Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat 2019 (PCIB)

Oppsiden i prosent er jo større i dag enn det den var før dumpingemisjonen i såfall. Ditt nye kursmål er vel da ca kr 347, som gir en oppside på ca 1400%, kontra 1000% når den lå på kr 50

3 Likes

Betinger at man gjør alle innkjøp i dag, såklart.

1 Like

Japp, så mye som kursen har sunket er det fremdeles mye mat her.

Og det skal sies at når jeg begynte å kjøpe i PCIB var kursen 5, så 500 som ultrabull kursmål tilsvarte jo en 100-bagger.

3 Likes

3 Likes

Jeg er likeså spent på å se din utregning og begrunnelse for at et ‘‘super-mega bull case’’ skal begrenses til 347 kr.

9 Likes

Folk må slutte å gjenta denne løgnen.
PCIB er uttalt finansiert tom interrimavlesning, ikke lenger.

Kanskje de har medregnet en søknadsperiode og søknad i denne summen, men jeg regner med de trenger penger til den.
Om interim ikke godkjent, PCIB trenger penger fullføring og søknad
Om interim gir AA , PCIB trenger penger. Ikke at det bær være noe problem da.

Så dårlig som biotechmarkedet er idag i Norge så betyr det egentlig ikke så mye å ha en fullfinansiert reg. studie uansett :grin:
NANO har en faktisk fullfinansiert reg. studie. Ca halvår igjen av rekruttering i den studien og har hatt en emisjon for gjennomføring av produksjonsforberedelser og oppskalering av selskapet mot commercial launch.
Selv om disse faktorene betydde noe engang, i et annet marked, eller en tid betyr det lite nå her.

Det som taler til PCIB sin fordel er at NANO forventes å bære medikamentet til markedet selv, det holder sikkert prisingen nede. Mens PCIB sin strategi er partner etter god nok data i gallegang.
Så jeg tror som du at PCIB kan gå i taket fortere enn NANO har gjort i sin tidslinje, mhp på fimaCHEM. vac og nac er jo umulig å forutse, så de er ikke med i resonnementet her.

3 Likes

3 posts were merged into an existing topic: Nordic Nanovector småprat 2019 (NANO)

Er forbredt paa nye 3 aar med venting. Litt slitsomt, siden jeg allerede har vaert med i 9 aar. Men ny oppstart med IGGk, etter at H/N studiet ble avsluttet uten oensket resultat, gjorde at vi mistet 6 aar med studie, som vi maa ta igjen naa. Og hvis eventuelle fimavacc partnere skal bruke 2-3 aar med prekliniske studier foer det kan bli noe saerlg fart paa fimaVacc, vil vi i verste fall maatte vente paa en trigget kurseksplosjon fra fimaChem eller fimaVacc frem til aar 2022 .

Det jeg synes er rart med extension studiet, er at de venter 3+ maaneder mellom hver behandling. Naar de for IGGk studiet kun benytter halve dosen, sammenlignet med hva de gjorde i hode og nakke studiet, forstaar jeg ikke at det er noedvendig og vente saa lenge. For i en saa lang periode rekker baade nye og gamle svulster og vokse ut igjen. Saa kan jeg si til meg selv, at slapp av, for dette kan PCIB mye bedre enn meg, men allikevel saa hoeres en saa lang behandlingspause veldig rart ut. Hadde de kjoert to behandlingsrunder i loepet av en maaneds tid, ville sjansen for aa tatt kverken paa svuslten(e), vaert mye stoerre. Det maa da vaere mulig aa fylle opp dosen med Amphinex etc. til hva det skal vaere, fra hva den er redusert etter en 2 til 4 ukers tid etter foerste behandling. Samt at den mye lavere dosen ikke vil ta knekken paa friskt vev.

Saa hva kan snu mine litt negative betraktninger. Vel, da boer man hoere paa Snoeffelen. Det er mange selskaper opp igjennom tiden som har blitt plukket opp av BP i god tid foer de er kommet helt i maal. Undertegnede tror faktisk at fimaVacc fremfor fimaChem, kan bli hovedfaktoren i aa utloese ett slikt scenario.

