Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

Jeg skjønner dere ikke helt, har det overhodet vært noen indikasjoner på at asco er aktuell?

2 Likes

PCIB hade opplyst på sine sider at de skulle på ASCO en periode. @JAXI sendte dem en epost og spurte om hvorfor, hvorpå de svarte at “siden var et levende dokument og at forandringer derfor kunne oppstå”, sånn ca.

Siden de stikker til BIO rett etterpå, som også er i USA, så var det en mulighet at ASCO var et tema for PCIB. Men om det var for Vacc eller extension kan ikke vites.

1 Like

Det er vel mest i forhold til om guidingen og hvilke type konferanser hvor fimavacc dybdepresentasjon kunne være aktuell.

1 Like

Jeg skjønner ikke hvorfor du venter til nå med å stille spørsmålet, etter at hypetoget har forlatt stasjonen.

5 Likes

Det blir lett i meste laget med hyping her. Det kan være mange grunner til at det ikke blir i ASCO men kanskje BIO istedet. Ett moment kan være at de rett og slett ikke hadde klar analysen til fristen i februar, men det kan også være mange andre mulige forklaringer. Vi er vel stort sett enige om at PCIB er lavt priset men med f. eks Londonmannen sin retorikk om at “stakkars de som sitter uten aksjer over påsken hvis det kommer nyheter om ASCO” så tipper jeg det er noen kortsiktige som blir skuffet og vil raskt ut igjen. Jeg er derfor glad for at vi har skribenter som Larsmkn som forsøker å holde en viss kontakt med moder jord selv i disse påsketider :slight_smile:

10 Likes

Jeg tipper proffe tradere har innkassert gevinsten allerede. Utrolig at man kunne lage rally tendenser på asco. Nånår det ikke er bidrag til asco ser det ut som går det nok ned, mens proffe tradere ler hele veien til banken.

4 Likes

“proffe” småtradere da eventuelt. Volumet har vært svært moderat de siste dagene.

6 Likes

«proffe tradere ler hele veien til banken.»

Da forutsetter du at kursen ramler på tirsdag uten ASCO nyhet, men det aner vi ingenting om. Det er bare spekulasjon. Kursen kan like gjerne fortsette oppover hvis tilstrekkelig mange mener aksjen er underpriset.
Jeg er en av dem

6 Likes

NJeg har ikke sagt at det kommer noen melding, men har bare understreket at dersom, altså om det skulle inntreffe, så ville et potent marked raskt kunne sende kursen til himmels. Ikke noe galt i en slik påstand. Og sitter man på innsiden og det ikke kommer noen melding, så er det helt greit. Problemet ville vært dersom man hadde PCIB i fokus, og man valgte å bli sittende på utsiden i en situasjon der det kom melding. Vi kan jo bare gå tilbake til desember 2017 og se hva som skjedde med kursen da meldingen kom. Kursen gikk rett til himmels.

Og det er ikke noen hemmelig at selskapet har gode resultater på fimaVACC. Vi vet bare ikke hvor gode de er. Vi vet også at disse resultatene er planlagt å bli offentliggjort i 1H 2019. Det er derfor god grunn til å anta at en utbombet aksje som PCIB trolig vil bli repriset når den rette meldinge treffer markedet. Det kunne skjedd i ettermiddag.

At jeg ikke skulle ha bena plantet på jorden er mer enn hva jeg kjenner til. Innen farmasi må vi være forberedt på at TTT. Men det er samtidig uhyre viktig at man er inne når ting skjer, dersom positivt nytt meldes. Når det er sagt så må man være inneforstått med risikoen som finnes i aksjemarkedet generelt, og innen farmasi spesielt.

Det eneste jeg bommer på er at jeg antar at det er voksne, oppegående og selvtenkende individer som opererer i aksjemarkedet. Altså personer som kan ta ansvar for egne handlinger. På det punktet er jeg begynt å komme i tvil.

Ha en riktig god Påske!

