5 Likes

Tenker helt motsatt. Det en skal la seg rive med av er statistikk og resultater. RELEASE studiet har fått regulatoriske privilegier i avsluttende fase innen indikasjon onkologi. Vurderer en mulig verdier her er de generelt store. Arctic sec har vurdert og Pareto gjorde en analyse light mot peer og så mulig 4 ganger høyere kurs (da var kursen 60kr?). Det betyr at fortsatt dreier alt seg om stats og facts. AZ dukket plutselig opp sent på fjoråret. Og var Arctic analyse en liten opsjonverdi sammen med vacc.

Det er klart det er mye panikk og kanskje det irrasjonelle nu er i overkant versus faktiske forhold og verdipunktet som alltid har vært RELEASE er fullstendig glemt?

1 Like

Spørsmålet er nå om det er lurt å hive seg på panikken og selge? Hva om det kommer et innsidekjøp? Hva om det kommer en positiv melding fra Asia? Hva med FimaVacc melding?

1 Like

Taper ikke sparepengene før du selger.
Tror mange gikk på unødvendige tap idag, isteden for å avvente salg.

Svar var uansett ikke ventet før senest 31 des, så hvorfor panikk selge idag?

Pust med magen, så ordner dette seg når den verste skuffelsen har lagt seg​:wink::wink:

3 Likes

Eller om en av de to på topp flagger salg?

Under normale omstendigheter er jeg enig i at man skal puste med magen og tenke seg om før man eventuelt selger i “panikk”.
Her mener jeg det lyser mer enn oransje, forsinkelser vel nærmest over hele fjøla i tillegg til at kassen ikke legger på seg, det kan bli harde balletak her framover fortsatt.

PS. Solgte selv mine Pcib aksjer for drøyt 23 for en time siden.

5 Likes

Ser at mange velger å selge seg ut, noe som selvfølgelig er forståelig nok. Samtidig er ihvertfall alt fortsatt på plass av det som forelå da jeg selv valgte å kjøpe meg inn på 20-tallet i sin tid. Tok heldigvis ut 400k i gevinst på 85 kr, og det hjalp jo også på min balanse i aksjen. Langt mer synd på de som kjøpte da hypen var som sterkest i sommer. Men tror markedet i øyeblikket glemmer at potensialet ikke er borte i aksjen (noe man bl.a. kan konkludere ut fra analysen fra Arctic). På den annen side tynger det nok aksjen at det kliniske studiet har stått stille, og at selskapet etter hvert vil trenge mer kapital.

6 Likes

Feiget ut og solgte alt jeg også. Så nå kan den vel begynne å stige igjen…

3 Likes

Det at dem sikret seg opsjoner på kurs 50 for to uker siden sier litt om at dette kom helt uforventet på styret. Dem er nok like overraska som oss, og har nok ikke så gode svar på hvorfor dette ikke gikk i land.

Uansett så er jeg glad det endelig er over, da jeg føler at selskapet har ventet og ventet på AZ i nesten et år nå, uten å gjøre noe annet. Endelig kan fokuset gå over til noe annet, og forhåpentligvis skape større verdier i selskapet.

14 Likes

Fortsetter diskusjonen fra PCI Biotech - Småprat 3 2020 (PCIB):

Dette var noe dritt og høyst uventet.

Har vært inne på det før , at måten dette samarbeidet er gjennomført på og publisert på kanskje ikke var den beste.
Slike samarbeide oppstår og legges ned hele tiden i disse selskapene og ingen hører noe om dette.
Kanskje et skrekkeksempel på dårlig håndtverk?

Poenget er jo at selskapet opplever rene dommedagen (en clavis) UTEN at produktet har vist noe negativt.
Tvert imot .
I meldingen står det " The companies plan to work together to publish the preclinical results from this collaboration."

Altså , produktet var positivt og er enda mere positivt enn før denne meldingen OG , selskapene skal samarbeide for å få dette ut på markedet.

Under slike omstendigheter så er det jo et kunsstykke å klare å rassere verdien på selskapet.

vi som har vært med på clavis , bionor mf ser KLART FORSKJELL på dette surret hær og en ekte krise.

Verdiene i selskapets 3 platformer er inntakt
Basta

13 Likes

Her sittes det long og selv om dette er veldig skuffende er det bare å legge de i skuffen fremover. Benyttet anledningen til fylle på litt for å dra ned inngangen. Ser frem til neste Radium pod.

3 Likes

Takk for meg. Dette har vært spennende og lærerikt å følge for børs-nykommer. Kanskje litt mer lærerikt enn ønskelig, men dog.

Lykke til videre!

3 Likes

Vel, naa er i allefall samarbeidet med AZ over, hvor PCIB kan roepe alt som har skjedd, og hvorfor. Holder PW noe tilbake paa Q3, blir jeg skuffet.

5 Likes

Du er en av de få jeg anser som en fornuftig investor her inne , så ble litt overrasket når du solgte😮

Men vi har alle forskjellige taktikker, og jeg velger heller å se på dette som en mulighet til å øke isteden for å selge😉

4 Likes

Jepp. Bare å legge alle kort på bordet. Og det bør skje idag!

4 Likes

Jeg føler at det hele skurrer for mye i pcib, har reagert lenge på stillheten i selskapet.
Trodde virkelig på en avtale, når den ikke kom er det riktig for min del å komme videre.
Av og til må man bare rive av plasteret, smertefullt men innimellom klokt.
Frykter litt for flere ubehagelige meldinger her framover.
Lykke til hva enn du velger.

Stiller meg spørsmålet, hva kan dra opp kursen på kort sikt? Jeg får ikke noe godt svar og da nytter det ikke.
Arctic analysen er ikke nok for min del til å bli værende.

6 Likes

4 Likes

Du har vært smart, mange bør lære av deg. Senere kan du bruke 400k og kjøpe på 15, hvis aksjen stiger kan du tjene enda mer…

Money is king

2 Likes