Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

Radium ny episode:

https://soundcloud.com/user-972208711/episode-75

3 Likes

Ingenting om pcib…

Dette er skuffende at de bare babler om PHO. De bruker normalt å si noe om flere selskap men i dag ville de bare prate om ett selskap.

1 Like

Burde ikke være overraskende at episode nr 75 ble viet til PHO all den tid de varslet tidlig i februar at de den 27 feb skulle ha besøk av Dan Schneider i studio.
Hva angår PCIB så kommer nok den sterkt tilbake når de kommer ut med noe info som det er mulig å ta stilling til. Det er nok at triggere som ligger i pipelinen og tenker nok JE vil gripe fatt i PW så snart noe juicy stoff blir offentliggjort.

4 Likes

I neste episode bør JE kommentere q4 presentasjonen til PCIB. Var mye nyttig informasjon der spør du meg. JE stilte også spm til PW under presentasjonen.

4 Likes

Eg føler vi har ti fugler flyvende rundt over taket, på tide å få en på bakken :wink:

Any time … Helst en stor en.

7 Likes

Mens vi venter på at det skal skje noe, kan vi jo ta en liten avstemning.
Hva er kursen 1. juli 2019?

  • Under 25
  • 25-30
  • 30-35
  • 35-40
  • 40-45
  • 45-50
  • Over 50

0 stemmegivere

1 Like

Hvorfor er denne aksjen så ufattelig svak?

1 Like

I motsetning til Targovax, BerGenBio og Nordic Nanovector? Jeg syns ikke PCIB aksjen er noe svakere enn de jeg har nevnt. Hele biotech-sektoren på Oslo børs ligger nede, og dette har vært kommentert flere ganger før.

4 Likes

Mine fem øre : Fordi det er svært lav omsetning og vi har en spesialinvestor som er på vei ut. Med mindre noen triggere tikker inn tror jeg dette vil vedvare til de har solgt seg helt ut (om det er det de ønsker, de økte med noen tusen forrige uke, vi får se neste uke om salget har fortsatt, - jeg tror det)

@BioMed, hvorfor tror du den er svak?

2 Likes

Ventetid …

1 Like

Norsk biotech i sort (200 dagers snitt i blått) sammenlignet med OSEBX.

4 Likes

Kan noen fortelle meg hvorfor dette er ett røverkjøp?

1 Like

Jeg klarer ikke å se annet enn at det fundamentale kun har endret seg i positiv retning. Mitt inntrykk blir da ihvertfall at den manglende interessen skyldes at lite av det positive som har skjedd har blitt formidlet til andre enn de som allerede er inne i selskapet. Den der svarte kurven antyder at tilliten har blitt underminert for hele sektoren. Den første alvorlige knekken nedover i retning den negative trenden, det begynte vel med Jostein Dahles salg i desember 2016 ? Kanskje det går en slags tråd derfra og til den siste lille dumpingen fra Olivecrona hos PCIB ? Dyktige forskere, men svak finansiell kompetanse ?

3 Likes

Hans Peter Bøhn har bekreftet til meg at opsjonssalgene kommer til å bli tatt opp med de ansatte. Han er enig i at det er uheldig.

Så forhåpentligvis var dette siste gang vi så slik dumping av opsjonsaksjer. Ordingen kan også komme til å bli endret.

21 Likes
  1. De smarte pengene har allerede tatt plass

  2. ledelsen i PCIB har lagt listen (unødvendig) høyt for å utstede børsmeldinger om nyheter som omhandler selskapet i positiv retning (f.eks Mr. Burg sin inntreden i AB)

  3. Høy terskel for å sette seg inn i selskapet, mange vanskelige og uvante ord som ikke ligner på “margin”, “omløpshastighet” eller “spudding”.

3 Likes

28/02-2019 16:33:25: (PCIB) PCI Biotech: Resignation of Chief Business Development Officer

3 Likes

Kan dette tolkes negativt mon tru?

2 Likes

Wouldn’t mind a positive announcement out of Tekbot sometime soon… :slight_smile:

3 Likes

I forhold til jobbene tidligere så ble han faktisk rimelig lenge i PCI Biotech. Synd å miste han nå. Satser på at de finner noen andre dyktige personer til å skaffe nye avtaler fremover.

8 Likes

Javisst, bare vent å se…:stuck_out_tongue_winking_eye:

1 Like