Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

Da prøver vi igjen…

1 Like

Dette emnet er midlertidig stengt grunnet et høyt antall varslinger fra fellesskapet

@anon21766851, prøv å la være å krangle så tråden får være åpen en liten stund :sweat_smile:

14 Likes

22 posts were merged into an existing topic: Nordic Nanovector Småprat (NANO)

pdx surret litt…

Videre kursfall i dag. Hadde forventet at en del skuffede pho sksjonærer ville komme over til pcib…
Vi får håpe på melding om FPD snart. Det er jo eneste sannsynlige trigger på kort sikt.

For å ta dette grundig.

En Accelerated Approval er an approval som gir markedsføringstillatelse og rett til å selge produktet.

Men “in return” må man gjøre post marketing trial, såkalt faseIV (fase 4).

https://www.pharmacytimes.com/contributor/ryan-chandanais-ms-cpht/2017/11/a-look-at-the-fdas-accelerated-approval-program

“After gaining an accelerated approval, the manufacturer is required to perform additional studies, known as phase 4 clinical trials, to confirm clinical benefit. If the results confirm clinical benefit, the drug is converted from accelerated approval to “regular” approval.”

Men man kan altså selge produktet som normalt etter en AA, og det er nok litt av grunnen til at selskapene er litt slappe/trege? med å følge opp på det.

"There is concern that these phase 4 trials are not always being completed as they should be. Of the 24 indications earned via accelerated approval between 2009 and 2013, just 42% had successfully completed all required postapproval trials confirming clinical benefit within 3 years after FDA approval was granted. "

Og ser man på oversikten over alle Accelerated Approvals som er gitt gjennom alle tider så ser man feks at et kjent produkt som Keytruda (som selger for nær 50 mrd i året og forventes å selge for 100 mrd om noen år9) har fått 9 stykk AA (forskjellige indikasjoner).
Kun 2 av de har gjennomført sin fase 4 (sjekk listen i denne linken)

18 Likes

FPD er ingen trigger dessverre…

Det er data fra extension eller VACC som kan bli det neste store.

Ellers tror jeg det er motsatt, mange som vil prøve å få en fin inngang i Pho i dag.

4 Likes

FPD er kanskje ikke noen betydelig trigger, men mer en forsikring om at man er på vei. Det bør kunne sette litt mer lys på aksjen og kanskje føre til et par kroner opp?
Skjønner ikke logikken i å frigjøre midler på kurs 24-25 i pcib for å bunnfiske i pho. Begge er jo på bunn og har minst like lang tid frem til trigger. Vil påstå at forventede triggere i pcib har potensial til overgå alle andre alternativer blant biotek denne våren.

6 Likes

Klart man kan gamble på fantastiske extension data. Får vi høyt antall CR så kan aksjekursen ta helt av.

2 Likes

En spøkefugl spurte meg nettopp om hvorfor ikke PCIB-aksjene like gjerne kunne omsettes på 7-eleven eller Narvesen. Omsetninga har nærmest stoppa helt opp, og man kan da ikke trenge Oslo Børs til å handtere denne mikrohandelen?

Jokes aside. Situasjonen er absurd. Vel har både det ene og andre produktløpet dratt ut i tid - gang på gang. Ledelsen har guida altfor optimistisk på tid. Å ikke erkjenne det, vil være det samme som å si at en her bløffa. Det er det sjølsagt ingen seriøse aksjonærer som tror.

I dag kjenner vi ingen datoer verken for når registreringsstudien i fimaCHEM er i gang, for når fimaVACC- resultatene blir lagt fram eller når effektdata fra den utvida studien publiseres. Det tror jeg heller ikke ledelsen vet, i hvert fall ikke for alle tre milepælene.

Det vi imidlertid kan være rimelig sikker på, er at de kan komme når som helst utover våren og fram mot sommeren. Det holder for meg.

Med Arctic Securities’ siste analyse og kursmål lagt til grunn, omsettes aksjen nå til en rabatt på 57 %. Men da snakker vi om mikrovolum som kan sammenliknes med små bortgjømte restekurver med grisebillige kvalitetsvarer, men beholdningen er svært liten.

11 Likes

Og du kjenner de andre triggerene i alternative biotech godt, eller er det noe farget av din kjennskap til PCIB? :stuck_out_tongue:

Er enig i det @InVivo skriver om at gode data fra extensionstudiet vil være en stor trigger, men vet vi om vi kommer til å se data fra dette ila. våren?

4 Likes

Ref. siste avsnitt i ditt innlegg.

Nei, det kan vi ikke være sikker på. Så lenge kohortkomiteen ikke har konkludert endelig når det gjelder de seks pasientene (jf. melding for to måneder siden), vil rekruttering til studien fortsette. Altså inntil videre “open end”.

2 Likes

Potensialet vurderes ut fra at kursen nå ligger på et unaturlig lavt nivå i forhold til den fremdrift vi kjenner til og nivå av egenkapital. I tillegg til extension studiet minner jeg også om fimaVacc analysen.
Jeg har selv valgt å gå all in i pcib fordi jeg ikke finner like godt potensial i de andre alternative biotek selskaper. Kan selvsagt ta feil…

1 Like

Og hvis jeg har forstått det riktig så vil de kun gi tilbakemelding på saftey? Per har vel selv sagt at extensionstudiet er et saftey studie? Har de i det hele tatt sagt at de evt. effekt de ser skal legges frem? Finner ikke responsresultater fra extensionsstudiet som en milestone de forventer i nær fremtid.

Nei, kan forvente effektdata i løpet av h1 ifølge ceo

6 Likes

Kult, takk! Fikk ikke med meg det fra Q4 :slight_smile:

Da ser jeg frem til det! Hva tenker folk om hvor? ESMO, ASCO evt. andre?

2 Likes

Larsmkn, du vet sikkert i de fleste cancerstudier så man også effektdata fra safety-studier.
Hovedformål med extension-studien til PCI er å vise at 2 behandlinger er trygt, men man får effektdata også, selvsagt.

7 Likes

Ja, jeg var bare litt usikker på om de ville bake inn effekten fra dem inn i Release-studien. Var bare jeg som surret litt. Husket tilbake på noe som at dette ville være en saftey-lead inn til Release, også glemte jeg helt at det blir randomisert kontroll arm med SoC, så da vil de ikke kunne overføre effektdata fra disse over i den studien. :+1:

2 Likes