Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

«I have great hopes for the continued success of the company…»

1 Like

Like bra å bytte ut, han har vel ikke fått fram partneravtale.

2 Likes

Tror han har fått fyken.

Ikke levert på avtalefronten.

Se hva Vaccibody nettopp fikk til, og det med Roche, hans tidligere selskap.

Kan hende HPB har en finger med i spillet her, ref min kommentar over. Gael har vel vært den verste på salg av opsjonsaksjer.

8 Likes

Fikk vel selge opsjonsaksjer som et sluttoppgjør.

1 Like

Er jo helt umulig å ha noe mening om dette er av det gode for PCIB eller motsatt.
Vi vet jo ikke hvilken jobb vedkommende har utført eller om der har vært uenigheter.
Fra tid til annen så skjer jo dette at folk flytter på seg og der er vel neppe noen dramatikk i dette.

Vi har jo “aldri” hørt noe fra denne personen og fra “utsiden” så virker han kanskje noe anonym?
Men hva han har tilført selskapet vet vi jo ingenting om.

Får håpe det ikke går ut over noen av alle triggerene som ligger klar. De er jo i utgangspunktet ikke flere enn de må være.

Godt at der burg ble med i selskapets videnskapelige rådgivningsgruppe (som motvekt)

Nei nå håper jeg de lader revolveren med svartkrutt og trigger amo og fyrer av en salve slik at almuen vokner.

Lykke til

5 Likes

Det var på tide at han gikk, har ikke fått til noen ting.

2 Likes

Hvorfor er ingen på ballen og tegner dette som en krise? Massakre av kursen osv? Hva skjer?

1 Like

Meget bra, han var svært skuffende. Jobbet med han før og hadde store forventninger som ikke blitt invridd.

3 Likes

Det var jo han som valgte å gå av selv? “We regret Gaëls departure but respect his decision, says Per Walday”.

3 Likes

Det kan være positivt og negativt. Det kan være han fikk en fantastisk jobb et annet sted, det kan være han ikke har tro på pipelinen.

Han kunne ha solgt seg helt ut nylig, men faktisk når han brukte opsjonene så valgte han å bruke overskuddet til å øke sin andel. Virker ikke som noe en ville gjort dersom en var på vei ut av selskapet og ikke hadde troa.

Er alltid synd å miste folk, men slik er det. PCI Biotech kommer til å klare seg likevel spør du meg :slight_smile:

2 Likes

Tja, det er slik på jobben min også “person X har avsluttet sitt arbeidsforhold”. Flere tilfeller hvor jeg vet at det ikke stemmer med virkeligheten. Helt umulig å vite.

1 Like

Blitt bedt om å gå.

Hvis han ikke har styrets tillit er han smart nok til å si opp selv

Slik fungerer næringslivet.

7 Likes

Den ordlyden hører man uansett underliggende grunn

1 Like

Nettopp

Det kan fint være en overenskomst hvor en “blir enige” om å gå, så avtroppende ikke skal miste ansikt.

Har ikke noe voldsomt å si for eller mot han egentlig, PCIB har jo veldig mye partnerinitiativer å vise til, så synes ikke man har grunnlag for å slakte hans innsats, men de virkelig store avtalene har jo ikke landet enda da.

4 Likes

BØHN sa jo i klartekst at salgene var uheldig. 1+1=2.

6 Likes

Har ikke noe formening om dette,

Men eg vil ha en positiv melding snart!

2 Likes

Kan godt være noe der. Blir interessant å se hvem som kommer inn

2 Likes

Ikke normal oppsigelsestid heller, så her har man nok satt seg ned og funnet en felles “løsning”!

4 Likes