Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

Jeg syns IPA høres logisk ut. Fra det foreløpige programmet er det ene temaet “Photo-immunology and PDT-Induced Immunology”. Men var det der PW sa ikke var en naturlig konferanse for de resultatene?

2 Likes

Etter som markedet forventet offentliggjøring av resultatene i Q4 18, endatil opplyst av CEO på presentasjon av Q3 18, så lan det ikke være overraskende dersom resultatene var klare og innlevert før 12 feb 19. Og ASCO er en av to store kreftkonferanser. Derfor vil det være en naturlig plass å presentere gode nyheter. En verdenssensasjon?
Den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves. Og jeg skjønner at mange ønsker en plass på innsiden før børsen steget onsdag. Kan vise seg å være en meeeget innbringende beslutning.

4 Likes

PW avkreftet dette, samtidig var han veldig tydelig på at de kom 1H, så da er det jo ikke så mange alternativer.

At han er så sikker tyder jo på at det nok er så og si i boks og avgjort hvor det skal presenteres. Jeg tenker personlig ASCO, det får vi i såfall vite i morgen/overmorgen (usikker på tidspunkter og tidssoner).

Jeg vet ikke om vi skal utelukke en anerkjent tidsskrift heller?

Kunne jo vært mulig å kombinere FimaVacc resultatene med dataene som ble generert sammen med Ultimovacs i en tidsskrift, -det viser jo et konkret eksempel på applikasjon av FimaVacc. Når jeg skrev det hørtes dette veldig logisk ut egentlig.

5 Likes

Jeg tror ikke at resultatene kommer sammen med Ultimovacs av den grunn at det er to parter med hver sin interesse, og jeg tror ikke at PCIB vil presentere det alene uten at data fra samarbeidet er gjennomgått grundig av begge parter, og det tar tid. I tillegg er det fase I-data som er i fokus nå, og da tror jeg de vil la de resultatene snakke for seg selv.

Jeg håper at de får presentere på ASCO, men late-breaking blir det neppe.

2 Likes

10.april er Per Walday ute i Finansavisen, full av selvtillit, og snakker om at Pcib kan stå på terskelen til å løse deler av kreftgåten. Tror det er stor sannsynlighet for at ASCO blir stedet!

5 Likes

Må vel over 28 ellers er man jo bare i en bortovertrend som er like kjedelig.

Solgte litt pcib og kjøpte funcom, burde gjort det med hele posten. Tror ikke det skjer noe her før det skjer noe fundamentalt.

Mulig det, men timingen din kan vise seg å være rævva dersom du har latt det tekniske bestemme og galant oversett det fundamentale. Hvem vet hva morgendagen bringer…

1 Like

Det er vel heller motsatt? Jeg gikk inn på TA/melding, men droppet TA-en og ble sittende hele veien ned til der jeg hadde kjøpt. Hadde jeg bare brukt TA for utgangen også, så hadde jeg sittet med ca 80-100% fortjeneste…

Jeg tenker aksjen kan være veldig interessant over 28 kr, neste skikkelige motstand da er vel rundt 35-40kr? :slight_smile:

2 Likes

,Trodde at det var hele vitsen med bruk av TA at kjøp og salg blir styrt av signalene TA gir. Mitt poeng er at TA er basert på psykologien i markedet og at markedsaktørene som følger TA handler likt på de samme signalene. Følgelig blir TA selvoppfyllende profetier.

Problemet oppstår den dagen da TA sier selg, mens det samtidig kommer en saftig kursdrivende børsmelding fra selskapet. Da vil nødvendigvis ikke kursutviklingen bli slik TA tilsier at den skulle bli.

3 Likes

En positiv melding som gjør at volum og kurs går i været gir positiv TA. :stuck_out_tongue:

1 Like

De har jo sitti stille i 2uker nå.
Og før det bare nettosolgt 19k på 6 uker.

Godt mulig de er fornøyd med posisjonen

6 Likes

Du måtte vel hoppet over et par salgssignaler på veien om det skulle latt seg gjøre :slight_smile: Men hadde også gjort god butikk om jeg hadde nedvektet i forkant av innhenting av penger. Det verste var at jeg også antok at det ville bli emisjon. Hadde bare ikke trodd det ville ha så stor betydning på kursen på det tidspunktet.

Uansett, utrolig deilig og endelig få litt vind i seilene.

9 Likes

Jeg har kjøpt 5 k til idag. :champagne:

Ellers, ha en fin påske!

5 Likes

Kan heller ikke se noen gode anledninger til å ikke bruke ASCO som den optimale arenaen for å sleppe Vacc data og analyse :slight_smile:

Da får de hvertfall den blesten de er ute etter!

5 Likes

TD Veen er en av gründerne i Skagenfondene.

6 Likes

Tor Dagfinn Veen

1 Like

Fra Dagens Næringsliv 15.april

"Noen få måneder senere sluttet Susanne Stuffers i Arctic. Hun begynte deretter å jobbe for Tor Dagfinn Veen. Hun er ansatt som daglig leder i investeringsselskapet P53 som skal finne gode investeringer i helsebransjen.

P53 er for øvrig et protein som er meget viktig for å stanse blant annet kreft. Dersom et DNA i en celle får en skade vil P53 aktiveres og enten stanse celledelingen - eller - bare drepe cellen hvis den blir for skadet."

10 Likes

Stuffers er daglig leder , vi har alle lest analysen hennes, må man jo anta at dette blir en ny stabil topp50-aktør. Gudd støff!

5 Likes

@orionen, hva har dette med pcib å gjøre bortsett fra Stuffer’s gamle analyse? Dette fondet har vel ikke investert noe ennå i pcib, eller?

1 Like

[quote=“FiloD, post:4736, topic:12647”]
Ser av den komplette aksjonær liste at Grunder Eriksen er kommet inn som investor via Altitude Capital

Først fikk Grunde Eriksen meglerkundene inn i Bank Norwegian. Nå får han med milliardær Torstein Tvenge og andre i sitt eget investeringsselskap og satser på videre kursoppgang.

De har ca 300 mio å jobbe med, De har foreløbig 104.000 aksjer.

Dette over skrev FiloD og det under.

Stuffers er også inne med 45.000 aksjer (TD Veen)

Kanskje litt modig sagt, men hun setter (TD veen) i parantes på hendes instagram profil når hun præcenterer hendes P53.

2 Likes