Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

Forskjellen er vel at et diversifisert fond har en mer linjær og forutsigbar kursutvikling, mens bio hopper og spretter individuelt, mens sektoren også kan komme under press. Jeg tror vi opplever det nå. Om man ønsker en positiv og avkastning når som helst i investeringssyklusen, så er ikke bio optimalt. Det kan gå lange perioder med fengslende røde tall. Poenget, slik jeg oppfatter det, er å tåle dette - fordi man tror at i en ofte distansert fremtid vil verdien på investeringen øke mer enn om den var satt i et forsiktig fond. Om ikke har den tilnærmingen, eller er en helt rå trader, så er antagelig bio et uheldig valg.

4 Likes

Fredagens DN s. 25 omtaler dødelig soppinfeksjon setter skrekk i eksperter.

Internasjonale farmasiselskaper jobber på spreng for å utvikle medisin mot en farlig og dødelig supersoppinfeksjon.

Det er registrert over 600 bekreftede tilfeller av «Candida auris» i 20 land.

Amerikanske helsemyndigheter mener den er en alvorlig global trussel.

Aksjekursen på kinesiske farmasiselskaper har steget kraftig i april. Supersoppinfeksjoner er brennhett tema i Kina. Det finnes ingen behandlingsmetode og det har utløst en pengestrøm til farmasisektoren.

Soppen oppfører seg som en bakterie. De fleste som er rammet har hatt nedsatt immunforsvar.

Om 30 år vil antallet passere ti millioner årlig, flere enn kreftdødsfall og ha påført verden over 100.000 milliarder dollar i tapt verdiskaping hvis det ikke utvikles nye behandlingsmetoder og medikamenter.

Det dør 700.000 mennesker årlig på grunn av resistente superbakterier.

Interessant artikkel. Og Flere har tidligere nevnt fimavacc i forhold til vaksinasjoner og forsterket immunforsvar. Det er også vist forskning på det PCIB metode som noen har kalt fimabac på forum.

Kan PCIB bli en verdenssensasjon ved fimavacc? Krysser fingrene! Save the world. Konklusjonen min er at dersom fimavacc resultater er gode vil PCIB kunne være posisjonert midt i puddingen av det hotteste verden trenger.

I tillegg har PCIB fimachem og fimanac. :+1:

10 Likes

Det tviler jeg sterkt på, det er heller ingenting som tyder på at PCIB skal bli en verdenssensasjon.

Med forhåpentligvis kan man bidra med levering av vaksiner. Det vil være nok til at vi får økte aksjonærverdier.

2 Likes

Har du allerede sett fimavacc resultater før du konkluderer😜

Når selskap i Kina som heller pt ikke er verdenssensasjon stiger 40% på en måned trenger vi selvsagt ikke bli nr 1 i verden for å oppleve🚀

1 Like

Jeg har sett resultatene som ble presentert på sist kvartalspresentasjon, men at de gode/lovende resultatene er ensbetydende med verdenssensasjon er å dra det alt for langt.

3 Likes

Pcib kan bli enormt stort. Det er vel derfor vi har aksjer.

Minner om hva dette handler om:

PCI Biotech’s patented investigational drug fimaporfin is able to unlock the intracellular capsules (endosomes) where the active compounds are entrapped. Hence, fimaporfin has the ability to unlock the true potential of new promising classes of cancer therapy, such as certain immunotherapeutics, RNA therapeutics , as well as established chemotherapies.

6 Likes

Nettopp! PCIB ditt produkt er således nøkkelen som kan sikre at medisiner får den virkningen de var ment å få. Slik sett kan faktisk PCIB sitte på en verdenssensasjon som kan benyttes sv et utall aktører. Og når BP har brukt millioner for uke å si milliarder for å fremforske et produkt, og PCIB sitter på nøkkelen til at disse forskjellige medisinene skal kunne bli suksesser på forskjellige områder, så kan man selv tenke seg hvor stort dette kan bli. Jeg mener ag her er det et megapotensiale markedet ennå ikke har oppdaget. Når den endelige anslysen for fimavacc kommer, så kan det bli en himmelferd de færreste av oss har drømt om. Sa brura…

6 Likes

Utrolig at noen kan si at det ikke blir en verdenssensasjon før de vet de faktiske resultater. Jeg sier ikke at de blir, de KAN👍

Og for at ta et marked innenfor immunforsterkning og vaksinasjon og som i artikkel over innenfor bakterier vil 1% marked være sensasjon og multibillion usd marked. Så for all del vi trenger ikke verdenssensasjon for at PCIB blir Norges internasjonale farmasiselskap.

Er PCIB midt i puddingen av det hotteste innen biotek? En milliard i markedsverdi. Go figure for en oppside OM PCIB fortsetter levere resultater.

8 Likes

Jeg vil si at de ikke KAN bli, men BLIR. (Hilsen fra Snåsa)

Imunfortsterking blir alfa og omega i tiden som kommer.
Ord som Natural Killer Cells (NK celler), CD8 og T-celler kommer på manges lepper i løpet av kort tid.

