Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

Her tror jeg du treffer spikeren på hodet. Det er definitivt flere som har mistet gangsynet.

Det blir ofte nevnt at PCIB kommer til å revolusjonere kreftbehandling her inn, såvel som at vi tar en Genmab innen et par år, osv.

De mer edruelige er vel klar over at dette vil ta tid. De støtter seg også mer til det fundamentale, og det ser jo svært lovende ut.

5 Likes

Plikter uført :love_you_gesture:

Håper så mange som mulig følger opp. :chart_with_upwards_trend:

6 Likes

Der der med at en selger snart er ferdigsolgt osv har jeg hørt før i de fleste biotekaksjer. For meg blir det for tynt. Jeg tror dette dypest sett handler om at selskapet har mer å bevise før kursen skal ordentlig opp

6 Likes

Jeg venter på en melding som drar skinnet av pølsa. Satser på Burgeren

4 Likes

Vi må bare jobbe på videre. Straks gjennom nå.
Og flere nye potensielle kjøpere sitter på gjerdet etter dagens oppslag.

6 Likes

Det er vel heller for få kjøpere enn for mange selgere - ettersom volumet har vært spinkelt hele veien. Mulig at “gapet” måtte tettes nedover før det kunne snu, og dagen endte i det minste brukbart på plussiden.

2 Likes

Det skyldes nok at det endelige IGGk svaret, er ett par aar unna. Og mye kan skje paa boersen foer den tid. Foerste pasient er heller ikke behandlet enda. Og da trengs det mer kjoett paa beinet. Hvis vi skal gjoere gode penger paa PCIB foer den tid, er vi avhengig av, en IGGk parnter som legger penger paa bordet, kliniske fimaNac avtaler, eller at fimaVacc innfrir.

Saa, Vil fimaVacc bli en blockbuster? Thats the question. Hvis resultatene blir bedre enn hva vaare konkurenter kan vise til paa leveringsteknologi siden, kan det skje. PW har i allefall sukret sukkerbiten en god del saa langt. Brukt ordene gode high end data, kraftig respons etc., Dette , samt at vi har Mr. Burger;-)) med paa laget, gjoer at jeg antakeligvis vil foele meg litt lurt hvis ikke PW presenterer brukbare Vacc resultater.

9 Likes

Forstår at ting tar tid innen denne sektoren, men er det ikke nå over 10 år siden PCI Biotech startet opp studier?

Ting tar tid som du ser under, så det er bare å smøre seg med en STOR porsjon tålmodighet!!
(Kjøpte mine første PCIB-aksjer i 2010…:wink:

5 Likes

Jo, stemmer. I og for seg har ikke det noe å si for fremtiden. Ikke noe uvanlig heller.

Hvis vi isolert skal se på FimaChem vil det ved suksess ta flere år før det kommer på markedet.

Samtidig er det høy risiko, ut ifra kommentaren din antar jeg at dette ikke er noe for deg :slight_smile:

2 Likes

Skulle bare gallegang lykkes. Noe det ser ut som den gjør.os mot dagens behandling… Og resten gå at skogen .
Vi du likevel ha en enorm avkastning på de 2-3 årene.
Skulle de 2 andre områdene gå inn.
Vil det bli helt ellevilt…

8 Likes

Jeg har også store forhåpninger til at de vil lykkes med å bli SOC på gallegang, selv om jeg kun er en skarve lekmann og blant PCIBs nyere disipler. Tusen takk til alle her inne som bidrar til å øke forståelsen min for caset. Sett i worst case at FimaVac- og Nac ikke materiliserer seg, hva er realistisk aksjekurs om/når Fimschem blir ny SOC?

5 Likes

Fan… Ikke lenge jeg klarte å holde meg unna.

Legger ved litt forecast om bile duct i årene framover. Asia sites hadde smakt nå!

bile-duct-cancer-treatment-market

“APAC dominated the global bile duct cancer treatment market in terms of revenue in 2016 and the trend is projected to continue throughout the forecast period. APAC is the most attractive regional market, with a market attractiveness index of 2.5 over the forecast period. Revenue from the APAC market is anticipated to exhibit a CAGR of 9% during 2017-2025 to reach US$ 146 Mn by the end of 2025. The risk of liver fluke infections in most parts of Asia Pacific is the cause of increasing incidences of bile duct cancer. The North America market is expected to be the second most lucrative market in the global bile duct cancer treatment market, with an attractiveness index of 1.0 during the forecast period. Revenue from the Europe market is anticipated to register a CAGR of 6.4% over 2017-2025 to reach US$ 34.5 Mn by the end of the forecast period.”

https://www.google.no/amp/s/www.persistencemarketresearch.com/amp/market-research/bile-duct-cancer-treatment-market.asp

13 Likes

I årsrapporten på side 4 nevner PCI såvidt Asia. Releasestudiet inkluderer ikke Asia, men det hadde vært spennende å høre Walday informere hvordan de ser for seg en inngang der.