Og hva med med fimaNac. Vel, selv om PW har meldt om several strong respons, begynner jeg aa bli litt bekymret pga. av at flere av vaare annerkjente partnere allerede har benyttet flere aar paa testing, uten at det har materialisert seg i en upfront klinisk payment avtale.

Men hva med aa loese av store deler av kreftgaaten??? Vel, fimaChem kan ikke loese kreftgaaten, men antakelig redde flere hundre tusenliv hvert aar, den dagen den den blir tatt i bruk paa alle kreftsykdommer den kan benyttes paa.

Hva da med fimaVacc og fimaNac, vel, parret med riktig partner(e), har faktisk baade fimaNac og fimaVacc ett slikt potensiale. Saa selv om den lange ventetiden gjoer at ting ser litt dystert ut i dag, kan det en dag plutselig foreligge en boersmelding som snur opp ned paa alt, og sender PCIB kursen ut i stratosfaeren. Tap eller gevinst?, Mine PCIB aksjer beholdes frem til fasit foreligger.

3 Likes

HVIS VI HOLDER OSS TIL PCIB please…
så vil en pris på 1,5 mrd USD for hele selskapet tilsvare ca 345 pr aksje. Får vi et løp i CHEM som ser ut til å ende opp i medisin er ikke dette store penger for en beiler. Så får de med diverse andre morsomme ting som VACC og NAC.

Hvis vi først skal leke oss med tall mener jeg :slight_smile:

4 Likes

Fra Q4
Highlights

  • Completed fully underwritten rights issue of NOK 360 million
  • Preparations for the pivotal RELEASE study progressing towards initiation in the first half of 2019
  • Continued positive early signs of efficacy from fimaChem Phase I dose-escalation
  • Preliminary confirmation of safety read-out from the Phase I extension study
  • Presented Phase I dose-escalation fimaChem results at the 2018 ESMO congress and at the annual conference of the US CCA Foundation in Jan 2019 (subsequent event)
  • Phase I interim fimaVacc data suggest enhancement of several parameters of importance for vaccination
  • US patent granted for .band-aid-like. device for fimaVacc skin illumination / injection
  • Extension of preclinical fimaNAc research collaboration agreement with a top-10 large pharma company
  • Further strengthened the clinical organisation and the Scientific Advisory Committee

I detalj er finansiering ggk Chem:

• Expected to cover financing beyond interim read of pivotal study for potential accelerated approval
• Additional funding requirement to final analysis is estimated to NOK 80-90 million

Det er få forunt “åkke” som. Ikke minst når PCIB venter FPD og offisielt fase tre tog er da etablert. Og etter interim read Of pivotal study ved positive resultater står partnere i kø for å finansiere analyse for 80-90 millioner. Det hersker det ikke tvil om!

4 Likes

Vi er på oppløpssiden og det er interessant å være vitne til denne “bunnløse” pessemismen".
Så det er vel bare å se og lære hvorledes markedet og diverse forum gjenspeiler et inntrykk av utslitte aksjonærer.

Noe særlig kursvennlig er vel heller ikke denne oppførselen og resultatene uteblir ikke.

Det blir vel temmelig feil å predikere hvorledes markedet vil reagere i en pesimistisk nå-situasjon som omhandler hva som skal skje i fremtiden.

Vi glemmer at hele psykologien endres ved gode meldinger og mange av de som har bestemt seg for å redusere ender opp med å kjøpe.

Men PCIB-toget ruller ut fra stasjonen og bryr seg overhodet ikke om sutringen på disse debattforumene.

Optimismen vil slå ned som lyn fra klar himmel når meldingene kommer og produsere nye aksjonærer , type positive på løpende bånd.

Så lenge det fundamentale ikke endres så klarer jeg fint å høre på “klagesangene” rundt omkring men noe oppkomme til store verdier for oss alle er vel neppe denne sutringen.

