Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

Glem alt det negative og fokuser på det positive…

1 Like

Blir jo en total shitfest her inne så snart noen er vagt negativ. Ikke rart det blir stille, seansen her om dagen viste jo det tydelig, med rapportering av meningsmotstandere.

Men kos dere, jeg skal ikke stå i veien for narrativet om at denne avgangen var nøytral/svak positiv/kjempebull! :slight_smile:

3 Likes

I Roche?

Tok ca 45 minutter…:wink:

4 Likes

Jepp. Du får gå tilbake til nano-tråden og hylle tegning i rep emisjonen til overkurs :relaxed: Tidenes mulighet!

3 Likes

Send gjerne inn spørsmål til Podcasten [email protected] Skriv inn deres spørsmål til denne sendingen så kanskje dere får svar på en del av det dere lurer på.

For oss som har vert i gamet en stund,så er det ingen grunn til panikk .

:eyes:
:nose:
:tongue:

2 Likes

Hvor har du dette fra? Dette er jo ekstremt omdiskutert blant nanonittenne, og jeg må innrømme at jeg er for grådig til å tegne på 45 om kursen ligger under.

Ingen som har sagt noe om dette enda, @InVivo. :slight_smile:

1 Like

Ser jo at du har lyst Glein…:wink:

1 Like

Yep. Fra starten av var han ikke tilstede. Tiden er helt inne at PCIB tar sine grep. Verdien i selskapet er ikke i tråd med utviklingen. Kanskje vi får snart en PHO. :slight_smile: . 24-40. +175%

Fantastiske mennesker behøver ikke å passe i/på alt. Kan tenke meg en til som skal gi estafettpinne videre.

5 Likes

Unødvendig av meg å lage en ny diskusjon her. Jeg synes bare det hadde vært fint om du kunne diskutert på samme “nivå” på alle tråder. Holdningen din på PCIB-tråden er en helt annen enn på Nano-tråden.

Men samme det, dette er jo ikke noe som kommer til å endres.

4 Likes

Pussig at dette skaper så stor iver. Jeg ble kraftig irettesatt etter å ha fremhevet akkurat samme budskap Bøhn legger fram her…

1 Like

Jeg mener vi skal være taknemmelige for at noen gidder å angripe caset, ingenting er da bedre enn at vedkommende blir tilbakevist. Cred fra meg til glein

3 Likes

Krtisk innspill er alltid positivt, gitt at det er konstruktivt.

4 Likes

Skal ikke se bort ifra at noen er skeptiske pga nettopp helt urelevante ikke konstruktive årsaker, så greit å få disse belyst også:)

Skal ikke se bort fra at vedkommende er bedt om å ta sin hatt og forlate selskapet.

Grunnen er timingen.

FimaVACC er jo snart med all sansynlighet snart klar for avtaler med BP.
FimaCHEM og fimaNAc like så.

Dersom løsningen for PCIB ikke blir bud/salg så er det jo en voldsom prosess som vil ligge forran oss.
Kanskje en av de viktigste og mest krevende oppgavene for selskapet nå i nær tid.

Holder vedkommende ikke mål kunnskapsmessig og/eller ytelsesmessig så er det kanskje rette tidspunktet å gjøre endringer.
(Kanskje PCIB burde brukt ekstern hjelp på å sikre seg på avtale-området?)

Dette stemmer jo også med at PW nylig hadde samtaler med vedkommende om resultatene for siste konferanse (gj.før spørsmålsrunden fra Q4 rapporten.)

Og så er det jo et faktum at avtaler har uteblitt?

For å snu det på hodet , det ville bekymret meg dersom avtaler var inngått (lisensieringer) og der var synlige resultater av arbeidet til vedkommende , og at han DA trakk seg.

Okkesom , mest tankespill og lite fakta og i realiteten får vi vel aldri vite.

Det vi derimot vet er at tidspunktet for å bytte vedkommende med noe grovere kaliber (som koster mere men yter også bedre) er det riktige.
Det kan bli mange avtaler i fremtiden og det må være kritisk å ha rette personer og løsninger på avtalene/lisensieringene på de 3 forretningsområdene til selskapet.
Ville jo vært svært lite tillitsmessig for selskapet dersom det var selskapet selv som spente fot for avtaleinngåelse pga inkompetanse og lite forberedt.

Kan jo ikke bli verre enn det som er da BP ikke har “tatt agnet” så langt under vedkommendes forsøk.
Det er aktivt arbeide å skaffe partner.
Å sitte på ræva og vente på at BP skal banke på døren samt med noen turer på et par konferanser i året er ikke nok i dette gamet.

Så ja , meldingen gir faktisk positive vibber og øker spenningen til VACC rapporten når den nå snart foreligger.

Lykke til

7 Likes

De trengte strengt tatt ikke å børsmelde dette. Mener å huske at Targovax ikke nevnte en pøkk da Bogenstaetter forsvant, men istedenfor børsmeldte da Torbjørn Furuseth ble hentet inn som CFO og Wiklund byttet rolle til CBO.

En bedre måte å gjøre det på i min mening, og man slipper usikkerhet og spekulasjoner blant aksjonærene.

1 Like

Ingen drama i dette. Som selskapet sier har han fått nytt job, og en mnd opsigelse fra hans side er jo helt normalt.

Vi får håpe han skal over til Roche og gjøre avtale med Pcib. :blush:

5 Likes

Skal se ledelsen i PCIB har lært av trump :cowboy_hat_face:

De er nødt til å ta grep på den kommersielle siden, liten tvil om det. Denne mannen har fra aksjonærsynspunkt vært nærmest usynlig.

Hvorvidt han fikk fyken eller ikke er uinteressant for meg, hovedsaken er at de endrer på noe som øyensynlig ikke har fungert. Og uttrykker veldig klart hvilke forventninger de har til ny CBDO mht opsjoner og innfrielse av disse…

Tipper at de allerede er godt igang med å finne en erstatter. Tror heller ikke Per W er fredet om de ikke blir litt flinkere til å kommunisere med markedet, ønsker meg flere børsmeldinger med positivt fortegn…nyhetshungeren gnager langt opp i gallegangen…

9 Likes

Hehe, jeg tenker at en IR-ansvarlig ikke trenger å være en dum investering. Det er ikke sååå dyrt, og kan avlaste både Ronny og Per som kan bruke tiden sin på andre ting enn å svare på mailene våre og flikke på presentasjoner. Med 300 millioner på bok tror jeg det ville vært vel anvendte penger.

2 Likes