Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

Kan publiseres i Lancet hver eneste måned, så mulighetene er mange;)

1 Like

Kopierer inn innlegget fra fra Idioten over i denne tråden, da det var såpass intressant:

Virker som Pcib satser på rette delen av ggk.

Key Excerpts from the Study

Treatment of bile duct cancer is presently achieved through combination therapies associated with chemotherapy. The study anticipates that by the end of forecast period, close to 70% of global bile duct cancer treatment revenues will be accounted by the Gemicitabine Combination Therapy. In 2017 and beyond, more than 85% of global market value will be attributed by extrahepatic Cholangiocarcinoma as a disease indicator.

https://www.openpr.com/news/1464934/Bile-Duct-Cancer-Treatment-Market-to-Reach-a-Valuation-of-US-312-Mn-By-2025.html

1 Like

https://medwatch.dk/digital_sundhed/article11100632.ece

Har Norge tilsvarende?
Vi har vistnok et enestående dokumentert pasientmateriale men vil vi forske i det selv?

1 Like

… and an early anouncement telling us that a couple of clinics in South Korea or Japan will be included in the pivotal study would be a nice taster in this process. All of a sudden even that would bring the East-Asia market much closer.

4 Likes

Det tviler jeg sterkt på. Dette er en gigamesse av den kommersielle typen. Ledelsen har for øvrig sjøl sagt at resultatene vil komme på en vitenskapelig konferanse eller i et vitenskapelig tidsskrift. Tror helst på en kort børsmelding og deretter at detaljene blir presentert i en vitenskapelig setting (gjerne av Sjoerd van der Burg).

2 Likes

ISA Pharmaceuticals B.V. Og Transgene SA
Har van der Burg som en del av deres advisory board?
Noen som vet om det er noen tråder til Pcib fra disse selskapene?

1 Like

:thinking:

1 Like

Noen har aktivisert roboten. Et slikt mønster signaliserer at andre enn oss amatører også har begynt å posisjonere seg.

2 Likes

Har du kjøpt deg inn igjen? Du solgte vel rubbel og bit i kjølvannet av emisjonen. Smart trekk.

Det stemmer. Jeg solgte hele min beholdning på kurs 41. Kjøpte meg inn igjen med en lavere andel i midten av november på kurs 25. Solgte dette for å frigjøre midler til noe jeg feilaktig trodde var smartere i slutten av november til kurs 25, 10.
Kjøpte meg inn igjen nå i romjulen, med et større antall enn jeg noen gang tidligere har eid, til kurs 25,10.

10 Likes

Kult @rockpus. Har vært flust av kjøpsmuligheter på 20’ tallet de siste ukene og mnd. Gleder meg til det for alvor spisser seg til. Få aksjer i selskapet generelt, og det virker som salgsviljen ikke akkurat er stor, sett utifra volum. At kursen steg så kraftig for et års tid siden gir vell en liten indikasjon på det potente potensialet som ligger i denne aksjen. Selv sitter jeg med en langt større post en jeg har gjort tidligere og klar for kliniske fremskritt som forhåpentligvis sender oss tilbake i riktig retning kursmessig!

8 Likes

Ikke direkte PCIB relatert, men skader vell ikke dersom vi kan få et positivt børsklima heller.
Trump sier mye rart, men har selv troen på at en løsning med Kina som de respektive landene kan leve med kan slå positivt ut. Spesielt om vi kan kombinere dette med gode nyheter i 2019!

1 Like

This paper was published in Aug 2018, it contains very good opinions about Photochemical internalization, the interesting thing is this project was funded by Korea Research Fellowship Program through the National Research Foundation of Korea (NRF) funded by the Ministry of Science.

See quote below:
I think it is very positive from a technology recognition perspective in that part of the world

Quote:
“ After entering a cell by endosomal uptake, if the nanoparticles are irradiated with light to cause the photodynamic effect, the endosomal membrane is oxidized by generated ROS and disrupted, a phenomenon known as photochemical internalization (PCI). PCI is now a well-established process and has been applied to enhance the delivery of various therapeutic molecules. Because the delivered drug is degraded in the endosomal environment, a system is likely to take advantage of PCI to assist with successful intracellular drug delivery. So, the combination of both PS and 1O2-cleavable linker could be a great strategy to prepare a photodynamically controllable drug delivery platform. Meanwhile, to control drug release, 1O2 is generated, which can not only trigger drug release, but additionally alleviates endosomal escape. Furthermore, a dual effect of PDT by O2 and chemotherapy through released chemotherapeutics can be anticipated as above. Thus, the development of a photodynamically controlled drug delivery system will undoubtedly be promising in an advanced photo-responsive platform.”

AND BY KOREA THEY MEAN SOUTH KOREA :sweat_smile:

6 Likes

Synes det er spennende å følge med på Moderna Theraputics, de er jo 1 av 3 (CureVac og BioNTech) som fronter og satser knallhardt på mRNA-teknologi.

