NJeg har ikke sagt at det kommer noen melding, men har bare understreket at dersom, altså om det skulle inntreffe, så ville et potent marked raskt kunne sende kursen til himmels. Ikke noe galt i en slik påstand. Og sitter man på innsiden og det ikke kommer noen melding, så er det helt greit. Problemet ville vært dersom man hadde PCIB i fokus, og man valgte å bli sittende på utsiden i en situasjon der det kom melding. Vi kan jo bare gå tilbake til desember 2017 og se hva som skjedde med kursen da meldingen kom. Kursen gikk rett til himmels.
Og det er ikke noen hemmelig at selskapet har gode resultater på fimaVACC. Vi vet bare ikke hvor gode de er. Vi vet også at disse resultatene er planlagt å bli offentliggjort i 1H 2019. Det er derfor god grunn til å anta at en utbombet aksje som PCIB trolig vil bli repriset når den rette meldinge treffer markedet. Det kunne skjedd i ettermiddag.
At jeg ikke skulle ha bena plantet på jorden er mer enn hva jeg kjenner til. Innen farmasi må vi være forberedt på at TTT. Men det er samtidig uhyre viktig at man er inne når ting skjer, dersom positivt nytt meldes. Når det er sagt så må man være inneforstått med risikoen som finnes i aksjemarkedet generelt, og innen farmasi spesielt.
Det eneste jeg bommer på er at jeg antar at det er voksne, oppegående og selvtenkende individer som opererer i aksjemarkedet. Altså personer som kan ta ansvar for egne handlinger. På det punktet er jeg begynt å komme i tvil.
Ha en riktig god Påske!
PS. Angående å holde bakkekontakten i Påske. Det er vel ikke noe i Bibelen som tilsier at noen miste bakkekontakten i Påsken. Det skjedde på Kristi Himmelfartsdag, som ikke kommer før uti mai, nærmere bestemt 30 mai. Jeg ser ikke bort fra at aksjekursen til PCIB kan ha tatt av innen den tid. ;-))