Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

Og nå kom panikken for fullt hos alle eller?

En krone opp eller ned er vi veldig godt vant til så panikken er nok forbeholdt de få som leser her og på HO og handler deretter :slight_smile:

1 Like

Tvilsomt at noen har panikk, bortsett fra et par kortsiktige tradere og kanskje noen belånte investorer.

3 Likes

Han som kjøper 1 aksje og holder kursen oppe, haha. Holdt på i flere dager. Legende

8 Likes

Ja, Helt utrolig. En ting er sikkert, personen har ikke klart å holde kursen oppe. Fall har skjedd men på syltynt volum siste dager.

1 Like

Törr nesten ikke aa tenke paa hvordan kursen ville reagere om jeg ville selge meg ut. Kl 9:17 ville en ut med 4,5k, med det resultatet at kursen falt fra 25,25 til 24,70.
Tydelig at vi trenger nyheter.

1 Like

Eller at mange nok mistenker gode nyheter. Det var også nok ifbm fimaVACC-spekulasjon. Og kursen kom fort ned som jeg spådde.

1 Like

Mange spåere. Ingen vet eksakt når nyheter kommer. Guidet første halvår!

At det KAN komme resultater fra vacc, chem og Nac plutselig er sikkert. Partner i Asia? FPD og fase tre tog? Her er det generelt beilere / partnere som dukker opp.

Fullfinansiert reg studie ggk. Klart dagens kurs plutselig KAN gå i taket på no time. Poenget ingen VET!

3 Likes

En helt latterlig utvikling av våre verdier siden emisjonen, og uten noe virkelig substansielt fra PCIB kommer vi ikkje opp fra sumpen på 25-28 som vi har ligget i det siste halvåret.

Vi kan egentlig gå tilbake ca 2 år til våren 2017 da vi lå på samme kursnivået. Effekten av meldingen den 20.12.2017 er vel foruten at PCIB har fått inn 340 millioner blåst bort i 2018.

Eg sliter med å forstå utviklingen.

Lothian

2 Likes

Skal man snakke om aksjonærenes uflaks mener jeg at når man gikk for extension-studie (den så ingen komme) så økte tidsbruken og kapitalbehov mye. Synes alt har gått tregere siden den gang. Og extension gjør også at studien tar mye lengre tid og muligens får man også flere nye tumorer enn uten extension. Ja veldig bra for pasientene med 2 behandlinger, men caset ble litt forandret for meg siden den avgjørelsen. Sitter helt i ro med en god del av gevinsten, så får vi se hvordan det går til slutt.

3 Likes

Helt uenig

Extension studie er fornuftig i life C mgmt mål. Store verdier.

Kostnaden til PCIB er LAV. Se mot andre biotek og studieløp. Helt urimelig å kritisere på dette.

At du har solgt KAN være lurt eller KAN være århundrets skivebom?

6 Likes

Garantert fornuftig for pasientene, men for oss aksjonærer gjorde det at tiden frem til man har et salgbart produkt i markedet økte mye. Jeg har fremdeles betydelige beløp investert i pcib så jeg har ikke mistet troen, bare deler av tålmodigheten for å sette det på spissen.

2 Likes

Helt uenig fortsatt.
Hvor har du det fra med økt tid og økt kapitalbehov? Studieoppsett er kjent for lenge siden!

Extension gjør caset chem ggk til flerfoldige ganger bedre om du kan benytte life cycle management på pasienter over år! Det virker lovende mot SoC.

Siste ting: er det fornuftig for pasienter er det garantert bra for aksjonærer

4 Likes

På kort sikt er jeg enig. Og som du påpeker, det vil ta lengre tid å nå frem pga. dette og koste mer. Derimot vil dette etter alt å dømme gi bedre resultater og være bedre sikring for å få godkjenning. I tillegg settes også prisen enn får på behandlingen basert på hvor bra resultatene blir, så om dette bedrer resultatene og vi får godkjenning, så vil produktet kunne gi vesentlig bedre avkastning. Så kortsiktig kursmessig har det ikke vært bra, men langsiktig for selskapet og pasientene så tenker jeg dette er en bra ting.

9 Likes

Forventer liten sannsynlighet for at selskapet kommer med nyhetsoppdateringer før ved Q1-19. Altså 12 dager fram i tid.

1 Like

Hvor har dere det fra at det vil ta lengre tid og koste mer. Lenger tid enn hva og koste hvor mye mer enn hva. Studieoppsett som er kjent er med extension og finansiert med den plan?

Dette ligger langt tilbake i tid fra tiden da man hadde gode resultater med en behandling og gjorde så en avgjørelse på å teste ut 2 behandlinger. @laplagam sitt innlegg over oppsummerer fordeler/ulemper godt synes jeg.

1 Like

De valgte å kjøre extensionstudiet isteden for å gå rett på PV2 (en sannheten med modifikasjoner, da PW sa at de kjørte det parallellt med forberedelse til PV2). Det gjorde nok at det tok lengre tid før PV2 starter opp.

Tid er penger.

Det var uheldig i det korte bildet, men det er rimelig å anta at det vil gi bedre resultater og er dermed kan PCIB få bedre betalt for behandlingen. -Dersom den blir godkjent naturlig nok.

9 Likes

Algeta hadde FPD for Xofigo i juni 2008, Bayer signerte inn i September 2009, og det var vel noen år etter det før resultatet av studiet viste seg å være så godt at studiet fikk interim godkjennelse.

Er Algeta en fasit så gjør man lurt i å akkumulere nå som kursen er lav. Det pivotale studiet for GGK er godkjent for igangsettelse, og finansiert.

Nå skal man ta den tiden man trenger til å få til rette avtale. Den kan fint slå Algeta-avtalen.

14 Likes

Spent på hvordan du kommer frem til sånne kursmål og hva slags prisinger for selskapet du ser for deg.

Før dumpingemisjonen hadde jeg 500 som et slags fantasti super ultra bull case hvis absolutt alt slår til på alle tre plattformer. I og med at det nå finnes veldig mange flere aksjer, så har jeg justert ned dette tallet tilsvarende.

1 Like