Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

Noe om PCIB her?
https://soundcloud.com/user-972208711/radforsk-podcasten-radium-episode-80

Høres ikke sånn ut…

2 Likes

Ja, det var tider den gangen radforsk podcastene var en evnet…

2 Likes

Hvor blir det av FPD? Studieoppsett klar, safety for dobbelbehandling OK, de beste sites sikret for raskere pasientinnrullering og flere åpnet og klare. KJØØØØØØØØØØØØR DA.

Hva er det som tar tid nå da?

1 Like

Det nærmer seg nok :slight_smile:

Fire land er oppe og sikkert en flesteparten av sitsene i disse landene. Jeg tipper på FPD innen 4 uker, guidingen på FPD innen 1H går nok fint :slight_smile:

3 Likes

This one is a real patience tester this one…

3 Likes

Ned i kjelleren atter en gang. Dette er seigpining. Men vi får håpe at det kan bli greit en dag.

1 Like

Dere får bare stå klare Mandag 1.Juli for hvis ikke pcib får fart på sakene med en dertilhørende kraaaaftig reprising selger jeg de fleste av mine 31. 000 aksjer.

Faens drittlei av å vente!

Da er det ikke usannsynlig at du og mange andre i tråden her er i feil aksje.
Når vi får first patient dosed er det hele tre år til interim avlesning av resultater.

Mulig fimaVacc resultatene kan løfte kursen, men markedet vil sannsynligvis ha lisensieringsavtaler før verdien til fimaVacc prises inn. I tillegg vil disse avtalene starte preklinisk slik at de får testet hvordan fimaVacc virker med deres vaksine sammenlignet med andre adjuvanter i dyremodeller. Dermed er det et stykke til milepælsutbetalinger som gjerne kommer med kliniske studier.
fimaNac avtaler kan komme, men da ville jeg ikke sittet her å holdt pusten og sett på daglige kurssvingninger med mikrovolum, for man vet rett og slett ikke hvor lang tid det kan ta. Det PCIB jobber med er et langtidsprosjekt, kursen kan fint gå opp på kort sikt, men lurt å være litt bevisst på hva slags prosjekt dette faktisk er.

16 Likes

Vært aksjonær i ca. 10 år nå, så jeg skal vel klare noen år til…:crossed_fingers:

6 Likes

Tja, jeg vet ikke.

Vi får en god indikasjon på hvor det går hen underveis med oppdatert mOS, land og siter åpne, og IDMC sin vurderinger i fimaChem. Og som du sier lisensieringsavtaler kan komme når som helst siden fimaVacc er klar til utlisensiering. Så har vi flere samarbeidspartnere under NAc som kan være klare til å ta det neste steget.

Aksjonærene trenger heller ikke å frykte emisjon på flere år, kanskje aldri igjen. Så dette er jo en sterk case, og kursen var mye høyere i fjor da PCIB ikke hadde noe studieoppsett, ikke noe hjelp fra Leiden, lite penger, osv. Var den høye kursen bare forventninger til partneravtale? Man kan jo argumentere for at forsinkelser ødela kursen også, men da burde den jo sprette opp igjen snart når vi er on track og guidingen holder seg, og de får tilliten tilbake.

6 Likes

Hvis ein skal vente 3 år før ny kursstigning, ja da har eg nok solgt meste parten. Har sterke forhåpninger om kurs over 30 før 2H og videre opp resten av 2019. Trudde faktisk vi kunne forvente kursrally når tid som helst på gode meldinger og ikkje vente 3 år.

1 Like

Joda, fullstendig klar over hvilken aksje jeg er i. Jeg har vært aksjonær i over 2 år og vet TTT.

Mitt poeng er at hvis det ikke kommer supre nyheter innen H1 for fimaVACC og at FPD startes innen Juli mister jeg tillitten til hva ledelsen sier til oss.

Edit: nå har vel ledelsen aldri uttalt at det er snakk om supre nyheter men slik det nå har blitt lagt opp med flere utsettelser der man har 1)utsatt grunnet at lavere doser gav bedre resultat og 2)utsatt grunnet innleid analysejobb utført av en av de fremste ekspertene på området så legges det faktisk opp til at dette faktisk kan bli utrolig bra.

