Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

De forsøker kombinasjonen NC-6004 og Gemcitabin også ser det ut som. Men som @InVivo skriver, så er de uansett tydeligvis langt bak PCIB i løypa, med to år til i fase II. Fra side 17 på den siste lenken @Columna la ut:

“Phase II clinical trials targeting non-small cell lung cancer, bladder cancer, and biliary tract cancer (the US and Europe)

As part of planned global development of this drug, in May 2014, the company began Phase Ib/II clinical trials for non-small cell lung carcinoma in the US at multiple facilities, including the University of Texas MD Anderson Cancer Center.

In July 2015, NanoCarrier conducted the Phase Ib part of the Phase Ib/II clinical test as initially planned. The company announced that it submitted a revised IND to the Food and Drug Administration (FDA) to increase the number of indications during the Phase II part, and had been granted approval; it has decided to proceed to the Phase II part.

This clinical test has the basket design to encompass patients with non-small cell lung cancer, bladder cancer, and biliary tract cancer. It aims to confirm efficacy of therapy combining NC-6004 and Gemcitabine. The scheduled trial period is approximately two years. Registration of patients for the clinical trial targeting biliary tract cancer ended in Q3 FY03/18, and the trials targeting non-small cell lung cancer and bladder cancer are progressing.

[…]

Phase III clinical trials in Asia (including Japan) of Nanoplatin® (NC-6004) targeting pancreatic cancer are under way, led by OEP. In Europe and the US, NanoCarrier is progressing clinical trials of Nanoplatin® (NC-6004) targeting non-small cell lung cancer, bladder cancer, and biliary tract cancer as part of its own development program. However, the company commented that it is considering out-licensing after completing the clinical trials.”

8 Likes

Nei, men han har vel vært vitenskapelig rådgiver i Lytix, som igjen er medlem i Oslo cancer cluster.

Har fortsatt ingen på mailen sine fått en tilbakemelding fra PCIB på etterlengte Fimavacc status?
Hva kan de få til på Biotech Showcase, San Francisco, January 7-9, 2019 ?

Nei, ingen feedback så langt her.

2 Likes

At van derBurg, som du henviser til har vært vitenskapelig rådgiver for Lytix er kanskje et pussig sammentreff. Men er ganske sikker på at Jonas Einarsson i en podcast, der abscopal effekt ble diskutert, nevnte Lytix som det eneste andre norske biotek (annet enn PCIB), der ascopal effekt var observert.
Kanskje van der Burg ikke bare har innsikt men også god teft? Intuisjon er jo «underlig nok» godt korrelerer til erfaring, kunnskap og innsikt.

8 Likes

Sendt 2 mail de siste ukene ang fimaVacc men har ikke hørt noen ting…

Mens vi venter på noe stort…?

2 Likes

At ledelsen konsekvent ikke besvarer noen av e-postene om fimaVACC som de har mottatt de siste ukene, er bare å ta ad notam og tolke som man vil.

På bakgrunn av at ledelsen ved Q3 uttalte at studien ville være avslutta “in the near future” og at selskapet ikke har kunngjort deltakelse i noen relevant vitenskapelig konferanse i løpet av første kvartal, heller jeg nå til at de har valgt publisering i et vitenskapelig tidsskrift. Lancet har vært nevnt av flere, men trolig finnes det et par andre med tilstrekkelig prestisje.

4 Likes

Vel, brått er svaret her, så får vi håpe det er godt nok til kursutviklingen løsner oppover !

Mitt haap, er at resultatet blir saa godt, at PCIB blir ett hett navn paa alle kreftvaksineprodusenters lepper verden rundt. Det er hit vi vill.

3 Likes

Vanligvis får jeg bange anelser ved utsettelser. Når det gjelder vacc, har utsettelsene alltid grunnet i positive ting. Så her vokser forventningene med lengden på utsettelsen. Gode resultater krever gode presentasjoner.

3 Likes

Jeg forundres stadig over aksjeselskap som neglisjerer henvendelser fra sine eiere. Det er uhøflig å ikke besvare en henvendelse. Om mengden emailer blir så stor at det praktisk blir umulig å svare hver enkelt kunne man kopiert et standardsvar som evt. bare sier at man av forskjellige årsaker ikke kan gi noen utdypende informasjon eller svar. Men å svare burde være en selvfølge.

this is to support @Snoeffelen statement:

6 Likes

Ved å svare må man nødvendigvis gi informasjon av noe slag, selv å svare «ingen kommentar» vil gi info i den forstand at hvorfor svares det svares «ingen kommentar» på dette spørsmålet når andre spørsmål kan besvares mer utfyllende.
I noen sammenhenger er det sikkert riktig, og påkrevd, at absolutt ingen informasjon gis ut før «time is due».

6 Likes

En positiv melding om partnerinngåelse ville passet fint inn nå.
Mulig???tjaaaaaaaaaa , si det?

2 Likes

Det dukka ikke opp en partneravtale i høst. Det ble emisjon i stedet. Så mulig? Nei.

For et resonnement :slight_smile:

1 Like

Han mener jo for Asia , smartass :crazy_face:

3 Likes

Var en merkelig logikk. Det at de nå har penger på bok styker etter min mening sjansen for en avtale av et eller annet slag. Å være blakk å gå til Big Pharma elller andre biotechs å forhandle tror jeg er en bratt oppoverbakke. Nå derimot har de noe å forhandle på. De har penger på bok og veldig spennende kliniske data(+ pre-klinisk på Nac).

Tro skal man gjøre i kirken, men den øredøvende stillheten kan bety at noe veldig spennende foregår i kulissene.

6 Likes

Hvis Geiran sier nei, så er det nei.

2 Likes

Skal vi være enige om en ting og det er at det er ingen news av betydning som skulle trigge en partneravtale nå? Det er status Quo i forhold til før emisjon.

Om jeg var Big Pharma og skulle fremforhandle en avtale ville jeg dermed gjort det før pengene var på bok og ikke etter. Det er jo ingen som leker butikk heller.

Dere må gjerne drømme, men det er mange som leser her som ikke kan selskapet godt nok og som tror at det kan komme en partneravtale når som helst. Disse drømmeriene har forøvrig vært plantet i selskapet siden før jeg ble aksjonær for 2 emisjoner siden og noen vil ikke gi slipp på dem.

1 Like