PS. Angående å holde bakkekontakten i Påske. Det er vel ikke noe i Bibelen som tilsier at noen miste bakkekontakten i Påsken. Det skjedde på Kristi Himmelfartsdag, som ikke kommer før uti mai, nærmere bestemt 30 mai. Jeg ser ikke bort fra at aksjekursen til PCIB kan ha tatt av innen den tid. ;-))

2 Likes

så utrolig at vi lett får ett løft nå etter at kursen har ligget i kjelleren etter emisjonen, er vel kanskje ikke så rart.
Hverken REK godkjennelse av RELEASE studiet eller at Safety/Extensionsstudiet er suksessfullt fullført og nå closed gitt noen som helst oppgang i kursen, selv om dette er viktige oppnådde milepæler for selskapet.

Selve fimaVACCstudiet var meldt ferdig MAI2018
Analysen er guidet at ville komme i en high level konferanse eller tidskrift 1H2019

Sitter vi igjen med high level tidskrift?
sjekk programmet for CIMT -

CIMT Germany 21-23 May
A pre-existing inflammatory immune microenvironment predicts the clinical response of vulvar high grade squamous intraepithelial lesion to HPV16 SLP vaccination
Speaker: Ziena Abdulrahman, Leiden
TLR-ligand conjugated synthetic peptide cancer vaccines
Speaker: Ferry Ossendorp, Leiden University Medical Center
NKG2A as a novel checkpoint on CD8 T cells
Speaker: Thorbald van Hall, Leiden University Medical Center, Leiden, Netherlands
Counteracting Immune Escape
Chair: Sjoerd H. van der Burg, Leiden University Medical Center, Leiden, Netherlands
http://www.professionalabstracts.com/cimt2019/Iplanner/#/personlist

11 Likes

Jeg deler din optimisme vedr PCIB Londonmannen men er nok mer tålmodig. Når det gjelder påskens under og mai sin himmelferd så tror jeg ikke noen av dem inntreffer i PCIB i år. Jeg har god tid :slight_smile:

1 Like

«Proffe tradere»

Man skal høre mye :smiley:

Har man solgt rett før FimaVacc og FPD i FimaChem må man vel nærmest være imbesil

7 Likes

Må bare le av noen av kommentarene på Hegnar. God underholdning på en onsdagskveld :joy:

“Nå går PCIB kraftig opp 2. dagen på rad.
Kanskje markedet er i ferd med å oppdage hva som vil skje med PCIB og deres overlegne medisinske teknologi. I så fall går det mot en betydelig re-prising av aksjen!”. Kraftig opp faktisk. Kursen er fortsatt under emi, og langt unna før emi på 53.

“Det er kun gambling, spekulasjon og trading”. Ja, fordi at noen kjøper pga at caset er sterkt og blitt ytterligere styrket er helt utenkelig.

“Det blir nok skuffelse og kursfall igjen. Men da har de smarteste allerede hentet ut sin gevinst.”. Ja, etter at det ikke ble noe ASCO, så ser det ut som at det blir fiasko istedenfor.

Herregud for noen folk.

2 Likes

Det er bra det finns sånne folk i «markedet».
Det er de vi tjener penger på :+1::bank:

Ta bare følgende enkle scenario:
Når Pcib presenterer Extension på neste konferanse. Da må mOS ha passert SoC.
Hva faen tenker folk. Den var jo LIK sist. Disse folka har jo ikke engang skjønt at mOS vil øke siden alle med dobbel behandling var i live.

7 Likes

Så kommer de løpende etter atter en gang…

2 Likes

I så fall behøver vi flere, for det er lenge til jeg har tjent penger på dette… :smirk:

Program Agenda ASCO

Download the Program by Day

1 Like

Kun 10 handelsdager til Q1.

I tillegg offentliggjøres valgkomiteens forslag til styret vanligvis minst 3 uker før GF.

Så har vi CIMT abstracts 14. Mai

Så triggerne kommer tett utover nå.

12 Likes

Jeg håper i hvert fall at de får ut resultatene fra FimaVacc-dybdeanalysen på ett eller annet vis før BIO så de kan prate med potensielle kandidater om utlisensiering på den konferansen :slight_smile:

17 Likes

Stemmer dette?
Har ikke lest noen uttalelelser som sikrer det.

2 stk til kan jo ha dødd rett etter safety godkjenningen. Da blir mOS på de 7stk 12 mnd.
Trenger at ikke flere enn 1 dør i en periode til for at OS skal gå videre

1 Like