7 Likes

Her er jeg helt enig med jubel. fimaVacc øker antall killer cells med mange prosent. Hvor mye og hvilken typer får vi snart svar på. Å hvorfor tar det så innmari lang tid? Jeg tror det er fordi resultatene er så oppsiktsvekkende att de fleste vil få bakoversveis.

9 Likes

Hvorfor (få mulighet til å) publisere resultater i en High-End publikasjon/kongress av en av de fremste på området, med evt. dårlige/middelmådige resultater?

Tviler sterkt på at det skjer!

Om ikke så lenge får vi svaret…:crossed_fingers:

13 Likes

Helgekonkurranse:

Hvem finner det mest lovende biotekselskapet på børser i Europa * eller USA til en markedsverdi i størrelsesorden:

100 mill. € / 85 mill. £ / 114 mill. US $


Redigert: * eks. Norge

8 Likes

Lurespørsmål! PCIB :slight_smile:

2 Likes

No trickery only bench-marking.

Du har nok mange med deg på dette forum i den påstanden. Det hjelper dog ikke på kursen. Mitt poeng var nemlig at de fleste aktører på børs har en langt mer kortsiktig horisont på sine investeringer, og det lider spesielt farma sektoren av i disse tider. Dersom vi ikke får frem at PCIB også har et stort og sannsynlig kortsiktig potensial, vil kursen forbli lav med så lang tid igjen før fullført studie som det faktisk er.
Jeg har personlig sterk tro på PCIB, men statistikk tilsier jo at man tar en stor risiko dersom man velger å følge et slikt selskap til døren. I tillegg har min relative utålmodighet med min egen livssyklus å gjøre.

1 Like

Top 20 viser faktisk langsiktige investorer i PCIB👍

5 Likes

rockpus; livssyklus?

Risikoen er nok langt større ved å selge seg ut av PCIB enn å være med til mål.

I den sammenheng mener jeg riskikoen for å gå glipp av en større fortjeneste ved å selge før potensialet ved de pågående studiene er tatt ut og har materialisert seg i salgsinntekter/lisenser, eller at selskapet bir solgt helt eller stykkesstykkesvis og delt om noen år.
Men å sitte langsiktig i et selskap krever at man har en betydelig innsikt i det aktuelle selskapet samt innehar en porsjon tålmodighet.

De store aksjonærene med flest aksjer sitter tålmodig stille år etter år, mens de små amatørene vimser ut og inn av ulike selskaper og statistisk taper mye på det.

4 Likes

Ja, du kan så si – Denne pusen hadde akkurat samme argument i høst - at han ikke hadde tid til å sitte i pcib pga hans begrensede “tid på jord”, men han fikk visst tid til å kjøpe seg inn igjen og være oppgitt over at man faktsisk må gjennomføre det planlagte kliniske løpet nok en gang --> og skrive om det på disse sidene som folk som er interessert i pcib følger…

3 Likes

Skjer verdiøkningen gradvis i biotek-aksjer?
Ja , det må man anta men kursutslagene kan til tider være dramatiske.
Man får ofte servert påstander om at nå vil der ikke skje noe med et selskap pga …
Men dette stemmer skjelden.

Du skal ha kunskaper og erfaring for å komme positivt ut av det ved trading.

Så hvorledes er ståa i PCIB?

Det punktet jeg legger mest vekt på er previlegiene gitt av FDA/EMA i release studien.
Dette er ikke dagigdags og fungerer nærmest som en derisk av selskapet.
FDA har nok å ta av når det kommer til søknader om privilegier for å få selskapenes medisin til markedet og må prioritere.
Med det sagt så må FDA selv uavhengig av hva selskapene tror på velge ut de prospektene de antar har beste mulighet for å nå frem , ha en positiv effektøkning over eksisterende og at selskapet har forberedt og lagt til rette at behandlingen etter godkjenning fra FDA kan starte opp straks.
Ligger ikke disse forutsetningene til rette så får ikke selskapene ekstra behandling av FDA.
Og dette er jo enkelt å forstå.
I konkurranse med mange andre , hvorfor skulle FDA prioritere PCIB dersom selskapet ikke hadde prioritert og forberedt arbeidet med det som trengs for å sette igang med behandlingene straks etter godkjenning?
Inngåtte avtale med et norsk selskap for produksjon av det som trengs for behandling av IGGK må ses i denne sammenheng.

Enkelt sagt , det som er godt nok for FDA som i sin tur resulterer i slike regulatoriske privilegier som for PCIB sin del , ja det er sannelig godt nok for meg også.

Det betyr noe å ha FDA på sin side.
Ingen garantier men FDA tilkjennegir stor tro på PCIB gjennom disse privilegiene og husker jeg rett så har snøffelen tidligere lagt frem materiale som tilsier at nært alle som har fått tilsvarende privilegier har endet opp med godkjent medisin.

Så får den enkelte avgjøre om en vil være aksjonær i selskapet eller stå utenfor.

God påske.

8 Likes

Hvis resultatene blir presentert på den måten, så er det opplagt fordi de er et sted mellom gode og veldig gode.

Men at det betyr at vi har en verdenssensasjon blir tullete. Det er ikke som om PCIB er det eneste selskapet som kan vise til lovende/gode/fantastiske resultater.

Mangelen på bakkekontakt her inne overrasker meg.

5 Likes