6 Likes

Slapp av Ufo. Det vil komme gode fimaVacc resultater, og saa tar vi det derfra. Etter dette blir spoersmaalet blir om vi maa vente i 6md, eller 3 aar foer vi faar oppleve en fantastisk take off;-))

2 Likes

Fremover nå har det nok ingen betydning, men underveis i prosessen så har de vært litt frem og tilbake på om dette må være på plass for å gå i gang med den pivotale studien. Det virker som at resultatene fra denne studien kan ha hatt innvirkning på hvor lang tid det har tatt før de kunne gå i gang.

Derimot skal det også sies at det kan være at den studien er satt i gang som følge av EMA/FDA anbefalinger som er gjort, og dermed at de i realiteten ikke har hatt noe valg. Det er derimot vanskelig å si.

Det er uansett nå i fortiden, og nå tipper jeg det ikke er lenge før vi er i gang og får FPD :slight_smile:

6 Likes

Steike… Blir bare mer og mer lik NANO tråden i perioden sommer 2017 til sommer 2018.

Samme snakk bare en annen innpakning.

Om det kom et bud på bordet i dag på kr 175 pr aksje for hele sulamitten, vil dere si ja eller nei?

Det er ganske enkelt for meg, da hadde jeg sagt ja med en gang. 7x pengene i hånden er bedre enn Xx penger på taket, som ordtaket sier.

3 Likes

As we have discussed before and if we apply the rule of thumb that price a biotech in the last development stage at lead product peak sales x 3, this will give a price per share value of 180 kr, I would say 175 kr is close enough to today’s fair value based on the rule of thumb. My vote in that case will be strongly based on the board recommendations in which I put all my trust for knowing the potential commercial value of the company in all three areas for which the market itself failed to come with a comprehensive overview and I believe this is mainly due to the wide spectrum where the technology platform could potentially be used. Here we have a company targeting three distinctive/independent areas. Chemo-enhancement, vaccine (cancer and infectious) in addition to gene therapy where in all these areas the company managed to generate strong data.

Remember the 180 kr per share today’s fair value is based only on the lead product i.e. fimachem for bile duct, which disregards any potential off label applications upon success for other cancer indications (which will hardly require any extra investments by the company or in other words this where your calculator shows you ERROR when you try to calculate ROI for off label :slight_smile: ) and of course around the corner licensing deals for fimavacc even if we still keep a 0 value for Nac.

15 Likes

Maalet og haapet, er at minst ett av forretningsomraadene vil skape ett blockbuster produkt. Faar vi til det, stopper ikke kursen paa kr. 180,-. Det boer vaere paa plass en eller gang mellom i dag, og tre aar frem i tid.

5 Likes

På sett og vis er det er paradoks at aksjekursen, siden oktober og fram til dags dato, fortsetter å bevege seg innen trendkanalen mellom 25 og 28.
Det har tross alt kommet fram en god del data, som styrker troen på et snarlig kommersielt gjennombrudd.

Er det den håpløs lave emisjonskursen, som fortsatt spøker i kulissene?

2 Likes

Jeg tror personlig den dårlige kursen skyldes mest - >>>

  1. Mange er drittlei av at TTT og at pcib gang på gang ikke holder tidsskjemaet. Joda, det finnes gode argumenter for flere av forsinkelsene og sakte men sikkert bygges sten for sten men vi har kanskje nådd en grense for hva småaksjonærer tåler av utsettelser.
  2. Nettopp det med at småaksjonærer er de mest utolmodige er den andre grunnen. De STORE sitter klokelig i ro mens småaksjonærer går inn og ut og fører kursen opp og ned som en jo-jo på små volum.
  3. Noen er nå usikre på hva egentlig FPD og fimaVACC vil gi oss både i forhold til om det er enda flere forsinkelser for chem og om vi “bare” står ovenfor gode nyheter eller fantastiske nyheter for VACC. Fører ikke disse 2 nyhetene til en bra stigning og en fundamental reprising av aksjen så vil man kunne risikere 3-4 år med ørkenvandring.
  4. Det har ikke begynt å lukte penger ennå.

Få gidder å sitte i 3 år for å vente på en interim avlesning hvis det ikke skjer en reprising snart. Det er selvfølgelig heller ikke noen garanti for at vi får AA etter 3 år.

2 Likes