Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

Med så høye forventninger som noen har til melding om ASCO i dag kan kursen ramle hvis det ikke kommer melding.
Jeg tror ikke på melding.
Det betyr ikke at Vacc er noe dårligere. Det betyr at noen av dere gjør deres livs tabbe ved å selge etter Påske :slight_smile:

9 Likes

Godt å se at vi nærmet oss emisjonskursen i dag, men det er likevel bare krusninger ift det vi forventer.

Om gjennombruddet kommer med ASCO er umulig å vite. Håper uansett at Per ikkje skuffer med fimaVACC de neste par månedene.

Lothian

1 Like

Rt. 27,65 - her har vi da vaket i månedsvis?

1 Like

Vi har ristet ut endel kortsiktige i går og i dag.
OG jeg tror vi har fått bekreftelsen på at våre «venner» er ferdig med salget.
Fine ting å ta med seg inn mot Vacc og FPD.

6 Likes

Men slikt trøkk nesten så jeg lurer på om det er noe i gjære? Blir det faktisk ASCO? Det kan selvsagt være så enkelt som reprising av PCIB.

5 Likes

Selvsagt er det noe i gjære :+1:

Best å sitte trygt på innsiden.

Mulig f.eks det er en liten lekkasje om Vacc resultater. Ikke fra Pcib, men fra dem som har mottatt på messer etc. Umulig å vite.

Med første pasient dosert er vi uansett regnet som et selskap i siste fase.

4 Likes

Er ikke noen TA-ekspert, men det var vel et lite tomrom i range-chartet ved børsstart i dag da den startet på 27,95 og var opp til 29,75, all den tid da gårsdagens høyeste var 27,80.

TA-logikken bør vel være at «gapet» nå er tettet og vi kan fortsette videre på veien opp.

9 Likes

Reprising av PCIB.

I lys av de svært gode resultatene for fimaCHEM, der PCIB nå er klare til å kjøre pivotalstudiet viser det tydelig at PCIB har vært kraftig underpriset.

Per Walday, CEO of PCI Biotech, said: “With this positive safety clearance for
repeated treatments, PCI Biotech is now fully focused on execution of the
pivotal phase and we are eager to see the benefits fimaChem hopefully can
provide to the patients in need of better local treatment options.”

Når vi også har svært positive uttalelser fra PW vedr. fimaVACC, er det ytterligere klart at aksjen er fullstendig feilpriset.

Fortsatt ligger kursen under emisjonskursen på 30 kr.

Der bør den ikke bli liggende lenge. Om det kommer noe på ASCO hadde det vært hyggelig, men ikke nødvendig for å underbygge et kurshopp. Guidingen er uansett at fimaVACC-analysen vil foreligge i løpet av kort tid.

The translation of the vaccination technology, fimaVacc, into humans by
demonstrating improvement of immunogenicity of vaccines in a Phase 1 study in
healthy volunteers is a main priority for PCI Biotech to establish the company
in the immunotherapy field. The dose-finding part of the Phase I study
identified a well-tolerated dosing regimen and the interim data suggest
enhancement of several parameters of importance for vaccination. PCI Biotech is
collaborating with international experts to finalise and publish the in-depth
analysis and characterisation of the immune responses from Phase I.

13 Likes

Det er mange her som følger aksjekursen minutt for minutt…siste gang jeg kjøpte i PCIB var i siste emisjon.
Jeg har ingen planer om å trade, jeg sitter.
Er sgs alle her tradere? Hvis ikke, er kursen intradag veldig interessant?

5 Likes

Det er lov å holde seg høvelig edruelig fortsatt. Voldsomt som aksjen skal ha tatt av i dag :smiley:
Det er på sin plass å minne om at det er omsatt 46k aksjer så langt idag. Altså har det på ingen måte tatt av. Greit å være på innsiden, ja, men her er det fortsatt tid til å kjøpe billige aksjer. Jeg laster opp mer på slutten av dagen i dag - tipper vi er godt under 27 igjen da. :slight_smile:
Forøvrig enig i at det er lov å glede seg til gode nyheter fremover, men som en del andre her inne tror ikke jeg heller at det kommer noen breaking news riktig ennå. Men de kommer! :wink:

3 Likes

@Mags70, hvis kursen i dag går på forventninger om ASCO melding, tviler jeg på at kursen ender i minus. En eventuell melding eller nyhet om deltagelse på ASCO vil komme mange timer etter at børsen i Oslo stenger kl 1300.

Mange ønsker da naturlig å kjøpe i dag.

Ellers er jeg enig i det flere sier at vi nå ikke må bli for fokusert på ASCO, da fimaVacc kommer uansett i løpet av April-Mai-Juni :laughing:

1 Like

Jeg sitter også langsiktig men fylte opp mer i går. Hvordan kursen svinger time for time og dag for dag er for meg mindre interessant. Jeg ser på PCIB som en investering som skal høstes om kanskje 2-3 år.

