Selger på 28 og kjøper på 25?
Slettes ikke dumt det, men jeg får det liksom ikke helt til å rime allikevel.
Jeg så for meg at Nyenburgh hadde en litt annen (lengre) tilnærming til investeringene sine.
Men for all del, money talks.
De opptrer som halvkriminelle bøller.
Og nå i det siste fikk de super drahjelp av Olivercrona.
Jeg er utrolig skuffet over vår «spesialinvestor», og det skitne spillet de holder på med.
Og det bekymrer meg litt at PCIB-ledelsen trodde Nyenburg skulle være en god, langsiktig og stabil investor, som kunne være en ressurs for selskapet.
Hva vil da skje når Walday & Co skal inngå avtaler med «store stygge» Big Pharma-selskaper?
De risikerer å bli spist levende hvis de ikke hyrer inn ekstern juridisk kompetanse. :-/
Alt er galt for enkelte? Dumt når noen selger og dumt at noen kjøper?
Kan være så enkelt at de har sett hvem som har kommet inn i PCIB advisory board og hvem som jobber med FimaVacc resultater i Leiden👌
Neida, for all del, veldig positivt at de kjøper.
Håper vi dermed kan se en fin stigning i aksjekursen fremover.
Men jeg har ingen tro på at Nyenburg plutselig har «ombestemt» seg.
Dette har trolig vært en bevisst strategi fra dem i månedsvis, og kanskje helt siden emisjonen.
Umulig å si hva de tenker eller har tenkt. Nå kjøper de altså👍eneste vi vet
Under 26 en plass selges det vel med tap. De har ikke hatt det veldig travelt med å komme seg ut enda heller.
Jeg har et litt ambivalent forhold til at Nyenburgh øker igjen, sammenlignbart med at svigermor kjører utfor et stup i «min» nye Porsche! Hvis de har gode intensjoner bak dette så er det flott, men om de karrer til seg litt på billigsalg for å dumpe igjen senere er det trist!
Edit: Jeg eier for øvrig ingen Porsche, PCIB er min mest verdsatte “asset”
Om Nyenburgh kjøpte forrige uke, hvem var det da som solgte hele uken?
Det trenger ikke å være noen som kjøpte noe særlig.
En vanlig “feil” er å se på antall omsatte aksjer, og så trekke slutninger om likviditet og omsetning av den grunn. Ja, aksjene blir nok omsatt, men med algoritmehandelen som nå dominerer er det som regel kun roboter som selger seg imellom.
Formelt må dette gjøres mellom to kunder, men det kan godt være egenhandel og et eget fond man har. Så kan man bare justere dette etterpå igjen, f eks via andre trading-plattformer. Det har vært stilt spørsmål ved om vi egentlig har noen reell likviditet igjen i markedet etter inntoget av robothandelen for flere år siden. Visse ting tyder på (har lest en artikkel jeg ikke har for hånden i farten) at det meste av omsetningen faktisk kun er robothandel - ørsmå poster for å redigere kursbildet.
En aktør som ønsker å flytte ordrebildet litt, kan jo da i fred og ro selv skape bevegelse gjennom slik robothandel. Se for eksempel hva som skjer om dere legger inn en ordre i nærheten av enten kjøps- eller salgskurs - andre ordrer forsvinner i samme millisekund, noe ikke et menneske ville klart.
Hvis man tenker på forrige ukes handel, og hva som vises på Stocklink sine sider idag, må man dessuten også justere for oppgjørsregelen T+2.
Den diskusjonen nå tar kaka. Nå har nyenburgh blitt diskutert hvor håpløst det var når de solgte i der brede og vide.
Nå skal det diskuteres hvor håpløst det er at de kjøper og hvem som selger😂.
Klart det alltid er noen som kjøper og selger. Det vi vet er at top 20 aksjonærer er svært stabil over lengre tid. Selv med og uten nyenburg.
Har du sett volumet som er i PCIB? Det blir nesten ikke omsatt aksjer. Det er nesten ingen som hverken kjøper eller selger aksjer…
Er dette begreper du er innforstått med eller trenger de nærmere forklaring? Er du kjent med at man må se omsetningen i kroner hver dag opp i mot market cap på et selskap?
Edit:
Nei det var ikke “store poster” som ble omsatt forrige uke. Aksjen er bortimot illikvid. Flytting av poster verd småbeløp flytter aksjekursen mange prosenter, i et selskap verd nesten en milliard.
Det blir omsatt aksjer for 1-2% av selskapets verdi om dagen, det er ingenting.
Edit2:
Rent bortsett fra dette, så har @Nille helt rett. Mye av denne nesten ikke-eksisterende omsetningen er også bare aksjer som flyttes frem og tilbake mellom roboter, og representerer ingen bevegelse på topp 50 listen.
Med tanke på at det var relativt store poster som ble solgt hver dag, så er det meget interessant å vite hvem det evt var. Det var ikke småinvestorer som solgte ned kursen forrige uke.
Edit:
Den røde streken viser volumet for hver enkelt dag siste måneden. Så jo, det var relativt stort volum på dagene kursen gikk ned.
Spennende å lese om Bavarian Nordic AS:
Indirekte så kan Pcib være i kontakt med mange store aktører innenfor bransjen gjennom sitt samarbeid med Bavarian Nordic , Roche, BMS, AZ osv
Den dagen med størst nedgang var det jo vår venn Olivercrona som pøste ut aksjer i stort monn.
Ikke snakk om å utposjonere noe der, nei, så dermed raste kursen 6% ned.
Det er som Gunnersaurus sier; hvis Nyenburg kjøper fordi de skal øke posisjonen langsiktig så er det positivt.
Hvis de derimot kjøper nå på «billigsalg» for deretter å dumpe ut aksjene igjen senere, så er det negativt.
Etter min mening, i alle fall.
Økningen kan kanskje tyde på at de har sluttet salget.
De har uansett ikke særlig mye aksjer, bunna ut på rett over 1%.
25/02-2019 10:53:59: (PCIB) PCI Biotech: Capital increase registered and listing of new shares
Å herre, gunnar kommer til å eksplo-faen-meg-dere