Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

PCIB burde kjoert i gang ett program som heter svulstforminskning, med maalsetting om 50% reduksjon.

Ett slikt studie vet vi vil komme i maal. Og ville vaert noe alle kreftkirurger i verden ville tatt i bruk. Behovet er stort for aa forminske krefsvulster foer operasjon, fordi deler av svulstene ofte griper inn i sensitivt vev. Kirurgene ville antakeligvis benyttet ett slikt produkt, paa saa mye som 40% av sine pasienter foer operasjon. I dag forsoeker de fortvilet og faa cellegift alene til aa gjoere den jobben, noe som sjelden og aldri fungerer.

Hadde vi levert ett slikt produkt, ville det blitt en milliardindustri med store dimensjoner.

5 Likes

Med bakgrunn i den siste safetyoppdateringen, er det duket for ikke bare to gangers, men flere gangers bruk av fimaCHEM. Det er kanskje hovedessensen som utpeker seg fra siste info. Det kan bety muligheten for vesentlig lengre tid gallegangene kan holdes åpne og dermed også betydelig lengre overlevelsesevne. FimaCHEMs markedsmuligheter øker også da tilsvarende. Overraskende enkel bruk bidrar også til høy gjenbruk.

Jeg gjentar flg. tekst fra PCIB fra denne artikkelen som understøtter det :

– Vi er ikke kjent med at det er noe øvre grense for hvor mange behandlinger som kan gis pasienter med denne metoden, slik det er for eksempel med stråling. Vi håper derfor at vi kan fortsette å gi pasienter behandling flere ganger for å lindre symptomene av kreftsykdommen, og gi pasientene et bedre og lengre liv.

10 Likes

3,5 børsdag til ASCO abstract titler slippes(17/4). Hvem tør stå uten aksjer nå. Hvis det etter stengetid onsdag kommer fram at de har fått inn fimaVacc abstract på ASCO kommer det til å bli et vannvittig haraball tirsdag etter påske. Egentlig bare en fordel at det er få handelsdager i april. Færre muligheter for etternølere til å komme seg inn på disse kursene.

13 Likes

https://soundcloud.com/user-972208711/episode-79

Einarsson’s kommentar til PCIB sin extention-studie:
Tidslinje 16 40-22 00.

Gjennomføringen og oppfølgningen av extention-studien (som nå er avsluttet) var vel ikke det beste en har sett.
Der har blitt gjordt åpenbare uheldige valg eller mangel på sådan.
Godt er det at dette skjedde i extention studien og ikke i release studien og selskapet har vel vedgått at dette ikke holdt og har gjordt endringer for å unngå tilsvarende i fremtiden.

extention studien:

https://newsweb.oslobors.no/message/473927

Med bakgrunn i overstående så må en kunne stille seg spørsmålet om PCIB “spiste noen kameler” for å sluttføre denne studien?
Dette var jo en SAFETY studie med formål å kunne gjennomføre release studien med dobbel behandling , og dette er nå i boks.

Men det som markedet konsentrerer seg om er effektdataene , og det er jo forståelig.
Men sett at det hele dro ut og en ikke fikk registrert det antallet som trengs for å sluttføre studien ,kan da selskapet ha godtatt pasienter som ikke var helt optimale?
Og det er her de 2 med tumorer som ikke lar seg avlese kommer inn.
For safety delen spiller det jo ingen rolle så lenge de har sykdommen da en er ute etter bivirkninger (har / har ikke) , men for ytelsesdata hvor en er avhengig av å måle størrelsene og hvorledes disse oppfører seg under og etter behandling…ja da forstår jeg simpelten ikke dette.
En kan vel ikke rekrutere denne typer pasienter som ikke er målbare?
Korriger meg dersom jeg er feil.

Så spørsmålet er , har en godtatt å få reduserte ytelsesdata for å få sluttført safety-delen slik RELEASE studien kan starte opp?

Videre så synes jeg PW har strekt seg langt denne gangen i meldingen til markedet.
Han oppgir , selv om han understreker at dette ikke kan tillegges noen “statistisk” vekt, at alle de de 5 som fortsatt lever har fått dobbel behandling , og da må jo di siste 2 som døde ha fått enkel behandling eller mindre.
Tidligere har det jo vært helt umulig å få slike opplysninger fra PW

Sett i regi av dette så kan en ikke forlange at selskapet skal melde en større gjennomgang av data-detaljene for de 5 som fortsatt lever.
Det ville jo fremstå som temmelig useriøst når en har oppgitt at det ikke kan tillegges noen vekt at disse 5 som lever har fått 2 behandlinger.
Det har jo ikke noen signifikans pga det lave antallet.

Alt i alt så ser dette meget br ut så langt.

4 Likes

Tror du er inne på noe her. Men det er relativt skremmende at de tilsynelatende har hatt store utfordringer med rekruttering av bare 7(!) pasienter siden de satte dette studiet igang sensommeren 2017.

Lothian

3 Likes

Ja slik er jo denne saken lett å tolke.
Men som tidligere antydet så skal vi kanskje være veldig glade for at dette skjedde i extention studiet og ikke i kommende release studie.

Nå har de ansatt en kompetanse-person til å lede denne delen så alt er nok endret nå.

Videre så får vi fremdriften på hver kvartalsrapport på release - studien så ,ja …kanskje dette var det beste som kunne skje?

1 Like

Flest av tiden i 2018 har gått bort i/med regulative diskusjoner. Hvordan beholder retten på Pivotstudie med dobbelt behandling? Forsinkelsen har mener jeg ikke med PCIB å gjøre. Likevel får man nå håpe at innrulling skjer!