2 Likes

Joda, helt greit. Men hvis det er så mange som ønsker å kjøpe, så gjenspeiles det i omsetningen. Man må gjerne hausse på mulige nyheter, men realiteten er fortsatt at omsetningen er meget laber, slik det har vært lenge nå.
Så det er lov å tro at mange ønsker å kjøpe i dag. Men de har i alle fall ikke gjort det ennå. :slight_smile:

2 Likes

La folk være glade en liten stund for at det går litt oppover da! :smiley:

13 Likes

Vi har ikke vært høyere (29,75) intradag siden 10. oktober (30,05), og dagen etter var sist kursen ikke tettet et gap på høy-lav, dvs laveste 10. oktober var 28,65, mens høyeste 11. oktober var 28,00.

Tiden er overmoden for reprising etter min mening.

8 Likes

Opptrenden bekreftes ikke før vi ser et brudd opp på volum.

1 Like

Vi som sitter igjen nå er stae som esler. Tipper det blir lite å få kjøpt på disse nivåer.

God påske!

:chart_with_upwards_trend::steam_locomotive:

2 Likes

Kursen intradag i aksjene er mest interessant fordi vi snart er nødt til å bryte nedtrenden og depresjonen for hele sektoren så den ikke forblir uinvesterbar for friske penger.

De flinkeste investorene kom seg ut av biotech for 1-2 år siden og har latt pengene jobber i andre sektorer som har gått opp. Såpass aktiv trading er ikke for alle, spesielt ikke oss som har vanlige jobber i tillegg.

1 Like

Det er da man trenger notifications på telefonen og kursalarmer :slight_smile: Da trenger man ikke følge med så direkte.

Hvis ikke CIMT eller ASCO så hvor i alle dager skal den da presenteres, da vi på IPA, Boston June 28 – July 4 vet at fimaVACC resultater skal fremlegges av PCIB.
Problemet med det er at IPA ikke er en high level konferanse slik som ASCO, og har ikke krav om at data ikke har vært presentert før.
Jeg håper Sjoerd H. van der Burg tar turen til ASCO og presenterer fimaVACC dybdeanalysen der. :hugs:

CIMT Germany 21-23 May :de:
A pre-existing inflammatory immune microenvironment predicts the clinical response of vulvar high grade squamous intraepithelial lesion to HPV16 SLP vaccination
Speaker: Ziena Abdulrahman, Leiden
TLR-ligand conjugated synthetic peptide cancer vaccines
Speaker: Ferry Ossendorp, Leiden University Medical Center
NKG2A as a novel checkpoint on CD8 T cells
Speaker: Thorbald van Hall, Leiden University Medical Center, Leiden, Netherlands
Counteracting Immune Escape
Chair: Sjoerd H. van der Burg, Leiden University Medical Center, Leiden, Netherlands
http://www.meeting.cimt.eu/program

17th International Photodynamic Association World Congress
Boston, :us: June 28 – July 4, 2019 :us:
Session 11, 14 og 16
SESSION 16
Specific immuno-photodynamic therapy of cancer
Ferry Ossendorp, Leiden University Medical Center
abstract:
Specific immuno-photodynamic therapy of cancer Ferry Ossendorp Department of Immunohematology, Tumor Immunology Group, Leiden University Medical Center, Netherlands. f.a.ossendorp@lumc.nl ABSTRACT We studied local and systemic immune effects of Photodynamic therapy (PDT) of established tumors. In four independent aggressive mouse tumor models, we combined PDT with T cell-based immunotherapy. Specific immunotherapy by vaccination with synthetic peptides containing T cell epitopes from known tumor antigens and conjugated to defined adjuvants. We show that therapeutic vaccination based immunotherapies can be efficiently combined with PDT to eradicate established tumors, based on strong local tumor ablation and the induction of a robust systemic immune response.

• Phase I clinical study for validation of photochemical internalisation (fimaVacc): a novel technology for enhancing cellular immune responses important for therapeutic effect of peptide- and protein-based vaccines
    abstract: PCIB
    In the fimaVacc technology photochemical internalization (PCI) is employed for enhancing vaccination. Thus, in pre-clinical studies fimaVacc has been shown to increase MHC class I antigen presentation, leading to strongly enhanced cytotoxic- and helper T-cell responses to various types of vaccines. On this basis, a phase I clinical study with fimaVacc has been performed in healthy volunteers, with intradermal vaccination with a vaccine containing an antigen, a photosensitising compound (fimaporfin) and a toll-like receptor (TLR) agonist; followed by illumination of the vaccination site. Preclinical data and results from the phase I clinical study will be presented.
6 Likes