There is a potential for obtaining a significant majority share of the identified eligible market due to the anticipated benefits, such as no competing marketable treatment alternatives, limited development pipeline, greater efficacy due to local chemotherapy boosts and fimaCHEM being an add-on to the current standard of care with easy light access through established standard procedures. The Asian market is also interesting, due to general higher incidence of bile duct cancer than the western world.

5 Likes

Jo da jeg er inne med en god del og blir sittende, synes bare det er en helt ekstremt drøy tålmodighetsprøve
Har tapt ganske nøyaktig det en helt ny BMW i3 koster i Targovax. Sitter der nå igjen med inngang rundt 7 og satser på å vinne tilbake det tapte.
I PCIB er det ikke så ille, får håpe det blir bra til slutt, virker jo lovende!

6 Likes

Det er vel rundt 10 aar som det sies, men PCIB begynte helt paa nytt med IGGk i 2015 var det vel? Slik at i prinsippet har de kun holdt paa med hva vi venter paa i dag i 4 aar. Korriger meg hvis jeg tar feil. Hvis det var i 2014, bllr det 5 aar, og det er heller ikke lang tid i farma bransjen. Slik at i saa maate er alt normalt med produktene vi holder paa med i disse dager. Ok, vi mistet ett IGGk aar paa extension studiet, ellers er vel alt normalt hvis vi kun ser paa dagens produkt serie.

5 Likes

April 2018 PCI Biotech which is a Norwegian drug maker has seen hopeful results from its bile duct cancer study before the start of a key second phase. By making the fimaCHEM platform which combines light-based, photochemical technology with its fimaporfin drug, PCI intends to treat patients who have inoperable tumors.

1 Like

Fin artikkel i FA… Med en veldig underliggende positiv vinkling…
Per er sikker på gode Vacc resultater,noe han har nevnt tidligere…
Mye er sagt,og mye er tolket,men at ting er så nedslående som kursen tilsier… Vil jeg tolke som en gedigen Feiltolking,:gem::metal:
God Påske🐥

8 Likes

Artikkelen I gårdagens utgave av Finansavisen var bra, den. Nøktern, oversiktlig og informativ. At den også dokumenterte at selskapet har en måteholden “livsstil”, var interessant og slett ingen ulempe, vil jeg tro.

Når virkningen på aksjekursen ble svært kortvarig og utradert samme dag, har det ingen ting med artikkelen å gjøre. Det skyldes ene og alene at børsklimaet for hele den lille, norske bioteksektoren nå er helsurt. Med andre ord skal det i dette klimaet atskillig mer til for å tenne interessen blant norske investorer utenfor bioteksektoren.

For PCIBs vedkommende må det mistrøstige kursnivået det siste halvåret først og fremst forstås i lys av to forhold: 1. Devalueringa som fulgte direkte av emisjonssjokket - og 2. De få kliniske oppdateringene vi siden har fått i stor grad har vært regna som “sikre”.

Hva gjør så de største aksjonærene oppi all denne “elendigheten”? De aller største har kanskje ikke noe valg, men så kan disse stort sett bli sittende så lenge det trengs. Men i all hovedsak gjør resten av topp20 og topp50 (som er dominert av privatpersoner) det samme. Vi blir sittende.

13 Likes

FimaCHEM alene i IGGK vil med all sansynlighet bli en blockbuster.
Mer trenger vi vel ikke for å oppnå en voldsom avkastning på investert kapital.

I tillegg så blir det “off label” salg og bruk for å minke svulstene før operasjon . Vi snakker altså om flere blockbustere og i tillegg østen.

Fortsatt er vi kun i fimaCHEM og der er innenfor CHEM-området et ukjent antall medisiner ferdig utviklet og under utvikling som kunne trenge sårt til en leveringsmekanisme av medisiner inn i cellene som virker.

Delivery , BP har forsøkt i årtier å få til noe som virker og ufattelige summer er brukt i denne søken.
PCIB kan være svaret der hvor en kommer til med en lyskilde.

Nå må vi ikke glemme at BP har en daglig kamp for å finne blockbuster-kandidater til sin pipeline.
Mange har blockbustere som synger på siste vers og trenger erstatninger.

PCIB kan “snart” , forutsatt vellykket RELEACE studien tilby en ferdig godkjent blockbuster til markedet med ODD uten nevneverdig konkurranse.

Vi er heldige som får denne muligheten til å høste 10-talls år med forskning og utvikling med en utrolig og skjelden “ny” teknologi.

Men en må ha sterk mage og være inneforstått med muligheten for failure.

Men uansett , aksjer er investering i usikkerhet men PCIB tror jeg personlig vil klare å utvikle denne nye medisinen.

Lykke til

6 Likes