Etter IPOen i desember 2018 på 23$ per aksje har imidlertid aksjen hatt en begredelig utvikling, fra 23$ til rett under 15$, og har kanskje medført at appetitten på biotek-IPO har kjølnet, i alle fall i følge denne kommentaern fra dagens Endpoint News

https://endpts.com/did-moderna-break-the-biotech-ipo-market/

“Following some notable IPOs that were perceived to be aggressively valued, and that quickly broke the deal price, the mood toward IPOs has sunk below disinterest toward anger. The window may not have closed completely, but investors will be very choosy over the next several months, selectively supporting companies with strong fundamentals, pedigreed management, and attractive valuations.”

Ikke desto mindre er Moderna Therapeutics fortsatt priset til rundt 5 mrd dollar.

Og de har altså, som en god del av biotekene på OSE ingen produkter på marked.
Slike selskaper må altså få produkt på markedet for å ha verdi, så derfor mener jeg en vurdering ut fra LOA er meningsfull.

Ser man på pipelinen til Moderna, så er den imponerende mtp antall prosjekter, men det er ikke vanskelig å vurdere det til at frontprodukt(ene) ikke er lengere enn fase 1.

https://www.modernatx.com/pipeline

En unrisked value vurdering når man vet at cashbeholdningen er på ca 1,7 mrd per 31.12.18 gir en solid prising av dette selskapet.

LOA på 10% er normalt for produkter i fase 1, men selv om vi setter LOA på 20% så gir det en unrisked value på Moderna på nesten 150 mrd NOK.

Så kan man spekulere så mye man vil hva PCIB sitt fimaNAC-samarbeide vil ende i og har generert av resultater.

Men det er ikke utenkelig at PCI-teknologien på mRNA ender opp som mer lukrativ enn Moderna sin mRNA, hvem vet.

Når man leser "IPO-artikkelen så er man selvsagt også svært fornøyd med at krigskassen til PCIB er full.

15 Likes

Sjøl om aksjekursen fortsatt ligger 10 % under emisjonskursen og mye ennå må hentes inn igjen for å rette opp papirtapet fra ifjor, har jeg gått inn i det nye året med stor tro på suksess for PCIB.

Siste etappe i gallegangsstudien vil ta sin tid, men når vi en gang i løpet av året får effektdata fra den utvida studien med dobbel behandling, kan disse gi en sterk indikasjon på at studien blir flytta inn på “The AA Pathway”. I så fall er plutselig sannsynligheten for å nå markedet vesentlig høyere og pengene mye nærmere i tid. Sånt kan man regne på.

… og det er bare spydspissproduktet og “førstemann ut” innenfor fimaCHEM. Her kommer det mye, mye mer i årene framover. Life Cycle Management.

Susanne Stuffers regna inn en liten slump for fimaVACC i sin grundige analyse i februar 2018 (var det 8 kroner av de 78?) - men null på fimaNAc. Jeg er helt enig med Stuffers ut fra de utsagnene vi på det tidspunkt hadde fra ledelsen med hensyn til svært lovende resultater i vaksinestudien.

Før vi får de endelige resultatene (når som helst), er jeg helt bekvem med den dollaren hun forsiktig regna inn for framtidig utlisensiering av fimaVACC til et potensielt stort antall selskaper som er i nød for en effektiv levering av sin terapeutiske vaksine. De er det mange av.

Så gjetter jeg på at Stuffers (Arctic Securities) verken tør, vil eller kan sette noen tilsvarende verdi på fimaNAc. Her ligger det så å si i sakens natur (utlisensiering i en eller annen forstand på grunnlag av prekliniske resultater som partnerne har betalt for) at nyheter vil slå ned som lynet. Fra 0 til 100 på et blunk. Mye heftigere enn JAXIs bestilte wondercar.

9 Likes

Konkurrent?

1 Like

http://www.nanocarrier.co.jp/en/index.html

http://www.nanocarrier.co.jp/en/research/pipeline/02.html

Håper noen med lupe og kunnskap kan gå gjennom den siste linken! :mag_right:

2 Likes

Skummet kjapt, det er ikke kommet noe data fra BTC studie(dette er et sekkestudie hvor også BTC inngår).

Tror de la ned brystkreft-studie, møtte ikke surrogatendepunktene. Brystkreft er veldig vanskelig å behandle, på lik linje med gallegangskreft.

Så Pcib ligger uansett foran i løypen.

6 Likes

Tveksamt. Hva kan cisplatin utrette sjøl i denne settingen? Det er jo bare et supplementært cytostatikum til gemcitabin.

Men for all del; vi får gjerne en kyndig vurdering i løpet av dagen (det er jo allerede torsdag).

2 Likes

Men denne NC-6004 forsøker vel å gjøre det samme som Amphinex i denne sammenhengen, nemlig å forsterke effekten/redusere behovet av/for en standard cellegift?

2 Likes