Vel, kommer en slik melding etter stengetid onsdag i påskeuken, så er jeg redd mang en etternøler vil få ødelagt hele Påsken 2019. For da kan der bli veeeeldig trangt i døren først handledag etter Påske. Og det vil nok etternølerne være klar over; skjærtorsdag, laaaangfredag, påskeaften, første påskedag og andre påskedag. Pinen kommer nok ikke opp imot den Jesus opplevde på korset langfredag, men den vil nok neppe være behagelig for etternølerne. Er meget glad jeg befinner meg på innsiden! Gleder meg til de kommende månedene!

10 Likes

Interessant med skjult kjøper.

3 Likes

En ting er hva vi investorer skulle ønsket oss. En annen er PCIBs strategi. Vi vet at safetystudien ga nettopp de ønskede resultatene. Safety er i orden og PCIB kan fortsette nye styudier i full fart.

PCIB har altså oppnådd det de skal.

At vi ikke har fått annet enn indirekte effektdata er underordnet, siden overlevelsesdataene viser at effekten er bedre enn beste øvrige behandling.

Dermed blir dine ankepunkter faktisk et slag i luften ufo.

Dette går riktige veien for PCIB! At markedet nok har reagert mer ut fra din forståelse kan jeg være enig i. Men det er altså en feil vurdering. PCIB har god kontroll og gjør alt riktig i forhold til sin fremdrift, og har heller ikke tapt tid.

PCIBs fundamentale verdi har økt kraftig ved safetyresultatene nå. Det bør den realistiske investor benytte til billig akkumulering.

14 Likes

Er ingen ekspert på teknisk analyse, men selv meg ser at her er det motstandsnivåer rundt hele kroner oppover, både på 26, 27 og 28. Gått mer volum rundt disse nivåene. Og tydelig støttenivå rundt 25 kr.

3 Likes

Vi er straks ferdig med dette «fjaset».
Takk til alle som har kjøpt! Og spesielt takk til den «skjulte» kjøperen i dag.

God helg og påske :+1::steam_locomotive::moneybag:

15 Likes

Vi klarer ikke lokke nye investorer til et selskap der vi lover store gevinster om flere år. Markedet er antagelig i siste fase av en meget lang oppgangstid. I en slik fase søkes raske gevinster for å få mest mulig med seg før det hele kollapser. Da er ikke bio/farma bransjen det som lokker mest. Spesielt ikke selskaper som har flere år igjen før mulig gjennombrudd. Ser svært mange av dere påstår at dere er fornøyd med et langsiktig potensial?
Personlig hadde det vært totalt uakseptabelt å gått inn i PCIB om jeg ikke skulle tro på gevinst før om f.eks. to år. Jeg har rett og slett ikke anledning til en slik langsiktighet med min sparekapital. Når man snakker om risiko innen bransjen, er den faktisk størst dersom man tar sjansen på å bli med helt til mål.
Vi har fortsatt noen potensielt store kursdrivere denne våren. FimaVacc er nok den mest sannsynlige.

Helt feil rockpus! Man bør ikke være i eksponert i biotek om man ikke har en investerings-horrisont på 4-5 år.
Sjansen for å lykkes er desidert størst om man har flere biotek-egg i kurven og sitter helt til mål.

5 Likes

Ellers lite som tyder på en kollaps på verdens børser med det første.

Husk at børsene alltid stiger solid i årene det er presidentvalg i USA.
Og snart kommer det i stand en handelsavtale mellom Kina og USA som vil gi gode rammevilkår for verdenshandelen og føre til videre børsoppgang.

Det ser i det hele tatt lyst ut både for PCIB på kort og lang sikt, samt for den internasjonale økonomien og verdens børser.

3 Likes

Her er vi fundamentalt uenige. J har spredt min portefølje i 4 biotekselskap, PCIB, nano, TRVX og bgbio. Absolutt ingen suksessoppskrift på tross av at jeg er dobbeltspesialist i klinisk medisin. Retrospektivt hadde det vært smartere å ha investert i dnb global indeks. Blir gøy å høre på JE i neste podcast. Mannen som aldri har motforestillinger til selskapene han sitter i .

1 Like

Baade Kina og ESB har begynt og trykke penger igjen, og Mr. Trumph kjoerer med saa store underskudd paa statsbudsjettet at det er en QE pakke i seg selv. Uten dette ville boersene rast. Sentralbankene har gjort markedet lik en heroin pasient som stadig trenger stoerre doser. For markedet betyr det stadig nye og stoerre likviditets pakker. Tenk, de kunne ikke sette opp rentene i USA til mer enn 2,25% foer det gikk galt. Med andre ord leder verdens rekord store gjeldsbobler til at rentenivaaet aldri kan normaliseres igjen. Den maa i steden settes ned, etthvert som gjeldboblen vokser seg stoerre og stoerre, noe den gjoer hver dag. Allikevel, er vi heldige, kan den nystartede penge trykkingen beskytte markedet i flere aar foer det gaar galt. Handelskrig(er), Bondmarked kraesj, Hard Brexit, og eller at EU fiendtlige partier overtar makten i EU-parlamentet etter EU valget i mai, er antakeligvis de stoerste trusselene for markedet.

Men PCIB messig, ville ikke ett boerskrakk bekymret meg. For PCIB kursen vil gaa til himmels ved suksess uansett.

9 Likes

Hva skal neste podkast handle om? Du har masse motforestillinger, men sitter allikevel?

1 Like

Jeg er ikke snåsamannen, og aner ikke hva neste RadForsk podcast vil handle om. Einarsson er sikkert optimist som alltid

Er ikke du optimist? Sitter du i aksjene uten å ha trua?

1 Like