Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 3 2020 (PCIB)

heywhoaman

Vel, det kan fortsatt falle ned en release eller vacc avtale, naar som helst egentlig

Da var vi alle RELEASE aksjonærer igjen… Får bare krysse fingrene.

4 Likes

Husk
Svarene du får på spørsmålene dine i dag vil være sterkt preget av om vedkommende har solgt eller beholdt aksjene sine.

2 Likes
3 Likes

Det er et enormt sprik og misforhold mellom lovordene fra ledelsen over hvor gode resultatene er fra både FimaNac og FimaVac og den manglende uttelling fra potensielle partnere.

2 Likes

Det var litt diskusjoner her for noen uker siden da jeg luftet at med en no-deal så ville aksjen falle 50 %. Dette ble forsøkt avvist ved at de store eierne ville ikke la det skje, fordi så fort det ble en rabatt så ville de store ta i mot…

Dagens melding, og jeg vil virkelig dele at jeg finner dette leit på vegne av aksjonærene, viser at markedet er brutalt, men også forutsigbart for de som har vært med noen år. Vi vet hva som ofte skjer i slike binære enkeltutfall, og dette var et typisk slikt case. Jeg valgte selv noen posisjoner etter fallet fra 70 til 43, men trodde ikke nok på en deal til at jeg ble noe annet enn en kortsiktig trader i aksjen.

Nå skal status gjøres opp, og som noe interessert i biotek skal jeg innrømme at selskapet er ikke det letteste å vurdere verdien og teknologien av. Jeg håper de store fondene og andre aktører kan regne hjem dagens prising og begynne å handle, men for meg som utenforstående til plattformene kommer jeg ikke til å kjøpe meg inn igjen til tross for fallet i dag. En slow rekruttering gjør jo ikke caset noe bedre i det korte bildet.

Så lesson learned; ikke la investeringene styres av kommentarer hvor noen snakker usant fordi de ønsker å bygge opp en annen forventing enn det som er reelt. Det lå i kortene 50 % fall ved no-deal, 100 - 200 % oppgang ved deal. Slike veddemål er en del av børsens behaviour; you win some, you lose some. Lykke til videre til dere som kjenner potensialet og har god grunn til å bli sittende / akkumulere.

23 Likes

Det er stor sannsynlighet for at bruddet med AZ skyldes at PCIB har vært for grådige og forlangt for mye, og at bruddet ikke har noe med teknologien å gjøre. Får håpe at de har en Plan B for den videre strategi og den bør de helst kommunisere så snart som mulig. Hvis ikke er det noen i PCIB som må ta sin hatt og gå. De kan ikke bare sende ut denne meldingen og så fortsette med radio tausheten.

8 Likes

HÅPER RADFORSK KOMMER PÅ BANEN I DAG, FOR Å BEVARE NOEN SOM HELST TROVERDIGHET BLANDT TROFASTE AKSJONÆRER, SYNES JEG VI FORTJENER EN SKIKKELIG FORKLARING PÅ HVA GIKK GALT, HVORFOR, Å HVA ER VEIEN VIDERE, DETTE MÅ SKJE FØR Q3!!!

DETTE ER IKKE PÅ NOEN SOM HELST MÅTE HVA SOM ER BLITT KOMMUNISERT TIL MARKEDET, SOM EN PROFESSJONELL AKTØR BURDE LEDELSEN VIRKELIG FORANDRE HVORDAN MAN KOMMUNISERER MED MARKEDET, DET FINNES FLINKE FOLK TIL SLIKT, DET ER EN BILLIG INVESTERING FOR PCIB SIN DEL.

JEG NEKTER Å BLI LURT INN I EN EMISJON SLIK SOM I 2018, SYNES VI FORTJENER Å VITE HVA SOM FOREGÅR HER.

Når det er sagt minner det meg veldig om en forhandling jeg selv har vært med på, der det var David mot Goliat, der vi hadde noe som Goliat ville ha. Det Goliat gjorde var å kjøre lignende løp med konkurrerende virksomhet bak ryggen vår, å tyne ut tiden maksimalt fra å ikke gå mot vår løsning. Er det det som har skjedd??

Vi ble kjøpt opp av Goliat etterhvert, da vår løsning var uansett best. Det kan jo også skje her.

4 Likes

Trekk pusten. Dette er ikke et spill. Hvis AZ ville kjøpe - Hadde de gjort det. En budpremie på PCIB vil ikke se på hva kursen er idag. Så glem at dette er et spill.

AZ er ferdig. Deal with it.

6 Likes

Det spørs om du ikke treffer spikeren på hodet her. Men om det er tillfelle er det synd. En avtale hadde fått Pcib til og fly. Nå er det en ubåt i sumpen med fare for emisjon på 10 kr.

En leder uten fingerspitzgefühl, som ikke forstår seg på markedet, som ikke skjønner at tilliten er lagt i grus. PW er helt sikkert en sabla dyktig forsker og et flott menneske, men som adm.direktør er suppen syltynn sett fra utsiden.

7 Likes

Trenger ikke emisjon nå, mulig H2 2021. Men da er kursen en helt annen.

3 Likes

I dag fikk vi demonstrert grunnen til at partnerdiskusjoner skal foregå i all hemmelighet.
Dette at markedet er delvis informert om fremdriften på forhandlingene er ikke fasit.

Er selskapets styre og ledelse de rette til å ta dette teknologiske underverket inn i fremtiden?
En må forvente at dette blir et tema fremover nå.

6 Likes

Utfallsrommet var og er stort. Det sagt. Kursen kan like gjerne ende -20% og ikke -55% i dag. Det er umulig å spå.

Ledelsen var overrasket over fallet i FA artikkel.

Det kan jeg forstå.

Hvor kan en finne en avsluttende fase studie innen onkologi med denne prising som er nu?

I samme moment er nu 9 sites i Asia åpnet og med Asia i økt markedsgrunnlag er Arctic sitt kursmål som tilnærmet kun var RELEASE veldig lavt da det var med EU og USA marked.

RELEASE er alene Algeta case. Og RELEASE er vel i realiteten verdien aksjonærene var investert i før melding nov 2019 :sweat_smile:

3 Likes

Ja, veldig veldig overrasket.

Personlig sliter jeg med å forstå hvorfor de er så overrasket. Synes heller det vitner om en ledelse som ikke er realitetsorientert med tanke på egen investormasse og dens motivasjon. Lå vel rimelig greit i kortene at kursen ville gruses ved no-deal.

3 Likes

Helt enig. Fullstendig i utakt med egne aksjonærer.

Per er overrasket over korreksjonen i dag, viser vel bare hvor mye peiling han har, hva trodde han egentlig! Han kan tydeligvis snakke når han vil og! Har lyst å bruke ord her om vedkommende som ikke egner seg på trykk!

1 Like

Fordi PCIB caset i realiteten før nov 2019 tilnærmet kun var RELEASE case.

Det er vesens forskjell på et fall på 20% vs fall på 50%.

Når ledelsen, investorer og analytikere tilnærmet kun har regnet på RELEASE som verdi i selskapet.

Samtidig var ikke kursen «høyere» enn 50-tallet så at det i utgangspunktet var euforisk stemning får ikke jeg til å stemme helt.

3 Likes

Enig i det, men det kan jo være småaksjonærene som i dag blir tvangssolgt som “tar feil”. Det er noen som kjøper i dag.
Siste kapittel om PCI er ikke skrevet.

7 Likes