FimaVACC har vært utsatt flere ganger. Riktignok noen ganger grunnet forståelige grunner, men nå får det være nok utsettelser. Vi må nå få svar på hvor bra dette er!

FimaChem har også tatt sin tid og bør nå levere mega milepælen FPD.

Personlig tror jeg desverre FPD bare blir en lemmenfis i motvind. Mulig vi går opp 10-30% den dagen men vi dras nok nedover igjen uten påfyll av flere nyheter.

Det ser nå ut som FimaVACC er den triggeren som har potensialet til å gi oss bedre kurser framover, men gode nyheter her uten snarlig forankring i inntekter vil nok også her dra en eventuell oppgang nedover igjen uten påfyll av ytterligere nyheter.

Jeg er i tillegg litt utsatt da jeg er belånt og tør da ikke sitte med alt såfremt ikke selskapet denne gangen leverer til avtalt tid :smile:

Edit: alt i alt har det jeg sier blitt gjentatt av andre aksjonærer her inne så intet nytt under solen. Allikevel frykter jeg nå at hvis det ikke skjer noe innen H2 vil det skape en negativ kursutvikling selv om de største aksjonærene nok sitter i ro. Vi ser jo nå også at kursen bringes ned selv på lavt volum og selv om nedgang på lavt volum ikke trenger å være veldig negativt i det litt lengre perspektiv så er det selvsagt en psykisk påkjenning å se kursen gå ned.

2 Likes

Er enig i at det er viktig at de tingene du nevner skjer dette halvåret. Jeg er også enig at FPD fort kan gjøre lite for kursen. Det er jo egentlig noe som allerede bør være priset inn og som ikke gir ny informasjon om effekten av behandlingen, men hvem vet hvordan markedet reagerer.

3 Likes

Da var vi innom 25 kroner igjen. Synd for de fleste som allerede har alle PCIB aksjene de skal ha. Men denne aksjen må jo være paradis for Tradere. Lavt volum lite kjøpere og 99% av aksjonærene er fullastet. Hjelper heller ikke nå som ting tar litt lang tid. Vi må nå slutte å gi bort aksjer til disse Traderene.

2 Likes

Der er du inne på noe. Ingen vet hvordan markedet vil reagere.

Jeg håper innerst inne på at disse 2 nyhetene kommer relativt likt ut i markedet så det kan være med på å skape mye positiv blest og at flere skjønner at vi er i rute.

Det jeg aller mest frykter er at vi får disse 2 nyhetene og vi får en liten eller stor oppgang for så å falle tilbake til “vanlig” kurs for deretter å bli liggende å vake rundt samme kurs i 3 år inntil vi får interim avlesing.

3 Likes

Tror dette er en veldig realistisk scenario i mine øyner ut i fra mine observasjoner av andre norske biotech selskap. Men det kan hende vi vaker på 30-40 istedenfor 20-tallet. Eller 40-50 for den saks skyld sånn som NANO nå. Hvis du ikke makter dette etter en middels-stor oppgang så ville jeg satt stoploss eller solgt etter magefølelsen. Kan også hende vi tar en tur ned på 10-tallet for den saks skyld hvis det kommer et krakk i markedet, men da er trøsten at andre faller også.

2 Likes

Er vel en del triggere fremover:
#1. FPD
#2. FimaVACC - Fullstendig Dybdeanalyse - Leiden
#3. FimaVACC Ultimovacs preclinical data presentert/publisert.
#4. FimaVACC avtale (Bavarian) mest nærliggende tenker jeg, da disse har samarbeidet preklinisk siden ifjordhøst nettopp mot dette.
#5. Asia partner for FimaChem
#6. FimaNAC avtale - go in clinic med 1 eller flere av vår 6 partnere.

Bak sykene skinner solen, og våren kom tidlig i år :wink: :sun_behind_small_cloud:

Q1 08.mai

15 Likes

For en elendig utvikling!

PCI thinks it is a contestant on The Biggest Loser. We should be putting on weight, not losing it!

:scream::scream::scream::scream::scream::scream::scream:
image