Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

TRVX oppga et pengebeløp på sitt samarbeide. Har PCIB noen gang gjort det?

3 Likes

Forskjellen ligger kanskje i at dette er en bestemt lisensavtale med milestones og royalties som kan tallfestes. Når PCIB melder det samme så vil jeg også forvente at PCIB stiger på det.

5 Likes

Ja, det får vi absolutt håpe. Den forrige BD-direktøren fikk på plass en del avtaler, men de har til nå gitt få synlige resultater for oss.

Og hvor lenge skal topp10-avtalen var hemmelig…helt til den ikkje blir fornyet?

Lothian

2 Likes

Ja , jeg innser selvsagt at på papiret så er der en forskjell ettersom TRVX kan kalle sitt for Utlisensiert med milestones og upfront payments mens PCIB sitt går vel under samarbeide.

Klar over at der er forskjell på dette (feks dersom BP banker på døren) men hvor er de praktiske forskjellene mellom selskapenes avtaler?

PCIB fimaNAc

-BP selskap
-bavarian nordic
-osv

Kvalitets-selskaper mao.

Hvor er grunnen til at TRVX får god uttelling på kursen mens PCIB sin aksjekurve er upåvirket?

2 Likes

Trvx sin avtale er et salg, PCIB har bare lånt ut gratis vareprøver. Stor forskjell på det.

3 Likes

Det er jo nettopp det som er de praktiske forskjellene. Kanskje andre vet, men jeg vet null og niks om hva disse samarbeidene mellom PCIB og de andre innebærer. Jeg har ikke fått med meg noe oppdatering på evt. kliniske kandidater, fremgang, eller presentasjoner av hva resultater fra samarbediet har resultert i.

Med en lisensavtale så kan man i alle fall vite hva som skjer i samarbeidet. Milestones utbetales eller ikke basert på fremgang, og Targovax vil kanskje selv kunne si noe om hvordan fremgangen går. BerGenBio hadde f.eks oversikt over fremgangen til ADCT-601 som de utlisensierte til ADC Therapeutics.

Pluss det @busk1 nevner, hvis det foreligger en intensjon blant en av PCIB sin samarbeidspartnere om å komme til klinikken med PCIB sin teknologi så må en slik avtale som TRVX har nå til. PCIB er bare ikke der enda. I Bavarian Noridc sitt tilfelle så er det ikke sikkert at de er ferdig med å evaluere evt. synergier mellom teknologiene. Hvis det foreligger så vil en avtale, av typen som TRVX nettopp kom med, kunne oppstå mellom PCIB og Bavaria Nordic.
Fra meldigen: “In brief, the collaborators will evaluate technology compatibility and synergy based on in vivo studies. The companies will evaluate results achieved from this research collaboration and then explore the potential for a further partnership.

Det er jo partnership delen folk venter på, og det kommer etter det som skjer nå. Derfor var det en forskjell mellom de to meldingene. TRVX melde om et partnership, mens PCIB foreløpig bare har pre-clinical collaboration på gang.

Link til melding på PCIB og Bavarian Nordic: https://www.globenewswire.com/news-release/2018/08/20/1553731/0/en/PCI-Biotech-initiates-research-collaboration-with-Bavarian-Nordic.html

5 Likes

Der var Spania formelt bekreftet godkjent også

20 pasienter.

https://www.clinicaltrialsregister.eu/ctr-search/trial/2018-002647-29/ES

34 Likes

Melding om oppstart snart…:pray:

6 Likes

Kan ikke huske at dette var der tidligere:

E.8.5.1 Number of sites anticipated in the EEA 31

Til nå vet vi om 1 site i Norge og 2 i Spania.

Da er det vel 29 sites det er snakk om i USA (hvis jeg husker riktig at det var snakk om 60 sites). Edit : jeg husket feil, det er snakk om 40 sites

Sites i Asia har jo også blitt/blir vurdert også, men det får i såfall bli en positiv overraskelse, per nå ser det ikke ut som om det blir noe av det.

1 Like

Tror det er snakk om 40 sites…

2 Likes

Korrekt, rettet akkurat på det, står i 4Q18 :slight_smile:

1 Like

Hvorfor tror du det? Avklaring på dette har de vel sagt antas å komme i H1 2019. Det er vel like sannsynlig nå som det har vært tidligere? Jeg tror dette kommer på plass.

1 Like

Stemmer. Først var det avklaring 2H18, men avklaringen er forskjøvet til 1H19.

Nja, jeg tenker at det er mindre sannsynlig i og med at studien straks er i gang. Det står heller ikke noe om det på clinicaltrials.

Hvorfor tror du at det kommer på plass? Hva er det som har overbevist deg?

1 Like

Asia sites der en partner tar seg av det som forgår der borte er jo en mega trigger.
Det vil gi en over dobbelt så stor pasientgruppe ved eventuell markedsadgang, samt vil kunne gi hurtigere rekruttering ifbm RELEASE studiet.

Det at dette ikke er avklart ennå, tror jeg har med at begge parter har ventet til man sitter med extensionstudie safety + data før man inngår en partner avtale for Asia.
Dessuten så måtte man nok ha REK godkjennelsen på plass før en partneravtale signeres.

Håper virkelig at de lander en avtale :hugs:

4 Likes

PW snakket vel en del om dette både på Q4 og i ettersnakken. Ut fra det, så har jeg god tro på at de jobber for dette alterativet.

3 Likes

Stemmer det, ryktet sier Taiwan, Australia og NZ ble nevnt.

4 Likes

Jepp!

Han snakket vel ikke spesielt mye om det, han ble vel spurt direkte av Sørlendingen og svarte på det, -om jeg husker rett.

Jeg synes det virker som om håp forveksles med tro.

1 Like

Asian sites blir ett nytt kapitel. Reglatorisk ikke mulig å bare tilføye nye sites (land).
Hvordan PCIB gjør det og om de kommer til å gjøre det er ikke formiddlet.

1 Like

Hvor kommer de rykter fra?

1 Like