Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

Flott at styrelederen i PCIB har troa, han er jo hovedansvarlig for strategi og økonomiske disposisjoner.

Man kan også brekke ned disse dataene i mindre deler, som feks så er det bare 1 person i Targovax sitt styret som eier alle 64 928 aksjer, mens i Bergen Bio så eier bare 2 av 7 personer i ledergruppa aksjer, mens i PCIB så er det bare 1 person i ledergruppa som ikke eier aksjer.

Hva tallene forteller er jo opp til den enkelte å bedømme.

14 Likes

Jeg vil gjerne påstå at dobbeldose dataene var gode. Jeg mener jo at Per sa tydelig at det viktigste med denne «bekreftelsen» var at de nå kan begynne dobbel dose i vår pivotal studie, samt at dette nå sikres sett i forhold til bivirkninger og safety.
Handler ikke om det var 5/5 eller 3/5.
Hvem vet, kanskje pcib fikk de dårligst skodd pasientene bare for å vise at bivirkningene er i sjakk mer enn sinnsyke data.
Jeg er hvertfall sikker på at meldingen er solid tjent oss fremover. Tydeligvis mer enn markedet tolker :sweat_smile:

14 Likes

11 posts were merged into an existing topic: PCI Biotech - Teknisk Analyse (PCIB)

Man må jo ta et valg, enten så må man trade disse aksjene, og da tegne streker med moving average og alt annet (Hvis man er dyktig kan man tjene penger på det, det har vel flere vist)

Eller så kan man være langsiktig, evt. øke/eller selge på fundamentalt.

Hvis man hele tiden skal ta inn all informasjon fra alle kilder blir man bare forvirra. Så jeg åpner ikke en gang sånne saker, og følger ingen TA-tråder. For meg, med min filosofi, blir det bare støy. For andre kan det sikkert har verdi. Hver sin smak :slight_smile:

13 Likes

Jeg stoler mer på tradingkurven her (sort strek)

, enn Investtech

1 Like

Mange spekulasjoner her. Min investering er veldig dårlig. Urealisert avkastning på minus 50%. Til sml kjøpte jeg Aker BP rett etter utbytteutbetalingen. Opp 10% ila kort tid., Borr Drilling har også gått fint

2 Likes

Det må være lov å påpeke at i trioen Aker BP, Borr og Pcib så er det et selskap som står ut som svært annerledes enn de to andre. Interessant portefølje. Det har dog begrenset relevans og nytte for øvrigheten å sammenligne den på et forum, utelukkende basert på prosent avkastning fra x tidspunkt frem til i dag – selv om jeg forstår at de tallene er av betydning for deg som eier av porteføljen.

3 Likes

Gauto
Prøver å drive litt folkeopplysning. Har forsøkt å diversifisere porteføljen innen Biotek på BGBIO, TRVX og Nano. Dårlige erfaringer gjør at jeg sper på med petroleumsprodukter. De forannevnte legger jeg nederst i skuffen. Ser det er mange som tenker at det er smart å kjøpe på fallende kurs, men lang erfaring tilsier at det er smartest å styre unna

1 Like

Sikkert ikke så spennende, men de har lagt til et punkt angående oppkjøp i årsrapporten. Da vet vi ihvertfall at styret ikke er fiendtlig innstilt når topp10 farma kommer :slight_smile:

  1. Take-overs
    The Board of Directors endorses the principles concerning equal treatment of all shareholders. In the event of a take-over bid, it is obliged to act in accordance with the requirements of Norwegian law and in accordance with the applicable principles for good corporate governance.
    The Board of Directors will not hinder or obstruct takeover bids for PCI Biotech’s activities or shares. The Board will ensure that shareholders are given sufficient information and time to form an opinion on an offer. If a takeover offer is received, the Board will issue a statement making a recommendation as to whether shareholders should or should not accept the offer.
    Transaction that in fact is a business disposal shall be approved by a General Meeting.
9 Likes

https://soundcloud.com/user-972208711/episode-79

PCIB fra 18:00

Skuffende kommentering av Jonas synes jeg. Han roper hurra over foreløpige mOS data og safety OK, men ønsker ikke å kommentere effektdata. Rart. Han har tidligere spekulert litt mer rundt data med lav n.

3 Likes

Jonas bekrefter det viktigste og han nevnte også sist at det var for få n til å kommentere effekt. Veldig lovende for PCIB. Likte godt det hørte. Rope hurra er ikke dagligdags!

4 Likes

Hvor vanlig/uvanlig er det å ha med dette i en årsrapport ?

1 Like

Folkeopplysning er bra, og tas imot med takk. Ditt forrige innlegg var vanskelig å henge på den emneknaggen, og det er hele poenget mitt. At du diversifiserer, og ser til andre sektorer er bare bra - alt godt til alles investeringer.

1 Like

Hele greie gjelder safety. Effekt data bør pivot RELEASE vise! Man kan ikke skrive alt i et års report ikke sant? Tja, Oslobørs :dizzy_face:

1 Like

PCI ble tatt opp i slutten av podcasten også. Per avkreftet at iPA-konferansen var det naturlige stedet å slippe FimaVACC, men at resultatet fortsatt kommer 1H.

10 Likes

Og PW holder fortsatt fast ved at fimaVACC kommer i H119 og det er jo så nært som det er mulig i dette gamet her.

1 Like

Om noen ikke har hørt podcasten, sier de faktisk at Jonas spurte PW om dette.

Da er det som vi har ment noen av oss at de sikter mot noe større og viktigere enn den fotodynamiske kongressen!

Kan det bety at de vet at de får presentere på ASCO? Eller CIMT?

For PW kan vel ikke være skråsikker på det hvis han ikke har fått bekreftet at de har kommet med?

Asco notifikasjon ble sendt ut 29.mars.

Om en uke vet vi.

April 17, 2019
Abstract titles released online via ASCO iPlanner

16 Likes

Hva defineres som en High-End kongress/publikasjon?

1 Like

Mitt spørsmål var ang eventuelt oppkjøp, så det skulle egentlig legge seg under Dovregubben sitt innlegg

Dette svarte vel @larsmkn på i forrige uke. ASCO er vel nr. 1 såvidt jeg husker.

2 Likes